|
Eckhart Tolle Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle (1948) is een Duitse leraar en auteur op het gebied van de spiritualiteit. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
24 October 2012, 00:59 | #41 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Vertrouwen en/of in navolging daarvan teleurstelling, ach het is u pakkie an. Misschien is u vriendin wel bereid u een troostende schouder te bieden indien nodig... Groetjes...... En ik kijk uit naar u schrijven mbt tot dat belang dat u in mij zegt te hebben ontdekt |
|
24 October 2012, 01:58 | #42 | |
In memoriam
|
Citaat:
Dit gezegd hebbende, neemt dat niet weg dat ook de guru's, van welke onschatbare waarde en grote betekenis dan ook, ook kritisch bekeken dienen te worden. Ik heb geen grote bek, al mag je dat zo noemen, maar ik kan me zo voorstellen, als ik Tolle simpelweg bekijk, dat hij vóór dat hij getroffen werd door....door whatever en dienaangaande een boek heeft geschreven en derhalve nu door een miljoenenpubliek aanbeden, een sneuneus was van het zuiverste water. In zekere zin is ie dat nog. Daar wordt ie voor mij niks minder van, integendeel eerder menselijk en slechts menselijkheid kan ontroeren, althans in mijn optiek. Daar komt bij dat ik een mens ben dat gelooft in evenwicht en dat de aard van mijn karakter er nu eenmaal één is van hoge toppen, diepe dalen. En zo bezie ik het ook oprecht richting Tolle. Als je iemand zou gunnen met wat Tolle nu toekomt, dan is het Tolle wel, toch? Of je moet geen hart hebben, natuurlijk. Dit is schertsend bedoeld. Zo gold dat ook voor mijn opmerking aangaande Tolle. Ergo, jij hebt je eigen interpretatie losgelaten op mijn woorden. Dat is prima, maar het is een vertaling van mijn woorden die niet strookt met wat ik met de woorden bedoeld heb te zeggen. Dat kan maar helder zijn, toch? |
|
24 October 2012, 02:11 | #43 | |
In memoriam
|
Citaat:
En nu? Nu weet ik dat jij mij stom vind. Wat moet ik met die informatie? Lekker boeiend dat jij mij stom vindt. Sluit achter aan in de rij, zou ik zeggen. Conclusie: voor mij is deze mededeling niet interessant, dus dan moet het voor jou wel interessant zijn, anders had je de opmerking niet geplaatst tenslotte. Of je lult gewoon wat uit je nek zonder enig benul van wat je ?überhaupt zegt of waarom. Het zal mij persoonlijk aan mijn welgevallige bipsje oxyderen, maar aangezien we hier zijn voor ZELFkennis en ZELFonderzoek, zou het wellicht de moeite waard kunnen zijn om eens bij u zelve te onderzoeken van waaruit de behoefte ontstaat om een dergelijke opmerking te plaatsen. Vraag vriend Aart maar, voor alles is een reden. En alles weer reden tot ZELFonderzoek. Succes ermee! |
|
24 October 2012, 17:35 | #44 |
Kasuaris
|
Nadje Nadje Nadje niet begrepen hé wat ik nu eigenlijk gezegd heb.
Gunde jij jezelf, vanwege je opmerking richting Tolle, het zelfde maar. Wat kan jou Tolle schelen hé of die zijn halve leven gejeremieerd en dat het wel eens tijd zou zijn...... Het gaat om jou jeremiëren en jezelf daarin goedpraten waar je al meer dan je halve leven mee bezig bent en nog wel even mee bezig zult zijn ok vermoed ik zomaar.... Ik denk niet dat je beseft hoe komiek je 'scherts' overkomt in het licht van je eigen gejeremieer. Maar goed mijn mijn scherts zal een stuk minder fijngevoelig zijn dan die van jou, so be it. |
24 October 2012, 17:53 | #45 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
24 October 2012, 17:54 | #46 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
24 October 2012, 17:58 | #47 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
24 October 2012, 19:26 | #48 |
Kasuaris
|
Geen bal. Ik las enkel een gigantische grap (scherts) en wilde dat graag speciaal met jou delen omdat de grap van jou pen kwam, dat wil ik ik zo af en toe wel eens doen wanneer ik iets lees.
Dat mocht niet van jou begrijp ik? |
24 October 2012, 19:32 | #49 |
In memoriam
|
Als dat jouw conclusie is. De mijne is het niet.
|
24 October 2012, 19:43 | #50 |
Kasuaris
|
Ergens een vraagtekentje gemist Nadje? Ik denk van wel. Dus speciaal voor jou er stond geen conclusie maar een vraag.
Hoop dat het zo duidelijk is? |
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Eckhart Tolle - Why Do We Suffer. | Aart | Eckhart Tolle | 1 | 25 April 2023 13:06 |
Eckhart Tolle on Being Yourself. | Aart | Eckhart Tolle | 0 | 1 October 2012 12:05 |
Eckhart Tolle: All thought is ... | Aart | Eckhart Tolle | 11 | 3 November 2011 15:16 |