Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Eckhart Tolle
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eckhart Tolle Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle (1948) is een Duitse leraar en auteur op het gebied van de spiritualiteit.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 October 2012, 00:59   #41
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Uiteraard rammelt het en ben jij daar om mij daar op te wijzen, waarvoor ik je dankbaar ben. Alleen als ik niet op je kritische geest kan vertrouwen omdat je een ander belang dan het mijne dient weet ik niet of ik jouw 'daar op wijzen' nog wel kan vertrouwen.
Ooooooooh ik raak helemaal ontroert. ik wist niet dat ik zo belangrijk voor je was, hahahahaha

Vertrouwen en/of in navolging daarvan teleurstelling, ach het is u pakkie an. Misschien is u vriendin wel bereid u een troostende schouder te bieden indien nodig...

Groetjes......

En ik kijk uit naar u schrijven mbt tot dat belang dat u in mij zegt te hebben ontdekt

Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 01:58   #42
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waar het over gaat Nadje dat er altijd als de kippen bij bent om je eigen gejeremieer goed praten als een fact of life en dat je over een zeker Eckhart, die toch echt een paar stapjes voor de meesten hier uit loopt, vervolgens een grote bek hebt. Daar zakt mij dan idd de broek door van de kont af.
Dit vind ik nou een mooi voorbeeld van misinterpretatie zoals dat hier op het forum schering en inslag is. Ik heb Tolle "hoog" zitten, in die zin, dat zijn boek destijds , de kracht van het nu, voor mij op dat moment een ware eyeopener was. Het was de aanzet tot een beweging die zich in mij ging roeren en die resulteerde in een reeks belevingen, die mijn leven of beter gezegd mijn kijk daarop tot dan toe, voorgoed veranderd heeft.

Dit gezegd hebbende, neemt dat niet weg dat ook de guru's, van welke onschatbare waarde en grote betekenis dan ook, ook kritisch bekeken dienen te worden. Ik heb geen grote bek, al mag je dat zo noemen, maar ik kan me zo voorstellen, als ik Tolle simpelweg bekijk, dat hij vóór dat hij getroffen werd door....door whatever en dienaangaande een boek heeft geschreven en derhalve nu door een miljoenenpubliek aanbeden, een sneuneus was van het zuiverste water. In zekere zin is ie dat nog. Daar wordt ie voor mij niks minder van, integendeel eerder menselijk en slechts menselijkheid kan ontroeren, althans in mijn optiek.

Daar komt bij dat ik een mens ben dat gelooft in evenwicht en dat de aard van mijn karakter er nu eenmaal één is van hoge toppen, diepe dalen. En zo bezie ik het ook oprecht richting Tolle. Als je iemand zou gunnen met wat Tolle nu toekomt, dan is het Tolle wel, toch? Of je moet geen hart hebben, natuurlijk. Dit is schertsend bedoeld. Zo gold dat ook voor mijn opmerking aangaande Tolle.

Ergo, jij hebt je eigen interpretatie losgelaten op mijn woorden. Dat is prima, maar het is een vertaling van mijn woorden die niet strookt met wat ik met de woorden bedoeld heb te zeggen. Dat kan maar helder zijn, toch?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 02:11   #43
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ik kan er ook niks aan doen dat er zekere woorden uit mijn pen vloeien wanneer ik woorden geschreven zie staan van iemand die de meeste tijd mbt tot bewustzijn en/of wording nog te stom is om het achtereind van een varken te kunnen kussen m.i.
Godzijdank ben ik daar te stom voor. Welke idioot wil nu het achterwerk van een varken kussen? Maar goed, even samenvattend: je vindt mij stom. Dat kan. Dat mag. Je zult ook vast niet de enige zijn, vermoed ik zomaar.....

En nu? Nu weet ik dat jij mij stom vind. Wat moet ik met die informatie? Lekker boeiend dat jij mij stom vindt. Sluit achter aan in de rij, zou ik zeggen.
Conclusie: voor mij is deze mededeling niet interessant, dus dan moet het voor jou wel interessant zijn, anders had je de opmerking niet geplaatst tenslotte.

Of je lult gewoon wat uit je nek zonder enig benul van wat je ?überhaupt zegt of waarom. Het zal mij persoonlijk aan mijn welgevallige bipsje oxyderen, maar aangezien we hier zijn voor ZELFkennis en ZELFonderzoek, zou het wellicht de moeite waard kunnen zijn om eens bij u zelve te onderzoeken van waaruit de behoefte ontstaat om een dergelijke opmerking te plaatsen. Vraag vriend Aart maar, voor alles is een reden. En alles weer reden tot ZELFonderzoek. Succes ermee!
Oud 24 October 2012, 17:35   #44
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Nadje Nadje Nadje niet begrepen hé wat ik nu eigenlijk gezegd heb.

Gunde jij jezelf, vanwege je opmerking richting Tolle, het zelfde maar.

Wat kan jou Tolle schelen hé of die zijn halve leven gejeremieerd en dat het wel eens tijd zou zijn...... Het gaat om jou jeremiëren en jezelf daarin goedpraten waar je al meer dan je halve leven mee bezig bent en nog wel even mee bezig zult zijn ok vermoed ik zomaar....

Ik denk niet dat je beseft hoe komiek je 'scherts' overkomt in het licht van je eigen gejeremieer.

Maar goed mijn mijn scherts zal een stuk minder fijngevoelig zijn dan die van jou, so be it.
Oud 24 October 2012, 17:53   #45
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Eckhart Tolle - short but important interview

Hoe doet tie dat;

in zijn auto rijdende en afgesneden worden en niet kwaad worden.

Waarachtig zien dat het geen persoonlijke aanval is. En je toch mogen permitteren toch je schrik te mogen uiten ( indien nodig) en ook zien dat dit ook geen persoonlijke verdediging is.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 17:54   #46
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan jou Tolle schelen hé of die zijn halve leven gejeremieerd en dat het wel eens tijd zou zijn...... Het gaat om jou jeremiëren en jezelf daarin goedpraten waar je al meer dan je halve leven mee bezig bent en nog wel even mee bezig zult zijn ok vermoed ik zomaar....
Wat kan jou mij gejeremieer schelen?
Oud 24 October 2012, 17:58   #47
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens voor uitwijken heeft wel degelijk diep down te maken met het idee van aangevallen worden te maken cq zich met de dood bedreigd voelen. Er zou geen schrik en/of vloeken zijn wanneer bovenstaande niet mee zou spelen.

Het enige wat je hoeft te doen is je zo'n situatie voor te stellen om dat te kunnen vaststellen.
Een vloek op zijn tijd tijdens het autorijden helpt dan juist het evenwicht te herstellen en zelf wel goed op deze gevaarlijke situatie goed te reageren. En het is mij zelf ook wel eens overkomen en ook dan schrik je of kun je schrikken, als het niet je bedoeling was!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 24 October 2012, 19:26   #48
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat kan jou mij gejeremieer schelen?
Geen bal. Ik las enkel een gigantische grap (scherts) en wilde dat graag speciaal met jou delen omdat de grap van jou pen kwam, dat wil ik ik zo af en toe wel eens doen wanneer ik iets lees.

Dat mocht niet van jou begrijp ik?
Oud 24 October 2012, 19:32   #49
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen bal. Ik las enkel een gigantische grap (scherts) en wilde dat graag speciaal met jou delen omdat de grap van jou pen kwam, dat wil ik ik zo af en toe wel eens doen wanneer ik iets lees.

Dat mocht niet van jou begrijp ik?
Als dat jouw conclusie is. De mijne is het niet.
Oud 24 October 2012, 19:43   #50
Vagebond
Kasuaris

Standaard

Ergens een vraagtekentje gemist Nadje? Ik denk van wel. Dus speciaal voor jou er stond geen conclusie maar een vraag.

Hoop dat het zo duidelijk is?
Reageren

Colofon