3 August 2022, 12:20 | #351 |
Actuaris
|
|
3 August 2022, 13:15 | #352 |
Geen lid
|
|
3 August 2022, 13:21 | #353 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Daar ben je niet uniek in, velen doen dat. Ook op dit forum.
3 August 2022, 15:06 | #354 | |
Actuaris
|
Citaat:
Dus in plaats van overal het onbestaande, niet veranderlijke, dode in zoeken en dat zelfs in het bestaande; zoeken naar het Leven zelfs in wat voor ons mensen als dode materie wordt gezien... Dus nog maals dood bestaat niet voor mij en is van geen enkele tel... Afkomen dat je het ZIJN zou kennen en zeggen dat dat DOOD, onveranderlijk is, is voor mij het ZIJN niet kennen en enkel geloven in wat gekakel door het verstand uitgevonden..., dus pure verstandelijke verzinsels... Dat het bestaan vele andere vormen en zijnsinhoud kan hebben dan dat wij hier kennen op aarde... geen probleem mee maar DOOD, onveranderlijkheid is geen ZIJN... |
|
3 August 2022, 16:39 | #355 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Zo nee, waar maak je, je dan druk om? Waarschijnlijk je houvast aan betekenis, je zoekt tenslotte de zin van alles.. dan is dood, je bondgenoot. |
|
3 August 2022, 18:08 | #356 |
Kasuaris
|
Dood = niet-verschijnen.
4 August 2022, 12:25 | #357 |
Actuaris
|
Niet verschijnen in onze wereld??? Niet verschijnen in onze dimensie???
Gevoelens, gedachten... verschijnen ook en sterven af... Voor mij is het zoeken naar ZIJN, dat wat achter al die verschijningen zit; dat wat al die verschijningen voorbrengt; waarom ze er zijn... En antwoorden zijn er ; maar meestal brengen die antwoorden ons tot nieuwe vragen die opnieuw verder zoeken achter wat achter die antwoorden zit... En het magische van al die antwoorden is dat ze telkens een groter gebied omschrijven waarop ze van toepassing zijn en waarin alle antwoorden van een vorige orde bevat zitten... En zo gaan we verder en dieper zoeken tot we uiteindelijk bij het laatste antwoord zouden aangekomen zijn en we het ZIJN zelf zijn geworden... Over dat ZIJN spreek ik, maar jullie ZIJN zou ik eerder omschrijven als de WET waaraan alles wat is onderhevig is... |
4 August 2022, 12:28 | #358 | |
Actuaris
|
Citaat:
Een vrij mens heeft niets op met dood en alleen voor slaven, ook en vooral slaven van eigen zijn, slaven van zichzelf, kan dood een redding zijn... |
|
4 August 2022, 13:10 | #359 | |
Geen lid
|
Citaat:
Hoeveel antwoorden denk je dat er zijn? Met dat zoeken/vinden kun je een heel leven bezig zijn. Maar het klop dan weer wel, want na afloop van dat leven ben je aanbeland in het zijn. Wat hebben we hier toch (allemaal) aandoenlijk aandoende theorietjes. |
|
4 August 2022, 13:23 | #360 |
Kasuaris
|
Zolang je nog zoekt naar 'zijn' zul je het niet vinden.
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |