8 August 2022, 19:52 | #471 |
Jubilaris
|
|
8 August 2022, 20:45 | #472 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het is niet omdat de meeste mensen inderdaad in hun verbeelding blijven steken dat die gevoelens niet meer zouden bestaan... Er is ook niets verkeerd met die gevoelens, zelfs als je in je verbeelding blijft steken, maar het is het inzien en erkennen dat je in je verbeelding bent blijven steken... |
|
8 August 2022, 21:12 | #473 | ||||||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vasthouden, tegenhouden, grijpen.. ego van het gemoed. De vitalisering van het gemoed door de natuurlijke overlevingsdrang te betrekken op de zelf-beeld beleving. Wezenlijk heb ik nergens weet van, onwezenlijk ben ik in staat quotes uit te wisselen met jou.. among other things. |
||||||
8 August 2022, 21:14 | #474 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Nogal een dobber.. voor de meeste. |
|
8 August 2022, 21:21 | #475 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Het lichaam is van stof gemaakt, niks ingewikkelds aan. Ik behoor niet tot de ontkenners van 'de wereld', dus ik volg daarin gewoon de wetenschap. Met evolutie enz enz. Ook in spirituele zin bestaat de tijd. Anders zouden oorzaak en gevolg niet kunnen bestaan, polariteiten niet enz enz. Een onderzoeker die daar geen weet van heeft, heeft geen onderzoek gedaan.
8 August 2022, 23:32 | #476 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wetenschap baseert alle uitkomsten op trail and error van de vorm hoedanigheid en eigenschappen. Een zeer summier blikveld. Het raamwerk (Om het zo maar even te noemen) is aan compleet andere wetmatigheden onderhevig dan die de vorm constateringen verklaren.. Ik vind de officieel en theoretisch wetenschappelijke verklaring van van alles en nog wat uitermate dubieus, en onjuist. Maar ik hoef er niks mee en ik kan er niks mee, dus ik laat dat met rust.. net als 'gelovigen'. ''Opmerken'' is het toverwoord bij dit alles. Vorm, tijd en ruimte gevolgtrekkingen. |
|
9 August 2022, 09:28 | #477 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Wat heeft een verhaal over het verliezen van het aards paradijs en de groei van de misère door het verstand nou te maken met wat jij bent? Slechts maar wat randverschijnselen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoiets wordt niet gezien, teveel bezig met het aanzien van de eigen gedachten. |
||||
9 August 2022, 09:41 | #478 |
Geen lid
|
|
9 August 2022, 11:09 | #479 | |
Actuaris
|
Citaat:
Laurens van waar komen die gedachten??? Waarom heb ik gedachten??? Oei, zou het niet beter zijn om het verstand dat aan de oorzaak ligt van al die gedachten te onderzoeken... Zou het niet beter zijn de oorzaak te onderzoeken in plaats van zijn tijd te voordoen met zijn afgeleide producten aan de tand te voelen en, erger nog, een onderzoek te doen... juist volgens de regels van wat ? Oh ja, dat verstand, dat aan de oorzaak ligt van alle problemen??? Wie is het die is blijven steken in vooraf bepaalde aannamens (= geloof) en weigert dat te onderzoeken??? Bovendien, gedachten vliegen en men kan het één en zijn tegendeel bewijzen... Daarbij is dat wat in de stof gerealiseerd is heel wat minder etherisch dan die hele dwaze gedachtenmolen... Onderzoek je verstand en zijn werking zodat je het positief kunt gebruiken en je niet verloren loopt in zijn kinderlijke onkunde die zichzelf voor heerser houdt, welke door al te velen slaafs gevolgd wordt... |
|
9 August 2022, 11:19 | #480 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het verstand kent enkel het verleden; niet het 'ik'... Het verstand kan niet buiten zijn eigen regels, wet-gevolg, in de toekomst kijken... en daarom dat het 'ego' misvormd door het verstand de onzekerheid niet verdraagt en nog liever alles vernietigd om zo zekerheid te hebben dan het bestaans-misterie zijn gang te laten gaan... |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |