7 August 2022, 23:42 | #431 |
Kasuaris
|
Wie zichzelf kent, kent de kenner en is daarmee de kenner.
7 August 2022, 23:43 | #432 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Dit lijkt nergens naar, de kenner is vrouwelijk noch mannelijk. Er hoeft niks verzoend te worden.
7 August 2022, 23:47 | #433 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
7 August 2022, 23:56 | #434 |
Kasuaris
|
Zwelgen in één zijn is onmogelijk. Vanuit de universele ik-ben beleving moet ik (zolang als ik leef) toch mijzelf weer als een persoon beleven in deze wereld. Maar de twee blijven één gemaakt innerlijk. Het verborgene is dan geopenbaard.
8 August 2022, 00:18 | #435 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dan is het klaar. |
|
8 August 2022, 00:28 | #436 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Steeds weer blijk je slechts tegen je eigen gedachten aan te kijken. Dat het mij aan zelfkennis zou ontbreken zijn jouw gedachten, niet de mijne. Ik kan ze dan ook niet voor jou onderzoeken. De wereld is, nog weer eens anders uitgelegd, vermeend omdat mijn geleefde werkelijkheid er anders uitziet dan wat er na een gedegen zelfonderzoek werkelijk het geval blijkt te zijn. In die vermeendheid verschijnt gewoon een Bassie. Ook hier is dan ook weer een conclusie door je getrokken op basis van eigen gedachten daar over, niet over wat er daardwerkelijk is gezegd. Citaat:
Of het gekend is heeft niets met de daarvoor gebruikte term 'vermeend' te maken. Jouw directe zien, zoals uit je uitspraak blijkt, schijnt op dagelijks gebruik van 'zien' te stoelen. |
||
8 August 2022, 10:17 | #437 |
Geen lid
|
Je zou niet moeten werken met hoe je het ook kunt zeggen als de woorden zelf al de nodige duidelijkheid verschaffen. Feitelijk geeft dit gebeuren (het maken van een vertaalslag) aan dat de perceptie het op geen andere wijze doorlaat dan middels het al gekende.
|
8 August 2022, 10:19 | #438 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
8 August 2022, 10:23 | #439 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Daarom zeg ik dan ook dat niks klopt. Diep zelfonderzoek ('ik/ego daarin meenemend) ont,dekt 'Hier, los gezongen van en daar. Zo beter? |
|
8 August 2022, 11:23 | #440 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Wat de realisatie inhoudt is dat het 'zijn' als het wezenlijke wordt beleeft. (De ik-ben ervaring) Alles wat in de wereld 'bestaat' is draagvlak voor het wezenlijke. De wereld geeft locatie aan het 'zijn'. Wie beweert dat de wereld niet bestaat beweert dat het 'zijn' geen draagvlak heeft in het lichaam. Dat is klinkklare wartaal. De volgende stap (die jij en Laurens dus nog niet gemaakt hebben) is het besef dat dat bij iedereen zo is. Zodat het ook verduidelijkt waarom ik andere 'eenlingen' herken in het dagdagelijkse leven.
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |