17 May 2013, 15:12 | #521 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
17 May 2013, 15:14 | #522 |
Asprirant lid
|
Jups. Dat zeg ik toch ook? Karma levert steeds nieuwe "Nietsen" af op dit forum. De Niets die er nu is, is slechts de druppel. Renoir loopt iedere keer tegen een lantaarnpaal en vertikt het om te leren (zien)
|
17 May 2013, 17:10 | #523 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Die macht heb je hem vast ontnomen met Liefde? Ik ben maar eerlijk, ik heb nog genoeg ego om het heerlijk te vinden als jij er gewoon uitgeknikkerd zou worden, maar dat zal denk ik niet gebeuren. Bij zelfkennis kan je ook tot de conclusie komen dat iets of iemand er niet bij past, gewoon wegschuiven ipv alles blijven analiseren,... |
|
18 May 2013, 10:59 | #524 |
Jubilaris
|
De mind is niet in staat om de 'werkelijkheid' weer te geven zoals die is, héél !
Het vangt elke sensatie van verschijnselen in geheugen, verbeelding en emotie, en op die drie werkzaamheden is het fantoom' van een 'persoonlijk' Zelf-beeld gebaseerd, Ik'. Practisch concreet bij het day in day out bestaan werkt dat prima, maar geestelijk en psychologisch loopt alles vast en mank in on-werkelijke ge...drochten, van voorstelling en emotieonele belangen. De identificatie met het 'persoonlijke' Zelf-beeld (wat niets anders is dan een verzameling fragmenten) maakt dat er een onnodig behoud is van wat niet meer is, en dat voornamelijk emotieonele behoud maakt dat de 'werkelijkheid' zo die is feitelijk word buitengesloten !(gelijk de geslotenheid van elke gedachte.) Wat maakt dat op grond van een Zelf-beeld de 'werkelijkheid' zeer rigide word beleeft. Daarom hebben de meeste mensen ook meer angst om te bestaan' dan om dood te gaan. Ieder mens kan Op-merken dat een houvast tot een 'persoonlijk' Zelf-beeld niet nodig is, maar die subjectieve hypnose is zeer hardnekkig, omdat er zo veel geloof word gehecht aan geheugen, verbeelding en...emoties, meer dan wat de constante 'werkelijkheid' toont en laat zien, een ongerepte en onbezoedelde hèèlheid !. Sagnaar. |
18 May 2013, 12:34 | #525 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Bij zelfkennis gaat het ondanks alles fundamenteel om vertrouwen dat het geheel in het ene als de eigen aard herkend wordt en beleefd wordt. Wie over wapens spreekt keert zich al weg van de eigen aard en is niet met zelfkennis bezig maar met bezitterigheid. Ik wil helemaal niets bewijzen maar ik wil wel mijn eigen zijn beleven en tot nog toe was jouw forum daarvan een uitdrukking. |
|
18 May 2013, 12:40 | #526 |
Jubilaris
|
Volgens mij ligt de knoop in het maken of aanhouden en laten doorwerken van dit onderscheid tussen ik en de ander, liefde en ego en de lange lijst van onderscheiden. Zien heeft juist te maken met het kijken naar de oorsprong waarin alles en niets zich verhouden.
|
18 May 2013, 14:03 | #527 | |
Kasuaris
|
Citaat:
|
|
18 May 2013, 15:52 | #528 |
Asprirant lid
|
Hij kan het mooi vertellen. Nu ken ik de brave borst niet hoor. Maar is dit een doorleefde gedachte van hem/haar? Hoe kan ik herkennen of hij deze mooie vertelling helemaal doorgrondt? Een goeroe nablaten kan iedereen.
|
18 May 2013, 16:07 | #529 |
In memoriam
|
Dat is helemaal aan jezelf ter beoordeling. M.a.w. je staat er alleen voor in deze. Dat noemt men dan wel zelfonderzoek.
|
18 May 2013, 16:32 | #530 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik heb nog nooit een goeroe na geblaat , die laat ik blaten , en voor de rest kunnen ze wat mij betreft stuk voor stuk op de brandstapel. Verder heb ik aan mijn 'eigen' geblaat meer dan genoeg, oordopjes helpen niet...jammer genoeg, en mijn ogen afplakken ook niet, dus.... ik geef er gewoon niks om, (dat geblaat) dan is het best dragelijk allemaal...........WiNk |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
'Het verlichte etalage forum' | Frog | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 71 | 22 August 2012 22:42 |
Gazelle/Sagnaar/Guido/Ben | Rennie | Waar gaat het hier verder ook nog over? | 43 | 28 July 2011 00:03 |