Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Boeddhisme
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Boeddhisme Het boeddhisme is een dharmistische non-theïstische wereldreligie.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 November 2014, 01:45   #31
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
voor mij voelde juist goed dat hij ff afstand van nam, met de gedachten dat hij later terug zou komen en iets zou gaan vertellen over de verdieping, en de resultaten van meditatie(bezinning). Dat hij helaas met een sneer vertrok, belooft niet veel, maar meditatie(bezinning) is altijd goed.
Ben ik helemaal met je eens dat bezinning/meditatie goed is. En ik twijfel er ook niet aan dat Puppetji zich op enig moment weer zal melden, maar ik had gewoon behoefte om te melden wat het voor mij betekende. Zonder de intentie hem daarmee onder druk te zetten of wat dan ook.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2014, 01:51   #32
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
. Zonder de intentie hem daarmee onder druk te zetten of wat dan ook.
Dit hieronder komt wel over als druk zetten, vind je niet?↓
Citaat:
Maar ik weet wel dat het goed is als hij hier gewoon blijft schrijven.

.
alsnog, wat voel jij dat hij besloot om hier niet meer te schrijven. Wat doet het met jou?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 29 November 2014, 01:57   #33
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit hieronder komt wel over als druk zetten, vind je niet?↓

alsnog, wat voel jij dat hij besloot om hier niet meer te schrijven. Wat doet het met jou?
Ik vind dat jammer. Maar dat had ik toch al gezegd?
Oud 29 November 2014, 02:04   #34
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Ik vind dat jammer. Maar dat had ik toch al gezegd?
De lading die ik waarnam lag meer op het feit dat jij voor hem jammer vond, dat hij het niet verdiepte.
Oud 29 November 2014, 02:18   #35
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lading die ik waarnam lag meer op het feit dat jij voor hem jammer vond, dat hij het niet verdiepte.
Ja dat klopt. Hij is toch immers niet gelukkig in de liefde? En vraagt zich af, hoe het kan dat relaties steeds stuk lopen? Terwijl er wel de behoefte is aan wat meer vastigheid. Zoals ik het heb begrepen. Dus ja dat vind ik dan jammer voor hem. Wat ik voor mezelf jammer vind is wanneer ik de indruk krijg dat wat ik zeg niet overkomt. Niet voor mezelf, maar omdat ik denk dat de ander er baat bij zou hebben. Als het echter niet overkomt, dan weet ik dat het moment er blijkbaar nog niet rijp voor is. Ik kan dingen niet afdwingen en die behoefte heb ik ook niet. Maar kan het daarom nog wel jammer vinden, omdat er geen ander moment is dan NU. De rest is uitstel van executie. Maar als dat is wat er is dan is dat zo. Daar ga ik verder niet over. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 29 November 2014, 02:21   #36
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt. Hij is toch immers niet gelukkig in de liefde? En vraagt zich af, hoe het kan dat relaties steeds stuk lopen? Terwijl er wel de behoefte is aan wat meer vastigheid. Zoals ik het heb begrepen. Dus ja dat vind ik dan jammer voor hem. Wat ik voor mezelf jammer vind is wanneer ik de indruk krijg dat wat ik zeg niet overkomt. Niet voor mezelf, maar omdat ik denk dat de ander er baat bij zou hebben. Als het echter niet overkomt, dan weet ik dat het moment er blijkbaar nog niet rijp voor is. Ik kan dingen niet afdwingen en die behoefte heb ik ook niet. Maar kan het daarom nog wel jammer vinden, omdat er geen ander moment is dan NU. De rest is uitstel van executie. Maar als dat is wat er is dan is dat zo. Daar ga ik verder niet over. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Weer meer woorden dan dat wat waar is. Jammer vinden is een emotie, een gevoel, een wens dat niet uitkomt, je behoefte/wens om hem te helpen die niet meer kan uitgevoerd worden.
De illusie dat jij hem kan helpen, terwijl je alleen maar jezelf in kan herkennen in de ander. De theorie weet je goed voor een ander, voor mij in dit gesprek, maar zelden spiegel je terug naar jezelf.
Oud 29 November 2014, 02:25   #37
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer meer woorden dan dat wat waar is. Jammer vinden is een emotie, een gevoel, een wens dat niet uitkomt, je behoefte/wens om hem te helpen die niet meer kan uitgevoerd worden.
De illusie dat jij hem kan helpen, terwijl je alleen maar jezelf in kan herkennen in de ander. De theorie weet je goed voor een ander, voor mij in dit gesprek, maar zelden spiegel je terug naar jezelf.
Ik heb niet de illusie dat ik een ander kan helpen. Maar ik kan wellicht iets aanreiken dat overkomt. Of aan komt. Of welke woorden je er maar aan wenst te geven. Wat zou ik, naar jouw idee, dan moeten terugspiegelen naar mezelf?
Oud 29 November 2014, 02:29   #38
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de illusie dat ik een ander kan helpen. Maar ik kan wellicht iets aanreiken dat overkomt. Of aan komt. Of welke woorden je er maar aan wenst te geven. Wat zou ik, naar jouw idee, dan moeten terugspiegelen naar mezelf?
Alles wat jij hem meent aan te kunnen reiken, alles wat jij meent mij aan te kunnen reiken. Dat bij jezelf onderzoeken, wat ligt daar achter wat jij bij jezelf niet ziet, of denkt dat echt alleen voor de ander bedoeld is terwijl je eigen beeld in de spiegel is.
Vervolgens dat delen, met hem, met mij. Het schept openheid. Dan kunnen wij werkelijk met elkaar praten. Heel graag zelfs..
Oud 29 November 2014, 02:38   #39
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat jij hem meent aan te kunnen reiken, alles wat jij meent mij aan te kunnen reiken. Dat bij jezelf onderzoeken, wat ligt daar achter wat jij bij jezelf niet ziet, of denkt dat echt alleen voor de ander bedoeld is terwijl je eigen beeld in de spiegel is.
Vervolgens dat delen, met hem, met mij. Het schept openheid. Dan kunnen wij werkelijk met elkaar praten. Heel graag zelfs..
Ik kan alleen iets aanreiken wat ik zelf doorleeft en doorvoelt heb. En hopen dat een ander daar wellicht iets in herkent. En wat ik dan niet zie dat hoor ik dan graag.
Oud 29 November 2014, 02:44   #40
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen iets aanreiken wat ik zelf doorleeft en doorvoelt heb. En hopen dat een ander daar wellicht iets in herkent. En wat ik dan niet zie dat hoor ik dan graag.
Bij deze dan Nadje, alles wat jij meent mij of Puppetji te kunnen aanreiken, komt uit geraaktheid. Je wordt erdoor geraakt omdat jij iets van jezelf in Puppetji en in mij herkent, jouw eigen, in de spiegel die wij zijn.
Ik kan van jou niets aannemen, komt op mij als blabla over, omdat jij een spiegel tussen mij en jezelf zet, in plaats van jouw eigen gezicht aan mij te laten zien. Als jouw wangen de mijne aanraken ketst niets meer terug, terwijl de spiegel die jij tegen mijn gezicht aandrukt, koud is, en afstand schept.

Ja, en ik word boos, zeker mijn boosheid dat weer onder ogen gezien dient te worden, maar dat wat boven getypt is blijft gelden.
Reageren

Colofon