|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
16 May 2022, 18:02 | #411 | |
Kasuaris
|
Citaat:
De voorstelling (in bewustzijn) bevindt zich aan gene zijde van presentie/aanwezigheid. Ook aan mijn beschrijving heb je niks. Wat ik beschrijf/omschrijf komt ook weer in jouw voorstellingsvermogen. Wat ik doe is uit eigen zelfkennis jou en anderen er op wijzen dat je maar wat raadt naar bewustzijn. Maar iemand die zijn zelfonderzoek heeft afgerond is niet meer vatbaar voor argumenten. Ik kan net zo goed de paus gaan bekeren tot de islam....
16 May 2022, 18:05 | #412 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Bij dagdagelijks bewustzijn is er altijd kleuring (perceptie) Simpelweg omdat 'de persoon' er voor staat. Met geloof in een ego heeft dat niks van doen.
16 May 2022, 18:08 | #413 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het is zelfs verbazingwekkend dat je daar aan vast houdt. Alleen beginners maken deze fout. Hoewel Neale Donald Walsch ook iets dergelijks beweert meen ik me te herinneren. Jaren terug heb ik eens een boek van hem gekocht. Ik heb het nooit uitgelezen.....
16 May 2022, 18:12 | #414 | |||
Geen lid
|
Citaat:
Jij toch ook met je spiegel. Er blijkt helemaal niks, het is jouw aanname. Citaat:
Citaat:
|
|||
16 May 2022, 18:16 | #415 |
Geen lid
|
Gedegen zelfonderzoek wijst uit dat het 'ik' daarbij is betrokken. Als uit gedegen zelfonderzoek blijkt dat 'ik' nergens is te vinden moet er wel sprake zijn van geloof.
|
16 May 2022, 18:24 | #416 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf | Heerda | Overige religie | 31 | 8 March 2012 22:51 |