30 June 2021, 20:29 | #331 |
Jubilaris
|
Ja maar Laurens, zonder de uitslag van gedegen zelfonderzoek tot ons te nemen kunnen we toch niet vergelijken met elkaar zoals de bedoeling lijkt volgens user Bassie?
1 July 2021, 08:24 | #332 |
Geen lid
|
|
1 July 2021, 11:21 | #333 |
Kasuaris
|
Dat klopt. Hoe veel we ook dwalen, uiteindelijk doet Waarheid zich als een interne mededeling voor. Echter, men kan er geen enkele verwachting over hebben. Dát is de contradictie.
Dus is het verstandig om de wegen er naar toe te vergelijken. Wie een verwachting koestert zal nooit tot Waarheid komen.
1 July 2021, 13:39 | #334 | |
Actuaris
|
Citaat:
En hoe men in cirkeltjes blijft ronddraaien en geen stap verder komt... In tegendeel zelf... |
|
1 July 2021, 14:54 | #335 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Als er iemand is die getuigt van Zelfkennis te hebben ben jij het wel! Ik heb niemand zoveel vorderingen zien maken als jij sinds je eerste post hier op 10 juli 2014.
11 December 2021, 16:52 | #336 |
Vicaris
|
Zijn
In Zijn verliest
alles zijn betekenis. Alleen het Zijn zelf is betekenisvol. Vooral vol. Magic Je ware Aard...daar word je op verliefd. Je hebt geen lust meer om in een of ander sub-object te kruipen, almaar trammelant schoppend gebrek lijdend aan zo'n beetje alles Hans Laurentius |
12 December 2021, 12:32 | #337 | |
Geen lid
|
Citaat:
Het Zijn openbaart zich als losgemaakt van ruimte en tijd. Daardoor verliest het op zichzelf niet aan betekenis maar aan wat betekenis is gegeven en dat is wederom het ik/ of ego. Wat je er ook over hoort of leest, steeds blijkt er iets in de weg te zitten om te kunnen Zijn. |
|
12 December 2021, 13:23 | #338 | |
Vicaris
|
Citaat:
De "relatie" die je met het ego hebt, zit in de weg .Door het opgeven van deze "relatie" komt de Ware Aard vrij. |
|
12 December 2021, 13:31 | #339 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het forum is inderdaad erdoor doordrenkt. Als men uiteindelijk de moed heeft om zijn eigen bijdrag in te zien, is het forum goed voor iets geweest. Zo niet, hebben wij gewoon met onze egotjes gespeeld. |
|
12 December 2021, 14:05 | #340 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Iedereen op dit forum doet dat. Het verwijst niet naar wat 'is'. Voor de mens levende in tijd en ruimte, is de verschijning het zijnde (wat is). Voor mij is dat op dit moment ook zo, omdat ik nu als verschijnende vorm reageer op een andere verschijnende vorm (jij). Anna schrijft het enig juiste en sluit ook weer aan bij Hans Laurentius. (Alleen vernauwt ze het tot 'ego') We moeten al onze relaties opgeven omdat we "zijnde de verschijning" per definitie relaties onderhouden met deze en gene. Dat betekent dus óók het opgeven van de relaties met iedereen die je lief is. Dat is een geestelijk vertrek uit deze wereld, waarin je ook 'jezelf' achterlaat. Met dat vertrek kom je bij het daadwerkelijk zijnde uit, waarmee de realisatie van de nietsheid van de leegte duidelijk is. Wat tevens werkelijk zijn is. Alleen daar is er het directe zien dat ruimte en tijd (verschijnselen) voortkomen uit de leegte. Alleen leegte is werkelijk en het is de leegte welke ruimte en tijd (en daarmee ook het verschijnsel wat ik ben) voortbrengt. Of zoals Jezus in het Thomas Evangelie zegt: Citaat:
Dan komt de leegte (in de mens) tot kennis van zichzelf. In feite een leeg zelf wat de plaats van 'zelf' in neemt van de verschijnende 'zelf'.