2 August 2022, 18:06 | #331 |
Kasuaris
|
Het 'zijn' doet zich niet voor middels gedachten.
2 August 2022, 18:15 | #332 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Iedere structuur en gelaagdheid bestaat alleen binnen het spel. Het spel c.q. het verhaal kan begrepen worden , maar het spelen van de rol kan alleen begrepen worden vanuit het 'zijn' (De werkelijke WERKELIJKHEID). Binnen het leven wat Bassie leidt is wat er gespeeld wordt niet van belang, maar wel het weten dat er gespeeld wordt. Ik speel mijn rol in tijd en ruimte. Er is geen andere mogelijkheid, want 'zijn' staat geheel buiten tijd en ruimte. Op dit forum speel ik mijn spel al weer 10 jaar lang met jou als mijn verschijnende opponent. (Je verschijnt op dit forum). Al jouw meningen, opinies en whatever worden voor kennisgeving aangenomen. Zij behoren tot het spel wat ik speel met jou......
2 August 2022, 18:19 | #333 |
Kasuaris
|
Babylonische spraakverwarring. Binnen de zelf-illusie bestaat men als een zelf.
Buiten de zelf-illusie is het daadwerkelijke 'zijn' te vinden. Egoloosheid, presentie, tegenwoordigheid zijn dan de trefwoorden. Daar 'bestaat' men niet als een lichaam. Daar bestaat men als kennende leegte. (herhaling)
2 August 2022, 19:38 | #334 |
Geen lid
|
|
2 August 2022, 19:45 | #335 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
2 August 2022, 19:48 | #336 | |
Geen lid
|
Citaat:
Het is beter dat je Marie zelf aan het woord laat en haar daarin niet beïnvloed. |
|
2 August 2022, 20:09 | #337 |
Kasuaris
|
Hiermee zeg jij dat je mentaal gerealiseerd bent. Maar dat bevat voor mij niks nieuws. Ik heb jarenlang de kleine verschillen blootgelegd. Voor wie het maar zien wil. Dat is eigenlijk alles.
2 August 2022, 20:14 | #338 |
Kasuaris
|
Marie beïnvloeden is mij nog nooit gelukt. Net zoals het mij niet lukken zal om jou te beïnvloeden. Zie Ayman al-Zawahiri, geloof moet ontzettend sterk zijn. Die man had naar verluidt een plek op zijn hoofd van het bidden. Niet beseffende dat God/All*h/Ene/Waarheid niet benadert kan worden in de ik-jij relatie.
2 August 2022, 20:15 | #339 |
Kasuaris
|
Waarom wordt '*****' hier eigenlijk met sterretjes weergegeven? Is dat een schuttingwoord?
***** = All*h. (Voor de meelezer)
2 August 2022, 21:51 | #340 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Dit is bij mij oa een uitkomst van onderzoek, onafhankelijk van zoiets als gedachten. Het is verder niet iets om over uit te weiden, het zijn gewoon constateringen van hoe een en ander functioneert. |
||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |