|
Eckhart Tolle Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle (1948) is een Duitse leraar en auteur op het gebied van de spiritualiteit. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
22 October 2012, 22:03 | #31 |
Jubilaris
|
Wat voelen wij met betrekking tot de dood? Er moet blijkbaar iets te voelen zijn, want er is sprake van een verzameling gevoelens. Kun je over goelens voor de dood, dierbare Aart iets meer vertellen?
Hier ben ik verstoken van dergelijke gevoelens en stel je deze vraag louter uit nieuwsgierigheid. |
22 October 2012, 23:17 | #32 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Uit het advies van de Boeddha's: http://www.sleuteltotinzicht.nl/dhphfd14.htm |
|
23 October 2012, 03:06 | #33 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Wanneer u in een dergelijke situatie als een auto die u snijd er niet in zou zitten zou u niet de moeite nemen uit te wijken, laat staan vanuit een reflex u gedwongen zou zien uit te wijken. Vloeken en tieren zou er niet zijn. Het excuus waar u mee komt dat u vloeken en tieren nu eenmaal lekker vindt is een excuus om de waarheid met betrekking tot uzelf maar niet onder ogen te komen. Ik gun u echter u misleiding en zal het hier verder dan ook bij laten.... |
|
23 October 2012, 03:30 | #34 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ondertussen begrijp ik natuurlijk wel dat je graag ondergeschiktheid van mij richting andermans zienswijze wilt zien, waarschijnlijk omdat dat beter in jou plaatje past. It happens to be dat ik toevallig dezelfde zienswijze heb als o.a. Aart. Aart heeft daar verder niks mee uit te staan moet ik je tot mijn spijt mededelen. Groetjes..... |
|
23 October 2012, 03:42 | #35 |
Kasuaris
|
Tja ik kan er ook niks aan doen dat er zekere woorden uit mijn pen vloeien wanneer ik woorden geschreven zie staan van iemand die de meeste tijd mbt tot bewustzijn en/of wording nog te stom is om het achtereind van een varken te kunnen kussen m.i.
Waar het over gaat Nadje dat er altijd als de kippen bij bent om je eigen gejeremieer goed praten als een fact of life en dat je over een zeker Eckhart, die toch echt een paar stapjes voor de meesten hier uit loopt, vervolgens een grote bek hebt. Daar zakt mij dan idd de broek door van de kont af. Maar goed ga jij lekker door met een grote bek hebben over anderen, je zal daarmee hier nog voor veel pret gaan zorgen ben ik bang. |
23 October 2012, 11:47 | #36 | |
Missionaris
|
Citaat:
Mogelijk dat u dat worst is, ik voel me teleurgesteld. Trouwens het vloeken is niet de issue, de issue is dat emoties ego zouden zijn en ik corrigeerde dat je IN de situatie moet zitten om van daaruit te kunnen handelen, anders is het hypothese. |
|
23 October 2012, 11:55 | #37 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
23 October 2012, 16:32 | #38 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dit zijn vragen die -althans voor mij- de moeite van het stellen waard zijn geweest... |
|
23 October 2012, 17:06 | #39 | |
Missionaris
|
Citaat:
Wanneer de bakker belang heeft in de massale verkoop van zijn brood en doet er suiker in, wat allesbehalve in het belang is van mij (bijvoorbeeld de zorg van mij voor mijn gebit). Ik kan hem door het navolgen van zijn eigen belang niet meer vertrouwen in het afnemen van de producten afkomstig van zijn bakkerij. Ik kan dus in het geval van Vagebond niet vertrouwen op het product van haar kritische geest nu die door een belang elders afhankelijk blijkt te zijn. Niet mijn belang wordt gediend, maar het belang van datgene waarvan ze zich afhankelijk heeft gemaakt. |
|
24 October 2012, 00:48 | #40 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Vertel mij eens allerliefste Renoir welk belang zou ik volgens jou hebben bij het behagen van Aad? U heeft mij namelijk nieuwsgierig gemaakt, hahahaha En trouwens volgens mij heb jij en nog een paar anderen vooral een issue gemaakt van die emoties door te beginnen over het vreselijke leven zonder emoties. Terwijl het in het filmpje over alles behalve over emoties ging. Het ego heeft zijn emoties lief, wie zullen wij zijn om het ego zijn emoties te ontzeggen wanneer het daar bij gedijt en gelukkig van wordt, hahahahaha Groetjes |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Eckhart Tolle - Why Do We Suffer. | Aart | Eckhart Tolle | 1 | 25 April 2023 13:06 |
Eckhart Tolle on Being Yourself. | Aart | Eckhart Tolle | 0 | 1 October 2012 12:05 |
Eckhart Tolle: All thought is ... | Aart | Eckhart Tolle | 11 | 3 November 2011 15:16 |