|
Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
26 August 2021, 15:58 | #41 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Met 'Waarheidvinding kan niet gecommuniceerd worden. Weergeven van Waarheidvinding levert onmiddellijk alle potentieel over aan de relatieve vertaling en duidings capaciteit van zelfonderzoek, en hoe het daarmee gesteld is. Dat geldt voor jou, voor mij en voor iedereen. Zo als het voor jou 'duidelijk is hoe het bij mij is gesteld met zelfonderzoek, zo is het voor mij 'helder hoe het is gesteld met jouw zelfonderzoek. Wijziging aangebracht door Guido op 26 August 2021 om 16:20. |
|
26 August 2021, 18:18 | #42 | |
Vicaris
|
Citaat:
Een groot deel van hetgeen je hier zegt is voor mij compleet abracadabra. Bijgevolg kan ik zelfs niet vast stellen of ik het ermee eens ben of niet.
26 August 2021, 19:45 | #43 | |||
Jubilaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
26 August 2021, 20:35 | #44 | ||
Jubilaris
|
Citaat:
Wie herinnert zich 23 maart 2017 nog... Citaat:
27 August 2021, 07:47 | #45 |
Geen lid
|
|
27 August 2021, 11:42 | #46 |
Jubilaris
|
(Gedegen) zelfonderzoek is wat aangeraden wordt op dit forum, duidingen, aanwijzingen, constateringen, bevindingen etc weergeven, geschieden allemaal middels de subjectieve vertaalslag.
Met 'Waarheidvinding zelf kan niet gecommuniceerd worden. Weergeven van Waarheidvinding levert onmiddellijk alle potentieel over aan de relatieve vertaling en duidings capaciteit van zelfonderzoek, en hoe het daarmee gesteld is. Dat geldt voor jou, mij en iedereen. Maw alle vertaalslag ontkomt niet aan de vermeendheid ervan. Dat er beaming is m.b.t. vergelijkende bevestiging in de verwoorde bevindingen zegt dus hoegenaamd niks. Sensaties binnen geconditioneerde wetmatigheden van het menselijk bestaan (lichaam, gevoel, denken, geest) lenen zich ervoor vergeleken te worden met elkaar, als uitkomsten van zelfonderzoek (Wat altijd een vermeend 'doen en bevinding is..) De actuele status van Waarheidvinding zelf laat zich onmogelijk vertalen. Ik ben zo'n vertaling nog nooit tegengekomen, en ik ben er zelf ook niet toe in staat. Dus.. (Gedegen) zelfonderzoek is wat gestimuleerd kan worden te 'doen op dit forum, Waarheidvinding daarentegen kan niet gedaan worden. |
27 August 2021, 12:38 | #47 | |
Actuaris
|
Citaat:
Het is een bijzonder merkwaardige actie om een woord ('waarheidvinding' in dit geval) een bepaalde definitie te geven en er vervolgens de eigenschap aan te hangen dat het niet gedaan kan worden. Wat is het nut er van op een forum als dit? Het enige nut (maar ik wil je er niet van verdenken) is om te snoeven: kijk eens, ik heb nu iets beschreven dat niet gedaan kan worden, maar ik ben er bekend mee (of zoiets). Volslagen nutteloos. Dat geldt overigens voor alle teksten dat 'er niemand is' en 'er niks gedaan kan worden'. Ik zeg niet dat het niet zo is, het kan een ervaring zijn, achteraf, maar het heeft dan alleen geldigheid voor degene die die ontdekking doet en heeft verder geen nut om dat hoe dan ook te communiceren. Overigens stel ik ook voor om de term 'vermeend(heid)' uit ons gebruik hier te schrappen. Als alles vermeend is, dan is die kwalificatie nutteloos. |
|
27 August 2021, 12:51 | #48 | |
Vicaris
|
Citaat:
Mag ik daar nog aan toevoegen dat het aanbeveling behoeft om jezelf altijd in zo eenvoudig mogelijke taal en begrippen uit te drukken en vooral er geen eigen betekenissen van woorden op na te houden! Je wijst zeer terecht op het gebruik van begrippen als vermeend en de devaluatie ervan als de context onduidelijk wordt of als het op alles en iedereen van toepassing is. Dit werk vraagt juist om uiterst zorgvuldig formuleren en een doelgericht woordkeus. NU moet ik Guido in dat verband wel een pluim geven! Hij heeft zijn taalgebruik van volslagen onbegrijpelijk en onsamenhangend omgetoverd tot iets waar ik iig wat mee kan. Dus alle lof daarvoor.
27 August 2021, 13:02 | #49 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Je deelname is door de forumeigenaar geëvalueerd en er is je verzocht je heil elders te zoeken. Je enige reactie daarop was 'Uhuh'. Dacht je zo deze eenvoud uit te kunnen drukken? Er zijn hier veelgebruikte forumbegrippen en die moet je je als deelnemer dan maar eigen maken wil je hier kunnen functioneren als deelnemer op een wijze als bedoelt. Vermeend is een veelgebruikt woord om aan te geven dat het niet echt bestaat. Omdat alles niet echt bestaand is hoef je dat niet voor elke onderdeeltje te gebruiken en kun je het achterwege laten. Het gebruik heeft niks met onduidelijk worden van de context te maken. Citaat:
|
||
27 August 2021, 13:15 | #50 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|