18 March 2012, 20:35 | #391 | |
Jubilaris
|
Citaat:
If it be your will. http://www.youtube.com/watch?v=wKhGK...eature=related |
|
18 March 2012, 20:43 | #392 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Zeg/vraag precies het zelfde maar dan anders onder woorden gebracht. |
|
18 March 2012, 20:47 | #393 | |
Jubilaris
|
Citaat:
De inzichten zijn een bijkomstig...kadootje. |
|
20 March 2012, 22:21 | #394 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door diane Is het niet zo dat de beelden, de levendigheid (in de lege spiegel..) gewoon door blijven gaan maar dat er niets en niemand meer is die zich daarmee vereenzelvigt? Ik bedoel de Stilte herkent zichzelf dan toch als geluid, beelden of whatever? En gaat er niet langer meer mee aan de haal? Dit kan weliswaar af en toe herkend/beleefd worden. Maar dat betekent niet dat door mentale herkenning die geprojecteerde beelden etc. dit voor altijd kunnen en zullen ont-houden. Wat is daarvoor nodig volgens jou? Want elke wilsinspanning werkt averechts.. Tweede poging Ik bedoel eh..jeetje ik kom er niet uit. Stilte = geluid geluid= stilte of whatever en vice versa. Daar zit ik dan even niet tussen. Zoiets. Volslagen onduidelijk. Ik weet het.. Ik heb mentaal inzicht. Maar dat is niet altijd GENOEG! Het wordt vaak vergeten of niet gevoeld of beleefd. Wat "nodig" lijkt is dat "ik" nergens meer tussen zit. Ik zie ook wel dat het tegenstrijdig is om dit "gedaan" te krijgen. Want dit bevestigt juist die "ik". Intussen heb ik steeds vaker dat "ik" haha het maar opgeef. Niet omdat ik dat zo graag wil, maar omdat alle pogingen en denken etc. toch geen definitief (!) effect hebben. Zodat er eigenlijk geen vragen meer zijn.
20 March 2012, 22:23 | #395 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Zucht. Ik "doe" aan opgeven en niet-opgeven tegelijkertijd. Volslagen krankjorum.
20 March 2012, 23:25 | #396 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
21 March 2012, 10:00 | #397 | |
Jubilaris
|
Citaat:
..En dat is wat 'je' frustreert. Dan is er dus 'iemand' verschenen die het niet GENOEG vindt.(dat er is) ..En daar doe 'je' ook niks aan! Dan is er dus 'iemand' verschenen die iets NODIG vindt (dat er niet is) Life happens --> kijk maar (To no one. --> voel maar) |
|
21 March 2012, 21:48 | #398 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ben het echt spuugzat al dat zoeken, die wijsheden, m'n best doen, mezelf "herinneren" etc. etc. Het is hopeloos. Voelt trouwens best fijn om gewoon te genieten van het uitlopen van de kersenbloesem, de felle kleurenpracht van de forsythia die scherp afsteekt tegen de groen geschilderde muur. Steeds meer voel ik me hetzelfde als toen ik nog een kind was. En wat en hoe dat is kan ik helaas niet zeggen.
21 March 2012, 21:52 | #399 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Die volkomen hulpeloosheid, het "me" overgeleverd voelen. Was niets voor mij. Hoewel, het kan nog steeds gebeuren dat ik het universum even een handje wil helpen. Maar goed, ook dat gebeurt.KiSs
24 March 2012, 20:01 | #400 |
In memoriam
|
|