12 May 2015, 12:27 | #341 |
Voormalig lid
|
Wat Theo en jij gemeen hebben is dat jullie allebei arrogante hilarische wijsheids-eikels zijn die niet 'verder' geraken dan op een banaal forumpje als dit van jou te zitten lullen vanop hun balkon.
Ze 'zien' waar anderen staan in 'het gedegen zelfonderzoek'. Is er niemand beneden op het podium of zijn ze daar even op uitgekeken, beginnen ze te zien van elkaar waar te staan - dat weten ze al lang vanuit hun persoonlijke waarheidsvinding - en beginnen ze daar onderling over te discussiëren. Dient er zich mogelijk iets interessants aan op het podium beneden wordt hun aandacht daar weer naar teruggebracht, dan richten ze hun 'heldere' blik daar weer terug op. Een banale muppetshow is dit forum, met jullie beiden als de onmisbare Waldorf en statler op het balkon. |
12 May 2015, 12:34 | #342 | |
Geen lid
|
Citaat:
Daarbij is het ego niet bekend met het intrinsieke weten omdat dat door het zijn van een ego overschaduwd wordt. Je bent in 'weten' wanneer ego er niet meer is dan hoef je niet meer te willen dan ben je thuis in het weten. Dus je kreet 'met de beste WIL van de wereld, kan niet geweten worden wie je bent' is een loze kreet want de 'wie' je bent is je eigen persoonsbeschrijving en die kan in alle geledingen worden onderzocht ook al blijken de bevindingen aan het slot op aannames te berusten maar hé daar is het gedegen zelfonderzoek voor. Wellicht bedoel je te zeggen dat niet geweten kan worden 'wat' je bent. Nou ook dat kan geweten worden door al hetgeen wat je niet bent (aanvankelijk denkt te zijn) te onderzoeken, want wat blijft er over van alles waarvan bljkt dat je dat niet bent? Juist dat wat je wel bent, maar hé daar hebben we het gedegen zelfonderzoek voor. Zelfs het waarom je hier bent kan geweten worden want er schuilt een intrinsieke opdracht in iedere mens, maar daar kom je natuurlijk nooit achter als je op je luie reet op de bank je leven ten volle zit te leven dan wel te beschouwen hoe goed je het toch niet hebt. Tussen al die schriftgeleerden en bon vivants die je kent zit vast en zeker geen enkele bootvluchteling? Er zijn 7 miljard mensen op de wereld die het leven ten volle leven en daarvan zijn er maar weinig bewust 'wat' ze zijn en waarom ze leven. Ze lopen, zoals onbewuste mannen hun pik, hun ego achterna en maken er een grote zooi van, kun jij mij aantonen dat dat niet zo is? |
|
12 May 2015, 12:43 | #343 |
Voormalig lid
|
Algoed dat jij en Theo dan ten minste bewust zijn 'wat' ze zijn en waarom ze leven. Al is het maar om een verschil te maken in de wereld via dit forum vanop hun balkon.
12 May 2015, 12:45 | #344 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
12 May 2015, 12:47 | #345 |
Geen lid
|
|
12 May 2015, 12:51 | #346 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
"Er is geen uitspraak die de wereld meer vreest te horen dan deze: "Ik weet niet wat ik ben, en daarom weet ik niet wat ik doe, waar ik ben, of hoe ik de wereld of mijzelf moet bezien." Toch wordt in dit leren verlossing geboren. En Wat jij bent zal jou over Zichzelf vertellen". (hoofdstuk31V. Zelf concept tegenover Zelf) |
|
12 May 2015, 12:59 | #347 | |
Voormalig lid
|
Citaat:
Staat je teller van het aantal mensen die je onvolprezen gedegen zelfonderzoek doen nog steeds op '0'? Ik dacht het wel, zelfs op '-1', onder '0' als het aan Theo ligt. Jij staat niet waar je moet staan in het gedegen zelfonderzoek volgens hem. Frustrerend voor jou? Bijlange niet, want jij weet natuurlijk beter. Theo doet het gedegen zelfonderzoek niet goed.
12 May 2015, 13:01 | #348 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik weet niet of de wereld dat vreest maar zo is het. Dat wat ik ben is een roepende in de woestijn want door je ego kun je het niet horen. |
|
12 May 2015, 13:02 | #349 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
12 May 2015, 13:04 | #350 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat: