23 July 2013, 00:57 | #501 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
In mijn situatie heeft de universele/onvoorwaardelijke liefde ons weer bij elkaar gebracht binnen 3 maanden nadat ik uit huis was en heb ik in liefde van mijn beide ouders afscheid mogen nemen aan hun sterfbed. Ouders en kinderen: allemaal gewoon mens.... |
|
23 July 2013, 00:59 | #502 |
Asprirant lid
|
Op de door jou aangedragen informatie. Mogelijk is die niet compleet, dat kan.
Ik begrijp best dat mijn zienswijze verzet oproept, maar ook dat zijn weer gedachtes. Laat het rustig bezinken of gooi het direct in de kliko, dat mag ook. Voor nu: mooie dromen Nadje! |
23 July 2013, 01:03 | #503 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
23 July 2013, 01:09 | #504 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
23 July 2013, 01:12 | #505 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
23 July 2013, 01:21 | #506 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Maar dat is zo ik het zie ....en lukt me ook niet altijd klakkeloos in een ademteug, maar we blijven leren Slaap lekker en mooie dromen Niets en Nadje! |
|
23 July 2013, 01:23 | #507 |
In memoriam
|
Jij ook Sterre, slaap met engelen.
|
25 July 2013, 00:09 | #508 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik vind dat ieder mens naar zijn verleden dient te kijken op een serieuze onafhankelijke wijze. Om fouten in de toekomst te voorkomen. En juist omdat het voor jou al zo lang geleden is en je fout handelen erkent liggen de kansen voor het oprapen. Samengevat: in een relatie leggen mensen elkaar geen zaken op. Jouw ouders hebben dat wel gedaan en jouw huidige mening is dat je dan de relatie had moeten verbreken. Ik zie dat als escapisme om een relatie daadwerkelijk op zijn peilers te beproeven. Beter had geweest om de relatie gaande te houden en tegelijk je eigen weg te volgen. Natuurlijk gaat dat problemen opleveren. Maar je had er wel veel van kunnen leren. De belangrijkste lering is dat je in een relatie elkaar geen zaken oplegt en ook niet pleast. (afgezien van het kleine pleasen natuurlijk) Je hebt nu ook relaties. Waarvan een met Rob. Je komt er dus nooit onderuit, want mensen hebben erg de neiging om de ander mee te trekken in wat zij als juist achten. En als Rob dat zou doen, dan maar weer de kuierlatten nemen? Ook wij twee hebben een relatie op dit forum. Ik mag jou wel. Maar ik ga jou niet pleasen of anderzins naar de mond praten. Mocht ik daardoor jouw respect verliezen of whatever, dan zij dat zo. Dan deugde de relatie al niet. Zo eenvoudig werkt het in feite in iedere relatie. Met dien verstande dat je niet op alle slakken zout moet gaan leggen en best in de kleinere zaken elkaar tegemoet kan komen. Het leven is een leerschool. Wat ik je hier aanreik kan je alleen doorgronden door het ook te leven. |
|
25 July 2013, 09:03 | #509 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
25 July 2013, 09:12 | #510 |
In memoriam
|
Dat is dus wat ik gedaan heb en met terugwerkende kracht zeg ik, ik had beter een tijd rigoureus afstand moeten nemen. Breken is misschien ook niet het goede woord. Dat klinkt ook zo definitief. Gewoon een tijd lang afstand en even geen contact en geen beïnvloeding. Toen Anouk dat zei, was dat zo'n spontaan inzicht wat binnen kwam. Dat ken je misschien wel. Toen was dat opeens klip en klaar. Maar mijn ouders zijn er niet meer en het is goed zoals het is. Maar ik begrijp wat je schrijft. Dank voor je reactie.
|