24 October 2016, 14:18 | #341 |
Asprirant lid
|
En geloof kan ook alleen gedijen met een tegenstelling?.
Verlaat de tegenstellingen en je komt in het Niets uit. Maar dan natuurlijk niet als mentale oefening. Mentaal gezien bestaat het Niets niet. Vanuit het Niets gezien bestaat mentaal niet. En toch zijn ze één! |
24 October 2016, 17:20 | #342 | |||
Asprirant lid
|
Citaat:
Je moet jezelf verdienstelijk vinden, dat kan niet anders. Citaat:
En forumlid Rob, dat is zo wat een halfslachtige, 'het vergif' is zijn huis al binnengeslopen. Citaat:
Al jouw abstract gzoz gekwaak dient nergens toe. Balsekar, Mc Kenna, Parsons, zijn in staat om het onderricht verder te zetten. Jij bakt er niets van, al schrijft je nog duidend maal je gzoz mantra's. |
|||
24 October 2016, 18:41 | #343 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat:
Het huis? Het huis? De slaapkamer! |
||
24 October 2016, 18:46 | #344 |
Asprirant lid
|
Even zonder dollen?..van de gedegen onderzoekers kunnen we heel wat leren.
Waarheidvinding is natuurlijk geen strijd tussen neo-advaita en de gedegen onderzoekers. Waarheidvinding is het directe Zien. En daarbij past het niet om te beweren dat ego: 1. Best??t. 2. Niet best??t. |
24 October 2016, 18:47 | #345 |
Asprirant lid
|
|
24 October 2016, 18:51 | #346 |
Asprirant lid
|
|
24 October 2016, 21:09 | #347 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Bij elke TA'er die het onderricht van Balsekar en Parsons tot zich zou kunnen nemen komt er een einde aan het belang van zijn ego, aan het belang van denkbeeldigheid, aan het belang van weten en geloven. Dan komt hij proefondervindelijk tot het enige dat je kunt weten: dat je niets weet. Zolang de gzoz'er niet klaar is voor Parsons, rest hem niets anders dan verder te preken over zijn gzoz en overal ego en terugkoppeling naar ego te zien. |
|
24 October 2016, 21:36 | #348 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Daarvoor dienen we eerst even terug te gaan naar de gevolgde methode: het elimineren. Ze elimineren wat ze niet zijn en houden niets over. Conclusie: ik besta niet. Maar dan! Dan zegt de gedegen onderzoeker: ik heb mijn onderzoek afgerond. Okee? Maar dan! Dan werkt de mind z?, dat dat zich als een geloof nestelt. De gedegen onderzoeker gaat zijn afgeronde onderzoek een tijdje zo her en der rond kramen. Zodat het geloof zich stevig kan nestelen. Wat kunnen we hier uit leren? Geloof zet zich vast als een energetische kracht. Was er eerst het geloof in ego, deze wordt omgezet in het geloof dat ego niet bestaat. Er vind géén energetische verschuiving plaats?. Er wordt immers het éne geloof voor het andere geruild. Zelfkennis beperken tot de mentale realisatie leidt nergens naar. De gedegen onderzoeker wordt het onderwerp beu en haakt af. |
|
24 October 2016, 23:16 | #349 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
De hypnose waarin de TA gzoz'er zich wentelt is onbehandelbaar als hijzelf niet tot het besluit komt denkbeeldigheid als belang te stoppen Ik heb nog even gegoogeld op internet en mijn oog viel op dit: En God sprak: ?Ik besta niet? (link) Hmm, een overeenkomst tussen God en de afgeronde zelfonderzoeker die beweert niet te bestaan soms? Nee, kon althans ik toch niet opmaken uit het verder boeiende artikel. Wat me wel bij blijft is dit citaat: Citaat:
Maar off-topic, dus ik ga er hier verder niet op in. Alhoewel, Christendom zo goed als weg en daarom o.a. hebben verscheidene westerlingen zich in India laten inspireren en zijn vervolgens hun inzichten op eigen bodem gaan verspreiden onder de naam ?Advaita? of ?Non-dualiteit?. Getuige daarvan dit forum. |
||
24 October 2016, 23:43 | #350 |
Geen lid
|
What is yours? |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Tony Parsons - Sharing His Passion. | Aart | Tony Parsons | 20 | 6 September 2012 01:26 |
"To Think Or Not To Think." | Aart | Eckhart Tolle | 1 | 26 August 2011 22:44 |