2 October 2012, 12:13 | #451 |
Asprirant lid
|
Ik weet niet beter.
Zal wel lukken.
2 October 2012, 12:19 | #452 | |
Missionaris
|
Citaat:
Het bestaan is lela, het spel, en daar heb ik het niet over. Je vergeet kennelijk dat Bewustzijn ook 'bewust geworden zijn' inhoudt. Je maakt er nu een kwestie van namelijk of ik het er mee eens ben. Ik snap wel dat je het niet anders dan zo kunt zien maar het is niet 'mijn' persoonlijke strijd. Het gaat hier om tegenwerking van een beproefde werkzaamheid, die ik heb ervaren, en waarvan het gebruik door een tegenwerkende kracht wordt ontluisterd, waardoor je, jij bijvoorbeeld, zoiets niet meer onderneemt. Dat is meer dan jammer. |
|
2 October 2012, 12:23 | #453 |
Jubilaris
|
Wat is 'zoiets?'
|
2 October 2012, 12:30 | #454 | |
Missionaris
|
Citaat:
Er is voor 'jou' nog veel werk aan de winkel, je zit duidelijk in de werkzaamheid van je persoon. Je worstelt met vrijheid. Weet om die subjectieve beleving ook niet waar het over gaat. Ik gevoel niet de behoefte dat tegen wil en dank te blijven uitleggen. |
|
2 October 2012, 12:34 | #455 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Alleen de pest is dat 'de nog niet gerealiseerde mens' in heel veel tussen fases kan zitten en iedere fase heeft zo zijn waarheid. In de ene fase is iets waar terwijl het in de volgende fase volkomen bullshit is. Als ik naar mezelf kijk dan waren er vele jaren van hard werken/lijden/ellende/spanning/onrust/zoekenzoekenennogeenszoeken en ik zou kunnen zeggen dat heeft geleid tot wat er nu is. Maar of dat waar is, geen idee? Is er wat opgeruimd, ja wat hersenschakelingen die wat gedachtes, zelfbeelden/een eigen denkwereld veroorzaakten zijn er niet meer en dat lijkt een proces van jaren. Maar het had ook in 1 seconde kunnen geschieden. Ik zie (zonder dat ik dat zie of dat als waar aanneem) dat jij en Keen waarschijnlijk vanuit een verschillende energie wat woorden hier plaatsen. Ik heb niets met jouw woorden of met die van Keen of met die van mij ook al kan het er op lijken dat ik iets tegenspreek maar dat ervaar ik niet zo. Jouw vasthouden aan je visie zorgt toch enkel voor strijd? Ik heb Keen jou nog nergens zien tegenspreken. Renoir, je bent nu eenmaal prijzenswaardig, een ware langloopbonus (iets van Appie Hein geloof ik). M.a.w. niet zo serieus joh. Shit of ben ik nu te serieus. Waar komt de klinkklare onzin weer vandaan, ik lijk Jomanda wel. |
|
2 October 2012, 12:38 | #456 |
Jubilaris
|
Jezus wat een lap tekst hiervoor.
Laat ik nou denken dat ik er klaar mee was. |
2 October 2012, 12:45 | #457 | |||
Jubilaris
|
Citaat:
En wat is het dat dit niet herkent? Citaat:
Citaat:
Slechts ÉÉN(tje).. |
|||
2 October 2012, 12:48 | #458 |
Jubilaris
|
Dat lijkt mij eerder van toepassing op jouw quotes .
Voor mij is er tenslotte geen mens die iets Moet' doen noch kan doen anders dan hoe die doet. Op-merken, Onder-vinden, 'Herkennen', "Merken" en er is niemand die dat doet !, dat is constant het enigste waar ik op wijs. |
2 October 2012, 12:52 | #459 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ik begrijp die insteek wel maar bij mij werkt dat zo niet, ik vind het geen mooie wereld als ieder individu daarin alleen maar zijn eigen geluk najaagt. Op mij komt het over als lang leve de lol en wat maakt het mij uit of anderen en de wereld naar de kloten gaan. Mijn bewustzijn verteld me dagelijks hoe weinig mensen bewust zijn en druk doende met het beleven van de eigen geneugten. De wensen van de aarde en van anderen negerende, die ik dan ook zie lijden onder onbewustheid. Bij mij werkt 'alles wat ik te veel heb komt iemand anders elders tekort' en ik ervaar me als een pleitbezorger voor bewustwording. Kennelijk krijg je niks voor niks en betekend bewust worden eerst pijn en strijd. Dan is het daar waar het langs gaat niks aan te doen. |
|
2 October 2012, 12:55 | #460 |
Jubilaris
|
|