|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
29 June 2012, 21:45 | #31 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En ach die psyche, die hele programmering etc. van de mind, je kunt die hersencellen niet even onder de koude kraan houden. Soms werkt een klap op je hoofd..
29 June 2012, 22:51 | #32 | |
Geen lid
|
Citaat:
Het antwoord op de vraag, welke conclusie er verkeerd is, heb ik gegeven vriend. Dat het een grove aanname is, evenals overigens nu weer die van luchtfietser, kun je zelf ook nog wel constateren, zo niet is het droevig met je gesteld. |
|
30 June 2012, 00:42 | #33 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ze kunnen scherp/onscherp, duidelijk/onduidelijk zijn, maar stevigheid zul je er nooit in vinden. Het is een metafoor voor gedachten, betogen zo je wilt. Heb je er wel eens eentje in het echt gezien ?....ik wel een aantal keren, je kunt er alleen bij komen door te zijn' bij wat het weerspiegelt. Grove weergaves' is alles wat we tot onze beschikking hebben om te communiceren... De 'ervaring' van geheugen, herinnering en verbeelding is nooit in staat om de ragfijne details van de 'beleving' weer te geven. Een vriendelijke groet dan maar :-) Wijziging aangebracht door sagnaar op 30 June 2012 om 08:29. |
|
30 June 2012, 11:04 | #34 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
30 June 2012, 11:15 | #35 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Jij hebt 'm blijkbaar anders begrepen dan ik. Ik begrijp dat 'niemand gedoe' precies tegenovergesteld! Niet alleen voor mij maar voor al wat is. Het past ook exact in Nissargadatta, Ramesh Balsekar en Wayne Liquorman. Wat vond jij tegenstrijdig? |
|
30 June 2012, 12:10 | #36 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Begon ernstig aan de zin van dit leven te twijfelen, wat is tenslotte een "medium" als een soort TV-toestel wat zich verbeeldt nog van enig belang te zijn. Kortom, een akelige kale leegte. Hoewel ik dan ook wel weer zag dat dit "slechts" gedachten waren die ook weer niet geloofd moesten/konden worden. Een eindeloze cirkel.. Wat is bij T.P. miste was wat ik o.a. "vond" bij Rupert Spira die glashelder uitlegde dat dit lichaam, dit leven OOK Bewustzijn is. Dat het denken en voelen OOK Bewustzijn is al is de objectieve inhoud dit dan weer niet. Maar wel dat Bewustzijn deel heeft aan ?lke ervaring. Dit maakte het fysieke bestaan draaglijker. Het tegenstrijdige bij T.P. vond ik het uitsluitend focussen op het Niemand-zijn, terwijl hij bijv. wel dol is op z'n vrouw en kinderen. Zodat ik dan dacht: wat kan jou dit schelen, dat zijn toch ook "niemanden"? Na deze episode las ik dus dat stuk van Jeff Foster en het was alsof ik als een plumpudding in elkaar zakte. Met een onbegrijpelijke duidelijkheid voelde en zag ik WIE het allemaal "te pakken" probeerde te krijgen. MAAR tegelijkertijd kon en mocht het leven gevierd worden zoals het zich voordoet. Ik voelde dat Diane (ook) een representatie is van het Ene met alles erop en eraan zonder "mezelf" als niets en niemand en in mijn gedachtengang (!) DUS als volstrekt van geen enkel belang te beschouwen. E.e.a. betekent wel dat alle pogingen om "Het" te snappen nu verdwenen lijken te zijn.
30 June 2012, 12:39 | #37 |
Geen lid
|
|
30 June 2012, 13:16 | #38 |
Jubilaris
|
|
30 June 2012, 22:19 | #39 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik zou je niet graag tot vreemde aannames brengen. |
|
30 June 2012, 23:16 | #40 |
Jubilaris
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
sat-chit-ananda (tot hier gecorrigeerd) | Rozenhart | Advaita | 86 | 13 August 2011 10:53 |