16 May 2013, 18:34 | #491 | ||
In memoriam
|
Citaat:
Citaat:
Ik zie hier (ook) hele andere dingen. Maar dan moet je wel bereid zijn om te (willen) zien. Je kunt de essentie of het ware of de Waarheid (ja die met die hoofdletter) overal en in alles zien. Maar jullie zijn beiden zo gefocussed op dat dwalen, dat jullie zelf dwalende(n) zijn (geworden). En correct me if I'm wrong, maar ik denk dat dat is waar Moi op doelde. Dat wat je ziet is datgene dat je zelf oproept. Jullie zijn te blind om dat te zien. Je bent de schepper van je eigen wereld. Maar jullie geloven nog steeds in het sprookje dat als de wereld nou maar eenmaal zal veranderen, dan........grow up boys. |
||
16 May 2013, 18:43 | #492 |
In memoriam
|
Het zijn altijd nog de mannen die zo nodig oorlogen moeten ontketenen. Wat dat betreft kunnen jullie nog een hoop van vrouwen leren. Wij zijn wijzer op dat gebied. En dat alles om maar een beetje indruk op ons te maken. Nou ik ben not impressed.
@ Niets, mij aanspreken op grof taalgebruik? Daar had je nog een issuetje he? Onderzoek dat eens. Dan doe je nog 's iets nuttigs. Ik bedoel maar. @ Rennie, hou 's op met dat geneuzel over het sluiten van het forum. Leg dat toch niet steeds op ons bordje. Het is jouw forum tenslotte. Beslis zelf eens wat je wilt. Neem je verantwoordelijkheid eens. Foei, jullie zijn net twee vervelende pubers, maar dan erger. Jullie moeten allebei een schop onder je hol krijgen. En goed ook! Moeders heeft gesproken. Vlerken!! |
16 May 2013, 20:27 | #493 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dus het komt hard bij mij aan dat je liever naar een ander zijn zogenaamde ego kijkt? Proest,.... |
|
16 May 2013, 20:32 | #494 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Kan je het forum niet overnemen, je lijkt me een goede voorganger. |
|
16 May 2013, 20:38 | #495 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ach Renoir,.....je hebt hem beledigd, het lachende mannetje komt elke keer terug hier,.... Hij heeft tegen je opgekeken, hij wilde gezien door je, maar nu heb je hem een lachend mannetje genoemd, iets wat vast niet de eerste keer was. En dan word het lachende mannetje furieus, met zijn slimme egootje weet lachende mannetje alle "aanvallen" af te weren. Weet zelfs nog een paar lachende mee te krijgen,.... Lachende mannetje nu toch,..... |
|
16 May 2013, 21:36 | #496 |
In memoriam
|
|
16 May 2013, 21:40 | #497 |
Asprirant lid
|
|
16 May 2013, 21:53 | #498 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Als je een ieder 'zijn/haar manier' hier gunt en zelf geen 'ego-strijd' aan gaat dan valt die wapenfabriek toch reuze mee. Voor 'ego-strijd' heb je 2 ego`s nodig. Kwestie van niet reageren op 'ego-strijd'. Je kunt toch aanvoelen of iemand open staat voor een bepaalde hulp of niet en zo niet dan gooi je geen olie meer op het mogelijk te ontstane egovuur maar geef je de ander bv enkel gelijk of reageert zelf niet meer. Heb ik gelijk of niet. Waarom zou je het forum niet aan een ander overdoen? Het zou me niet verbazen dat er hier ook mensen zijn, al zijn het maar meelezers die 'bewuster geworden zijn'. Als ik voor mezelf spreek dan kan ik zeggen dat dankzij dit forum ik nu bewust Weet hoe bewust en egoloos ik al niet was en dat ik eerst dacht al klaar te zijn maar nu Weet klaar te zijn. Dus wat mij betreft mag je de boel opdoeken of overdoen aan een ander, ik zal me bij die ander niet meer inschrijven, ik ben hier enkel nog uit dankbaarheid t.o.v. jou. |
|
16 May 2013, 21:57 | #499 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
17 May 2013, 00:23 | #500 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Jij weet als geen ander wat voor shit er is in de maatschappij, Nadje. En ik ken jou inmiddels goed genoeg dat ik weet dat het jou een lief ding waard is als je ook maar 1 (zegge: een) mens kan bevrijden uit de hel waarin ze leven. En ik ben iemand die de hel van binnen heeft gezien. En die er ook weer uit is gekomen. Ergo: door het ervaren van de hel (geschapen door mn eigen ego) dank ik Advaita almachtig voor iedere dag. Ik had nog maar twee keuzes: of ik maak een einde aan mijn ellendige leven of ik zoek de uitweg uit de hel en wel direct! Ik heb gezien wat ik gezien heb en ik heb ervaren wat ik ervaren heb. Ik zou innig wensen dat iedereen die in de hel verkeert die uitweg zou vinden. Dit forum zou daar aan kunnen bijdragen. Al zou maar 1 (zegge een) van de leden hier er wat aan hebben. Maar dit forum is opgezet om Renoir zijn ego te dienen. En nu het "contraproduktief" is dient het zijn ego niet meer. En dan mag het wel dicht. Wat de leden er hier van vinden zal Renoir zijn ego worst zijn. Als ie een kerel is, dan draagt hij de boel over aan een ander (als die er is) en laat het voor wat het is. Maar dat laat zijn ego niet toe. Om dat geld zit hij niet verlegen. Nee, iedereen moet aan de advaita. De mensen intereseren hem kennelijk geen barst. En dat is nou net het verschil tussen Renoir en mij. Het zal mij de rozen zijn hoe iemand zijn "zelfverwezenlijking" doet. En hoe lang hij er over doet. Het hoeft voor mij niet eens, velen zijn gelukkig zonder zelfkennis. Maar mijn leven is niet meer mogelijk zonder de Liefde te dienen. Liefde is mijn religie en dat is de Essentie die Renoir gemist heeft. Hij sluit de tent hier maar als het hem belieft, daarmee bewijst hij mijn gelijk en die van Vagebond. We zullen zien?. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
'Het verlichte etalage forum' | Frog | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 71 | 22 August 2012 22:42 |
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben | Rennie | Waar gaat het hier verder ook nog over? | 43 | 28 July 2011 00:03 |