Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Eckhart Tolle
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eckhart Tolle Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle (1948) is een Duitse leraar en auteur op het gebied van de spiritualiteit.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 October 2012, 22:03   #31
Looro
Jubilaris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Alles wat we voelen m.b.t. de dood
Wat voelen wij met betrekking tot de dood? Er moet blijkbaar iets te voelen zijn, want er is sprake van een verzameling gevoelens. Kun je over goelens voor de dood, dierbare Aart iets meer vertellen?
Hier ben ik verstoken van dergelijke gevoelens en stel je deze vraag louter uit nieuwsgierigheid.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 22 October 2012, 23:17   #32
Looro
Jubilaris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
http://youtu.be/2P9F29jT7QQ

Dalai Lama, als zelf verklaard 'niet verlichte' geeft uiterst gedetailleerde instructies over hoe de geest getransformeerd kan worden door meditatie.
De eigen geest zuiveren door zichzelf, is zich onder controle brengen van verheven gedachten.
Uit het advies van de Boeddha's: http://www.sleuteltotinzicht.nl/dhphfd14.htm
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 03:06   #33
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Vagebond je hebt je in je haast aansluiting te vinden bij de quote van Aad vergaloppeert.

Ik beleef het niet om de tegenovergestelde dan jouw reden omdat ik er (in de situatie) niet inzit.

Afgezien daarvan staaft je verhaal je conclusie niet.
ach ach Renoir. Ik ben bang dat je mij maar iets op de mouw probeert spellen. Maar helaas voor u trap ik daar niet in.

Wanneer u in een dergelijke situatie als een auto die u snijd er niet in zou zitten zou u niet de moeite nemen uit te wijken, laat staan vanuit een reflex u gedwongen zou zien uit te wijken. Vloeken en tieren zou er niet zijn. Het excuus waar u mee komt dat u vloeken en tieren nu eenmaal lekker vindt is een excuus om de waarheid met betrekking tot uzelf maar niet onder ogen te komen.

Ik gun u echter u misleiding en zal het hier verder dan ook bij laten....
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 03:30   #34
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Wonderlijk om te zien Vagebond dat je je door mij hogelijk geprezen, altijd absoluut van niets en niemand afhankelijke, mening zo maar aan die van Aad ondergeschikt hebt maakt, terwijl die bij mij rammelt als een emmer.
Lieve schat wat ik zeg rammelt bij jou ook altijd als een emmer, ga nu niet net doen alsof dat niet zo is.

Ondertussen begrijp ik natuurlijk wel dat je graag ondergeschiktheid van mij richting andermans zienswijze wilt zien, waarschijnlijk omdat dat beter in jou plaatje past. It happens to be dat ik toevallig dezelfde zienswijze heb als o.a. Aart. Aart heeft daar verder niks mee uit te staan moet ik je tot mijn spijt mededelen.

Groetjes.....
Oud 23 October 2012, 03:42   #35
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zat je een boertje dwars Vago? En lucht het op?
Tja ik kan er ook niks aan doen dat er zekere woorden uit mijn pen vloeien wanneer ik woorden geschreven zie staan van iemand die de meeste tijd mbt tot bewustzijn en/of wording nog te stom is om het achtereind van een varken te kunnen kussen m.i.

Waar het over gaat Nadje dat er altijd als de kippen bij bent om je eigen gejeremieer goed praten als een fact of life en dat je over een zeker Eckhart, die toch echt een paar stapjes voor de meesten hier uit loopt, vervolgens een grote bek hebt. Daar zakt mij dan idd de broek door van de kont af.

Maar goed ga jij lekker door met een grote bek hebben over anderen, je zal daarmee hier nog voor veel pret gaan zorgen ben ik bang.
Oud 23 October 2012, 11:47   #36
Rennie
Missionaris

Rennie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
ach ach Renoir. Ik ben bang dat je mij maar iets op de mouw probeert spellen. Maar helaas voor u trap ik daar niet in.

Wanneer u in een dergelijke situatie als een auto die u snijd er niet in zou zitten zou u niet de moeite nemen uit te wijken, laat staan vanuit een reflex u gedwongen zou zien uit te wijken. Vloeken en tieren zou er niet zijn. Het excuus waar u mee komt dat u vloeken en tieren nu eenmaal lekker vindt is een excuus om de waarheid met betrekking tot uzelf maar niet onder ogen te komen.

Ik gun u echter u misleiding en zal het hier verder dan ook bij laten....
Daar gaat het niet over ik heb uw belang ontdekt Aad te behagen. Ik kan uw onafhankelijke kritische geest niet meer vertrouwen.

Mogelijk dat u dat worst is, ik voel me teleurgesteld.

Trouwens het vloeken is niet de issue, de issue is dat emoties ego zouden zijn en ik corrigeerde dat je IN de situatie moet zitten om van daaruit te kunnen handelen, anders is het hypothese.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 11:55   #37
Rennie
Missionaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve schat wat ik zeg rammelt bij jou ook altijd als een emmer, ga nu niet net doen alsof dat niet zo is.

Ondertussen begrijp ik natuurlijk wel dat je graag ondergeschiktheid van mij richting andermans zienswijze wilt zien, waarschijnlijk omdat dat beter in jou plaatje past. It happens to be dat ik toevallig dezelfde zienswijze heb als o.a. Aart. Aart heeft daar verder niks mee uit te staan moet ik je tot mijn spijt mededelen.

Groetjes.....
Uiteraard rammelt het en ben jij daar om mij daar op te wijzen, waarvoor ik je dankbaar ben. Alleen als ik niet op je kritische geest kan vertrouwen omdat je een ander belang dan het mijne dient weet ik niet of ik jouw 'daar op wijzen' nog wel kan vertrouwen.
Oud 23 October 2012, 16:32   #38
Tine
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Alleen als ik niet op je kritische geest kan vertrouwen omdat je een ander belang dan het mijne dient weet ik niet of ik jouw 'daar op wijzen' nog wel kan vertrouwen.
En waarom WIL je zo graag (kunnen) vertrouwen op andermans kritische geest? M.a.w. wat is jouw belang daarbij? Wil je ook graag je EIGEN kritische geest kunnen vertrouwen? Of vind je het belangrijk anderen te kunnen vertrouwen?
Dit zijn vragen die -althans voor mij- de moeite van het stellen waard zijn geweest...
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 23 October 2012, 17:06   #39
Rennie
Missionaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
En waarom WIL je zo graag (kunnen) vertrouwen op andermans kritische geest? M.a.w. wat is jouw belang daarbij? Wil je ook graag je EIGEN kritische geest kunnen vertrouwen? Of vind je het belangrijk anderen te kunnen vertrouwen?
Dit zijn vragen die -althans voor mij- de moeite van het stellen waard zijn geweest...
Wat denk je zelf ?

Wanneer de bakker belang heeft in de massale verkoop van zijn brood en doet er suiker in, wat allesbehalve in het belang is van mij (bijvoorbeeld de zorg van mij voor mijn gebit). Ik kan hem door het navolgen van zijn eigen belang niet meer vertrouwen in het afnemen van de producten afkomstig van zijn bakkerij.

Ik kan dus in het geval van Vagebond niet vertrouwen op het product van haar kritische geest nu die door een belang elders afhankelijk blijkt te zijn. Niet mijn belang wordt gediend, maar het belang van datgene waarvan ze zich afhankelijk heeft gemaakt.
Oud 24 October 2012, 00:48   #40
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over ik heb uw belang ontdekt Aad te behagen. Ik kan uw onafhankelijke kritische geest niet meer vertrouwen.

Mogelijk dat u dat worst is, ik voel me teleurgesteld.

Trouwens het vloeken is niet de issue, de issue is dat emoties ego zouden zijn en ik corrigeerde dat je IN de situatie moet zitten om van daaruit te kunnen handelen, anders is het hypothese.
Ik zal je een geheimpje verklappen.....Aad heeft mij behaagt

Vertel mij eens allerliefste Renoir welk belang zou ik volgens jou hebben bij het behagen van Aad? U heeft mij namelijk nieuwsgierig gemaakt, hahahaha

En trouwens volgens mij heb jij en nog een paar anderen vooral een issue gemaakt van die emoties door te beginnen over het vreselijke leven zonder emoties. Terwijl het in het filmpje over alles behalve over emoties ging. Het ego heeft zijn emoties lief, wie zullen wij zijn om het ego zijn emoties te ontzeggen wanneer het daar bij gedijt en gelukkig van wordt, hahahahaha

Groetjes
Reageren

Colofon