9 November 2012, 16:37 | #551 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Vrouwlijke Duidelijkheid' . Ik begin een beetje te snappen waarom Aart jou een lekker wijf vind, ..ik houd het op puur natuur. Maar Bloem, alles is bespreekbaar ...toch ? |
|
9 November 2012, 17:05 | #552 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
9 November 2012, 17:25 | #553 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ik wil je visie nog steeds niet van je afnemen, ik zou alleen graag willen dat je ook eens even met mij meekijkt hoe de mijne er uit ziet. Je beperkt je visie anders zo strikt tot het saaie gedoe waartoe het kennelijk bedoeld is, de biologie van het voortplanten. Ik weet dat ik zo intens verliefd was dat ik het liefst in mijn geliefde zou willen oplossen en wat is die geslachtsdaad (wat een kutwoord) anders dan een volledig in elkaar opgaan, een in elkaar oplossen ? Het lijkt dan eerder op een schitterend natuurlijk vervolg van een romance in plaats van het lagere dierlijk gedrag dat de stier de koe bespringt. Dus, als het zo'n trieste bedoening is, waarom zouden we dat troosteloze gepomp niet wat opleuken en niet ook eens even stilstaan bij het wonder dat zich aan mijn penis voltrekt, om het steeds maar bekende zich aandienende niet als zo vanzelfsprekend te zien. Of stilstaan bij wat dat verlangen tot voortplanting zoal nog aan leuke verfrissende bijkomstigheden weet op te roepen zoals dat het haar opwindt als hij met veren in z'n kont rondkruipt (als voorbeeld hé mij kan dat niet bekoren) en hem als zij op hoge hakken staat of lingerie draagt ? Het is hetzelfde scheppende, bijna goddelijke, vermogen dat ons is gegeven om de wereld te scheppen zoals die ons het meest behaagt en natuurlijk zijn er ook hier weer die er een puinhoop van maken. Maar niet allemaal. |
|
9 November 2012, 18:37 | #554 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Sex.....:-) Prima bezigheid...waneer het zich voordoet. Ik word meestal meegenomen door het aanvoelen', en dan zijn alle plaatjes en verbeelding overbodig.....Nature takes over. Een mens is gewoon een zoogdier, maar een stuk verfijnder wat gevoels bijkomstigheid betreft dan de rest van de bestaans' soorten alwaar het de drift aangaat. Volgens mij zit de mogelijkheid er weer aan te komen. :-) |
|
9 November 2012, 18:56 | #555 | ||
In memoriam
|
Citaat:
Bingo. Daarop ben jij geen uitzondering. Citaat:
Op elk potje past een deksel. Waar er ruimte is voor één grijze muis, dar kunnen er ook twee zijn, toch? De tarzan is er in vele varianten, zullen we maar zeggen..........hij die zich graag een weg door het oerwoud baant, met lendendoek, al slingerend aan een liaan....heel natuurlijk....en hij die op het nachtkastje ligt.....voor elk wat wils, noem dat maar niet vreugdevol..... |
||
10 November 2012, 05:01 | #556 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Voor nu zeg als het de bedoeling was geweest dat ik op mijn tenen had gelopen had god mij wel behept met hoeven of hij had een vogel van me gemaakt mbt die veren, veel meer valt er niet over te zeggen. Bovenstaande is overigens nog afgezien van wat andere woorden in je quote die aan alle kanten rammelen wat mij betreft. Zoals de geslachtsdaad in samenhang met in elkaar oplossen, waarvan dat laatste naast het eerste ook nog eens op zichzelf rammelt. Voor nu laat ik het hier echter bij, wellicht komt het later nog eens terug, wie weet. Klikklak klikklak, twiet twiet, toedeloe, veel plezier met je geliefde |
|
10 November 2012, 05:26 | #557 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Groetjes |
|
10 November 2012, 08:55 | #558 |
Actuaris
|
Weet je het zeker? Of overdrijf je nu een klein beetje?
|
13 December 2012, 12:08 | #559 | |
Jubilaris
|
Citaat:
De conclusie dat het ik een mentale conditionering is, een gevoel of intellectueel begrijpen, is zeker geen glashelder zien. Bewustzijn doet zich voor in verschillende en wisselende gelegenheden waarbij het ik (als persoonlijkheid) al of niet aanwezig is en in het uitzonderlijke geval zelfs de persoon (het ego) niet aanwezig stelt. Het is in deze uitzonderlijke positie dat ik begrijp dat je zegt 'heel het leven overkomt je'. Jij gebruikt nog het woordje je maar dat is er teveel aan. Het leven overkomt zichzelf, is in zichzelf het leven. Voor mij is tussen deze gelegenheden 'instemming' vinden, bestaan. Het leven geeft instemming doorheen bewustzijn. Als ontvanger en drager van leven ben ik een ik maar ben dat niet onder dwang maar door verbond. Ik kan zo met instemming van leven opgaan in die eenheid, die dans en zang van leven. Zeggen dat er niemand is nodigt niet uit tot zang en dans. Zeggen dat het je overkomt, valy als een zware steen op alles wat liefde is en blijmoedigheid. Dat is voor mij de zaken omdraaien en verdraaien. In het iemand zijn kan een kalmte ontstaan waarbij het ik niet langer aanwezig is, een kalmte die zich uitstrekt naar volkomenheid en alles als leven omvat. Daarmee één zijn is een gelegenheid van bewustzijn, net zoals het uitstrooien van hagelslag op een boterham. |
|
13 December 2012, 12:15 | #560 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Kun je er ook mee leven dat dit voor 'een ander' niet zo is? En kun je dat met rust laten? |
|