20 November 2011, 18:47 | #41 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Wie hab' ich dich vermißt, Du süßes Herz, es ist so schön Wenn [treu]1 die Treue küßt. Was frommt des Maien holde Zier? Du warst mein Frühlingsstrahl, Licht meiner Nacht, o, lächle mir Im Tode noch einmal. Sie trat [hinein]2, beim [Vollmondsschein]3, Sie blickte himmelwärts, "Im Leben fern, im Tode dein." Und [sanft]4 brach Herz an Herz. 1 Chézy (revised version): "Treu" 2 Chézy (revised version): "herein" 3 Chézy (revised version): "hellen Schein" 4 Chézy (revised version): "süß" |
|
20 November 2011, 18:55 | #42 | ||
Missionaris
|
Citaat:
Natuurlijk kun je het niet helpen dat je in mijn vaarwater zit, ik was dan ook niet bezig met het zoeken naar een schuldige, het was een constatering. Wat ik aangeef en wat je onmogelijk kunt ontkennen is dat er een wording mogelijk is in het duale. Je hebt een ontwikkeling doorgemaakt neem ik aan ? Dus is er iets dat gedaan kon worden of niet ? In datzelfde duale is er een aanname omtrent datgene wat je bent, datgene wat kennelijk een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Wat is aangeleerd kan weer worden afgeleerd is het niet ? Datgene waarvoor je jezelf houdt is te leren doorzien of af te leren of denk je daar anders over ? Dat het een redenering in plaats of tijd is dat doet er niet toe, dat is niet relevant want voor de doener zijn de elementen van plaats en tijd er. Dat je in de hoedanigheid van weten wat je bent terugkijkend kunt zien dat er geen plaats en geen tijd is, noch sprake van een ontwikkeling doet er niet toe, je weet nog helemaal niks want je bent daar niet. Dus zolang je nog een doener bent kan er wat gedaan worden en dat is een mogelijkheid voor eenieder om daar gebruik van te maken. Die mogelijkheid ontneem je de ander door te beweren dat je niets hoeft te doen omdat je al bent. Dat kun je pas zeggen wanneer je al bent en niet wanneer je in je doestadium verkeert. Ik weet dat je niks kunt doen maar dat weet jij nog niet. Zolang je denkt iets te zijn kun je wat doen daarna niet meer. Citaat:
Je kakelt alleen maar wat 'kennis' na en hebt niet het geringste benul waar je het over hebt. |
||
20 November 2011, 19:08 | #43 |
Missionaris
|
Je denkt in termen van bezit en overdraagbaarheid van bezit en bent kennelijk niet in staat om iemand te begrijpen die niet denkt in termen van bezit.
|
20 November 2011, 19:12 | #44 |
Jubilaris
|
Wat ik van Adyashanti heb begrepen is
|
20 November 2011, 19:15 | #45 |
Missionaris
|
|
20 November 2011, 19:44 | #46 |
Passed by
|
|
20 November 2011, 19:47 | #47 | ||
Missionaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
20 November 2011, 20:41 | #48 |
Passed by
|
|
20 November 2011, 20:52 | #49 |
Passed by
|
Dat is natuurlijk maar de helft van het verhaal. Wie zegt dat ik daarmee iemand de mogelijkheid ontneem? Dat kan, maar het kan evengoed een mogelijkheid zijn/bieden.
|
20 November 2011, 20:57 | #50 |
Passed by
|
Daarna is er ook nog genoeg te doen, juist vanwege de nieuwe laag van energie die is aangeboord, na het vrijmaken van alle ballast uit het verleden, er is doen vanwege het genieten van het doen, maar er is geen gehechtheid meer aan het resultaat. Zoiets.
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Tony Parsons - Sharing His Passion. | Aart | Tony Parsons | 20 | 6 September 2012 01:26 |
"To Think Or Not To Think." | Aart | Eckhart Tolle | 1 | 26 August 2011 22:44 |