|
Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
22 February 2018, 12:18 | #551 |
Jubilaris
|
Niemand kan hierin gecorrigeerd worden.. Dat is uitgesloten! Correctie daagt spontaan waar een dóórpakken is op gedegen zelfonderzoek. De spontane subjectieve correcties zijn de laatste getuigenissen van een verdwijnende 'Fixatie. (Religie, Spiritualiteit, Mystiek, Esoterie, Wijsheid wegen, Directe paden, Indirecte paden, Filosofie, Psychologie, etc, en alle daaraan verwante ervaring/beleving.) 'Wat te zijn onttrekt zich moeiteloos aan aan alle pracht en praal en diepzinnige constateringen van alle bovenstaande gecultiveerde kaders. 'Wat te zijn heeft tot ''niks een specifieke verbinding uit staan. De aanreiking is dat er geen aanwijzen kan zijn naar/tot 'Wat onmiddellijk te zijn(...) Het resoneren( Als een idee/voorstelling/woordloos 'ervaren/'beleven.) op/tot/met/aan een aanwijzing.. is/zijn de verleidelijkste valkuil(en), bij het dóórpakken op waar alle aanwijzingen toe zijn. (Leraren, Sprekers, vertellers, en Satsang gevers.) Cu. |
22 February 2018, 14:02 | #552 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Doorzien ja, realiseren gebeurt nu. Ondanks of juist door een bewust doorlopen levens proces onderzocht en afgerond in waarheid en ook omdat er verder geen grote weerstanden waren of zijn) zag ik de kleine rimpeltjes niet echt. Ze gaven in die tijd extra irritaties omdat ik me soms druk maakte over wat mensen zich toch druk kunnen maken om dingen die mij niets deden. Dat zie ik nu. Ik heb ze nogal goed op een rijtje en kan of kon als ik het niet zie me daardoor goed rijk rekenen. Iets handelen vanuit mentale kennis en bij jezelf houden is nog niet gerealiseerd. En dat zie ik nu en dat maakt nu een wereld van verschil. Zolang het een of ander nog niet helemaal is geïntegreerd maar nog aandacht vraagt of kan vragen om gezien te worden (juist hoe klein ook) is het m.i niet afgerond. Als het dat wel is zie ik het. Wijziging aangebracht door Ulla op 22 February 2018 om 20:07. |
|
22 February 2018, 14:16 | #553 | |||||
Jubilaris
|
@Guido,
Bedankt voor je woorden, maar ik krijg er kop, noch staart aan. Waarschijnlijk is dat de bedoeling. Maar dan vraag ik je toch aanwijzingen te geven in een menselijke taal, iets van subject tot subject, ook al is dat wat in onderzoek juist doorzien wordt als niet bestaand, of weet ik veel wat. Dan vraag ik je dus om een taal te bezigen zoals je doet als je iets deelt over je reis naar Amerika, menselijk dus. Moet toch kunnen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je taal in het ijle blijft hangen, voorkom je misschien dat ik als subject er op ga fixeren, maar rijk je er wel ook niets mee aan, toch? Guido, ik wil hier niet de smartass uithangen, ik wil gewoon een aanwijzing op mijn maat: subjectief, daar waar ik ben op dit moment. Of iets dat dit omver blaast, maar van hetgeen ik hier lees, krijg ik alleen stekende hoofdpijn. Citaat:
Citaat:
Ok, "wat te zijn", "onmiddellijk te zijn", hoe begin je er aan. Er moet klaarblijkelijk iets gebeuren, iets gedaan worden, iets onderzocht worden, zoniet zitten we in neo-advaita fixatie, toch? Wat moet er gebeuren? Wat houdt het gedegen zelfonderzoek in? Het resultaat ervan mag subjectloos zijn. Het begint met een subject die iets aanvangt, wat?
22 February 2018, 20:34 | #554 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
Zie post van 3 dec. 2015... Citaat:
23 February 2018, 02:17 | #555 | ||
Asprirant lid
|
Verbeelding bemoeit zich met verbeelding
Citaat:
Citaat:
En zoals Ben / Guido op 7 april 2017 schreef... Dus Dorje en Katerie alsook Ben / Guido zijn er niet...
23 February 2018, 18:50 | #556 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
27 June 2021, 22:27 | #557 | |
Jubilaris
|
Turrio-Nowee's mentale valkuil herroepen
Citaat:
27 June 2021, 23:07 | #558 | |
Jubilaris
|
Het Dao
Citaat:
Het Dao is niets, maar zelfs dan is dit niets alles waarin het Dao is vervat. Dat maakt Dao tot een vreemde paradox.
27 June 2021, 23:14 | #559 |
Jubilaris
|
Ulla, dat is lang geleden dat je nog is wat gepost hebt. Hoe gaat het met je?
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
FAQ rond gedegen zelfonderzoek gevraagd. | Puppetji | Forum; regels, vragen, idee | 22 | 19 December 2014 00:27 |