6 May 2021, 01:13 | #31 |
Actuaris
|
Nogmaals dank aan iedereen voor de reacties... er is nu nog veel wat 'in moet dalen...
6 May 2021, 07:10 | #32 | |
Vicaris
|
Citaat:
Je schrijft dat je A: 'je eigen gevoel lastig' vindt, plús B: het besef van wat de ander verliest. Ik kan me voorstellen dat het dan knap lastig voor je wordt. Ik gun je het toelaten van 'je eigen gevoel" van harte toe.
6 May 2021, 11:22 | #33 | |
Actuaris
|
Citaat:
Sprak daarna met een vriendin die juist hetzelfde had meegemaakt... Oke, je kunt het dan ook zien als een aanzetten tot sterkte van de zieke zelf om zijn omgeving erdoor te helpen..., want moest hij ineenstorten dan zouden al zijn geliefden mee in elkaar storten... en geef toe, je moet al enorm egoÏstisch zijn om dat te willen... BlOzEn |
|
6 May 2021, 13:17 | #34 |
Kasuaris
|
Mooi. Jij hebt het directe zien en zelfs als het 'willende zelf' opkomt kan deze gade geslagen worden. Van niet-zelf gaat een rustige, gelaten invloed uit welke je ook overdraagt op de andere betrokkenen, inclusief de desbetreffende dierbare.
6 May 2021, 13:18 | #35 |
Kasuaris
|
....................
Overigens is het moedig om zo'n onderwerp hier aan te kaarten.
6 May 2021, 22:15 | #36 | |
Actuaris
|
Citaat:
Hier gaat het net wat anders. De zieke durft te huilen en aan te geven waar de eigen kwetsbaarheid zit en aan te geven dat het verdriet van dierbaren raakt, maar dat het verdriet wegnemen van dierbaren ook een eigen overlevingsmechanisme is.... want dan hoeft de eigen angst van alle onzekerheid niet onder ogen te worden gezien... Het is wss net hoe er gekeken wordt...
6 May 2021, 22:18 | #37 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het is gewoon gebeurd door niet weten wat te doen, niet weten wat te zeggen en gewoon overmand te zijn door de heftigheid van het moment....
6 May 2021, 22:20 | #38 | |
Actuaris
|
Citaat:
6 May 2021, 22:27 | #39 | |
Actuaris
|
Citaat:
juist hier, op dit forum, was wel de ingang voor mijn beleving.... al is het een droom, of liever gezegd een nachtmerrie... Het trachten van onder woorden brengen, dat de dualiteit zo bizar confronterend is met ons ego... Het typen hier verschaft wel opnieuw de helderheid van de zinloosheid van 'willen... Thnx!
7 May 2021, 00:50 | #40 |
Kasuaris
|
Dingen zijn niet altijd wat ze lijken. Als ik een bordje met 'overstekend wild' zie is het dan het 'wild' wat oversteekt. Of ben ik zelf degene die oversteekt?
Als ik van een dierbare hou, hou ik dan van hem/haar of hij/zij van mij? Dingen zijn niet altijd wat ze lijken. Als alles om je heen 'donker' wordt, ben ik dan het licht? Kan er een schaduw bestaan zonder lichtbron? Dingen zijn niet altijd wat ze lijken. Als er iets verdwijnt komt er altijd iets voor terug. Wat gebeurd er als het 'willen' verdwijnt?
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! | habbuthabnot | Osho | 11 | 5 October 2013 19:00 |