14 December 2021, 18:57 | #381 |
Kasuaris
|
Ook hier weer een verwijzing naar het doffe, dierlijke bewustzijn.
Mijn hond is ook innerlijk leeg. Een lief dier hoor, niks mis mee. Maar spirituele ontwikkeling zit er niet echt in.....
14 December 2021, 19:20 | #382 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wat een giller!
14 December 2021, 23:44 | #383 | |
Actuaris
|
Citaat:
Dieren hebben in die zin hetzelfde als de onbewuste mens genaamd boni: ego-gedrag, te weten 'eten, voordat je gegeten wordt'. Idd niets spiritueels om over naar huis te schrijven. Laat staan om daar een seance over te houden met een ghostwhispererö..
15 December 2021, 00:53 | #384 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Boni is naar eigen zeggen zonder ideeën , net als dieren. Met denken/ideeën is niks mis, er is alleen iets mis mee als je het inzet voor tweestrijd. Zelfonderzoek dient er toe om de ideeën in te zetten voor non dualiteit. Het is niet-zelf wat het denken en de ideeën op een ander plan zet. Om de eenvoudige reden dat er in enkelvoudig bewustzijn geen sprake is van strijd. Je overstijgt de natuur middels bewustzijn.
15 December 2021, 12:52 | #385 |
Geen lid
|
Waar het alsmaar ego is dat zich kenmerkt even ter contemplatie dat het ego eigen is niet op het geziene in te gaan maar als door een wesp gestoken het venijn op de man afreageren.
|
15 December 2021, 14:44 | #386 | |
Jubilaris
|
Citaat:
"The human mind is like that monkey, incessantly active by its own nature; then it becomes drunk with the wine of desire, thus increasing its turbulence. After desire takes possession comes the sting of the scorpion of jealousy at the success of others, and last of all the demon of pride enters the mind, making it think itself of all importance." ~ Swami Vivekananda
16 December 2021, 00:52 | #387 | |
Actuaris
|
Citaat:
Denken/ideeën borduren daar vaak uit voort. Wat ik mij wel afvraag, is de mens in staat om natuur te overstijgen? M.i. Is de mens vooral wanhopig bezig om de natuur te controleren tbv eigen gewinö.
16 December 2021, 11:08 | #388 | |
Vicaris
|
Citaat:
De controle behoefte van ego houdt ego /angst in stand. Totdat menigeen hier op doodloopt. En dan begint het ware werk...het ware Zien. Dat er eigenlijk geen ander is. Je bent het allemaal zelf. Totdat hier ook weer klaarheid in komt. Overstijgen is mogelijk. Ook zichtbaar op dit forum. Het vastzitten in het zichzelf en dit zichzelf pluimen blijven geven houdt vooral het zelf in stand. Totdat... het ego uitgeraasd is en krak zegt. Presentatie als hobbyisten in het aanvallen van andere mensen, en daardoor onvermoeibaar en vanuit eigen bubbel , zelf ogenschijnlijk buiten schot blijven en zichtbaar geen stap verder komen in hun ontwikkeling. Ook weer totdat... Wijziging aangebracht door Anna op 16 December 2021 om 12:00. |
|
17 December 2021, 02:05 | #389 | ||||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weten wat je bent (liefde) geeft toch geen vrijbrief voor kleinerendheid? Nederigheid komt van binnenuit door te weten, niet door guru's die graag kleinerenö.
17 December 2021, 10:03 | #390 | ||||
Vicaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het antwoord is: ik pas. Citaat:
Deze zogenaamde guru's weten en willen niet weten hoe het is om niet te kleineren. Vanuit wat voor drijfveer dan ook. Ik heb de keuze wat ik daar wel of niet mee doe. |
||||