9 August 2022, 12:37 | #481 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Natuurlijk zal er ook in dit opzicht weer sprake zijn van misbruik, dus van het verstand maar dat staat veel te ver van het daadwerkelijke onderzoek af. Randverschijnselen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
9 August 2022, 12:52 | #482 | |
Actuaris
|
Citaat:
De doener is altijd een 'ik' dat het verstand dwaas volgt, en dus slechts een gekunsteld 'ik' is dat totaal verloren loopt in zichzelf en in het al. Het is niet omdat de wereld ten onder gaat aan zulke 'ik's dat ik de enige zekerheid voor ons mensen hier op aarde, nl 'ik ben' ga verloochenen en/of uitschakelen... |
|
9 August 2022, 12:59 | #483 | |
Actuaris
|
Citaat:
Je laat toch ook de boom je niet voorschrijven wat jij wel of niet als de juiste vruchten moet zien... Het verstand is geen domme knecht, een voertuig in dienst van de creativiteit; het is het mannetje dat dat voertuig bestuurt dat zichzelf herleid heeft tot een domme knecht die niet het voertuig bestuurt, maar die het voertuig als leider achterna loopt... |
|
9 August 2022, 13:53 | #484 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Je bent zelf degene die mij ervan overtuigd heeft dat het niks oplevert.
9 August 2022, 19:23 | #485 | |
Geen lid
|
Citaat:
Onderzoeken is onderzoeken, geen verloochenen of uitschakelen. Hoeveel onderzoek daarnaar heb je uitgevoerd? Ik heb dat uitgezocht en het verstand is een gegeven instrument, het doet niks zelfstandig. Het wordt aangestuurd door een ik. Je bent al zo'n acht jaar op dit forum en vanaf toen heb ik je al beargumenteerd laten weten dat het verstand een domme knecht is. De komende acht jaar blijf ik hetzelfde tegen je zeggen. Beter is het om dat nu eindelijk eens te gaan onderzoeken. Dat bespaard mij een hoop nutteloos gezwam aanhoren. |
|
9 August 2022, 19:32 | #486 |
Geen lid
|
Nogmaals, je hebt je eigen gedachten daarover ontworpen en kijkt alsmaar tegen je eigen gedachten aan. Die gedachten hebben nul komma niks met mij te maken. Het gaat hier over zelfonderzoek, niet over andermans onderzoek. Het is jij die oordeelt over wat het jou heeft opgeleverd en jij kunt niks vinden en neemt dus jouw oordeel als maatstaf, onwetende van wat het werkelijk met je doet.
|
9 August 2022, 20:15 | #487 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb al altijd beweerd dat waarschijnlijk mijn 'ik' eens in Waarheid, in het ZIJN aangekomen mijn 'ik' zal verdwijnen... Maar zolang ik daar niet aangekomen ben is het 'ik' het enige dat de mensheid heeft om tot daar te geraken... Dus respecteer die bron en verkanker hem niet, zoals jullie hier de hele tijd doen door alle zoeken naar Waarheid hier als niet ter zake doende af te voeren omdat er steeds en opnieuw een 'ik' mee gemoeid blijkt te zijn... Zonder 'ik' ben je niets..., 'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven'... En dat geldt voor iedere mens die oprecht, integer, en naar waarheid, en dat in eerste plaats met zichzelf, zoekt... |
||
9 August 2022, 20:55 | #488 | |
Kasuaris
|
Citaat:
9 August 2022, 20:57 | #489 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Maar dat is niet erg, iedereen post in de 2e klasse. Zo is het toch nog weer niet-twee.
9 August 2022, 22:04 | #490 | |
Geen lid
|
Citaat:
Met 'Ik ben de weg, de Waarheid en het leven' is niet handhaving van een ik bedoelt, het wil juist zeggen dat je de 'ik' NIET bent maar de dat je de weg, de Waarheid en het leven bent. Gebruik dat dus liever niet als excuus om niet aan een gedegen zelfonderzoek aangaande je 'ik' te beginnen. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |