|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
8 January 2012, 15:13 | #31 |
Jubilaris
|
Ja nu weet ik het weer! Je licht niet onder de korenmaat zetten.
Een geweldige man die Nelson Mandela, hoe hij het heeft volgehouden, ook al kan ik mij voorstellen dat dat gewoon kan. En die woorden, schitterend! Wijziging aangebracht door Ulla op 8 January 2012 om 15:53. |
9 January 2012, 00:17 | #32 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
9 January 2012, 08:04 | #33 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Daarom neem als referentiepunt niet de ervaring, maar juist iets dat ik als echt ervaar, namelijk het feit dat ik ontplof wanneer iemand op mijn lange tenen staat. |
|
9 January 2012, 10:25 | #34 |
Vicaris
|
Dit maakt het iets duidelijker.
Twijfel aan echtheid van dingen/belevingen/situaties herken ik wel. Als het referentiepunt echtheid is...dan blijft er wat mij betreft weinig/niets over, en zouden er geen plof(fende) reacties meer hoeven zijn. Er is immers niets wat een reactie vraagt, behalve echtheid/werkelijkheid zelf. Werkelijkheid is iets anders dan waarheid. Dit bovenstaande kan volgens mij niet omgekeerd worden. Als er wel plof-reacties zijn, kan je niet stellen dat dit (de beleving/ervaring) per definitie geen echtheid is. De echtheid is/kan ook de plof zelf zijn. Niet vanwege lange tenen...maar gewoon...daar waar leven plaatsvindt is ook causaliteit: actie is re-actie. In de situatie van knallende effecten kan alleen ik weten of het gaat om lange-tenen-werkzaamheid of iets anders. Een ander kan mij niet standaard/altijd lange tenen in de schoenen schuiven. maar wellicht bedoel je heel iets anders... Wijziging aangebracht door glans op 9 January 2012 om 10:53. Reden: fouten verbeteren |
9 January 2012, 10:38 | #35 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
9 January 2012, 23:03 | #36 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Vroeger heette het gewoon God. Anderen noemen het *****. Bewustzijn zegt dus idd helemaal niets.. Maar wel handig dat er enige overeenstemming qua taalgebruik en begrip is, zodat je Bewustzijn niet per ongeluk voor een bloemkool houdt. Dan wordt het hier helemaal een Babylonische spraakverwarring.
9 January 2012, 23:13 | #37 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Natuurlijk ben ik en iedereen Bewustzijn en hoeft niet aan de "mij" geopenbaard te worden. Zelfs de zgn. "mij" is n.l. hetzelfde Bewustzijn maar dan in ge?dentificeerde vorm. Non dualiteit zit vol paradoxen, zoals "er kan wel iets gedaan worden en er kan niets gedaan worden." Met "niets gedaan worden" bedoel ik in dit verband dat uiteindelijk er geen afzonderlijk "ik" is die wat doet. Maar vanuit Bewustzijn (al dan niet geïdentificeerd) gezien kan er wel wat gedaan worden. Hiervoor gebruikt het kennelijk de instrumenten van denken en voelen. Ik hoop hier een hardnekkig misverstand mee uit de wereld geholpen te hebben. Overigens is "iedereen" al "daar" maar wordt het (nog) niet gezien. Het is geen kwestie van ergens "komen", het is een her-kenning.. En al dit geschrijf hier is Bewustzijn in actie! Hartelijke groet,KiSs