|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
13 March 2015, 16:32 | #31 |
Actuaris
|
Met ons verstand zullen we het nooit vinden; maar ons verstand gebruiken om zich bewust te worden van onze ontdekkingen om ze zo te kunnen verduidelijken en meedelen aan derden, dat is iets anders.
Om het wezenlijke te kennen moeten we het wezenlijke leven, liefst zo veel mogelijk in het nu, waar het verstand altijd te laat zal komen; maar achteraf hebben we wel ons verstand nodig om de ontdekkingen mee te delen op een menselijk meedeelzame wijze... |
13 March 2015, 17:09 | #32 | ||
Vicaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
13 March 2015, 18:56 | #33 |
Actuaris
|
Dus volgens jou is het wezenlijke geen leven en/of gaat zelfs aan het leven voorbij? Alles wat leeft is slechts illusie?
|
13 March 2015, 19:53 | #34 |
Vicaris
|
|
13 March 2015, 20:46 | #35 |
Actuaris
|
|
14 March 2015, 08:31 | #36 | |
Vicaris
|
Citaat:
Ik kan het je niet vertellen, dan zou dat het zoveelste verhaal zijn , over wat het niet Is. Wat overblijft is aan jou. (Trouwens kan je het enkel zien, door te blijven onderzoeken, wat het niet is.) Waar het hier al elle lang over gaat , en waarschijnlijk bezig blijft, daar het natuurlijk doodeng is als je niets meer hoeft te doen ,dan kan je de leegte niet meer op/invullen. De eeuwige zoeker is geboren. |
|
14 March 2015, 09:57 | #37 | |
Actuaris
|
Citaat:
De gemanifesteerde wereld gaat duidelijk zijn Eigen weg en via evolutie en via het mensdom is die gemanifesteerde wereld tot bewustzijn gekomen en wat is bewustzijn anders dan juist een vorm van 'het kennen'. Dat bewustzijn is er enkel kunnen komen na het opkomen, het groeien van het verstand en zoals ik al zo dikwijls herhaald heb, heeft dat verstand in zijn kinderschoenen zichzelf tot God verheven en verdwaasd als het is tot het centrum van het menselijk zijn met alle nadelige en desastreuze gevolgen als gezien. Dat inzien herleidt het verstand en het daaruit gegroeide 'ego' tot zijn juiste proporties en tot zijn eigenlijke functie en nut. Alles was één en is door de manifestatie van de wil van 'het kennen' opgesplitst in twee; aan de ene kant het kennen en aan de andere kant de gemanifesteerde wil van het kennen. Het mensdom, eens doorgestoten tot het Mensdom (met een hoofdletter) kan die éénheid tussen 'het kennen' en zijn manifestatie terug herstellen... Daarom worden wij telkens opnieuw geboren en dat is de kracht die de hele schepping bezielt. En dit zijn geen dwaze aannamens, dit zijn geen geloofspunten; dit is gewoon de constatering van wat IS. |
|
14 March 2015, 10:43 | #38 | ||
Vicaris
|
Citaat:
Wat er door denken/ego van wordt gemaakt, is grote rotzooi creëren en de meest fantastische illusies, dat er door blindheid op deze aardkloot aanwezig is , wat door de eeuwen heen, (doordat van de boom,wat het denken voorstelt als metafoor, die (appel/denken) is gegeten, wat roet in het eten heeft gegooid, niet meer terug te draaien blijkt, uiteindelijk zichzelf door hebzucht zal vernietigen. Het werkelijke doel is de gift kennendheid te Zien voor wat het werkelijk IS. Citaat:
|
||
14 March 2015, 11:24 | #39 | |
Actuaris
|
Citaat:
Bovendien zoals de evolutie verlopen is, noch voordat de mensen ook maar iets ermee te maken hadden, was dat alles heel logisch voorspelbaar... Jouw kennendheid heeft er een oncontroleerbare behoefte naar om zich te manifesteren en het is aan de manifestatie om de weg naar huis terug te vinden... |
|
14 March 2015, 15:38 | #40 | |||
Vicaris
|
Citaat:
Alles behalve is het heftig, enkel duidelijk vanwaar je komt. De waarom vraag maakt de wereld zoals je hem Ziet, maar bestaat derhalve niet enkel uit lijden pijn en vreugde, maar uit pure angst ,te verliezen. Ipv. de werkelijke herkenning van de illusie. Citaat:
Ik zie enkel wat er nu gaande is. Citaat:
kennendheid heeft nergens enige behoefte in noch aan. Enkel de ware zoeker, persoon/manifestatie is werkelijk op zoek. Die zijn helaas zeldzaam, daar ego's hun best doen daar ver vanaf te blijven om te overleven. |
|||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
vrij zijn van ikbesef | Puppetji | Jiddu Krishnamurti | 41 | 21 December 2014 02:46 |
Klik ik ben verlicht | Rennie | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 69 | 22 November 2014 06:16 |
Voor mensen die verlicht willen worden. | Rennie | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 50 | 1 March 2013 23:28 |