Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 August 2013, 23:07   #561
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
De vraag is, of zou moeten zijn m.i., waarom je mij niet geloofd als ik zeg dat ik jouw (en andermans) bijdrages, waardeer. Zegt die twijfel iets over jou of over mij? Of over allebei?
Je zegt dat je ze waardeert, maar ik heb je tot nu toe keer op keer alleen maar zien typen dan alles aan de ander ligt, als de gelegenheid zich voor doet om naar een geraaktheid van jezelf te kijken.

Citaat:
Hoor, zie, lees je eigenlijk wel wat je schrijft/zegt? Ik zal "het" toch nooit zien. Ik ben opgegeven, afgeschreven..........in jouw optiek althans. Dat getuigt niet van (iemand die leeft in) vertrouwen. Van hoop. En mogelijkheden. Jij doet liever de deur dicht. Afgedaan, weg via de zijdeur.....niks meer aan doen. Weg is weg. En wat we niet zien dat is er niet. |Maken we onszelf wijs.
Ik heb er niets mee met het woord hoop, of vertrouwen, of mogelijkheden. Onderzoek ik wat ik tegen kom, ga ik aan, en zie ik wat veranderd. Daaruit concludeer ik dat iets afgerond is of niet.
Maar Nadje, wie zegt dat jij nooit zal zien? Ik zeg alleen dat ik jou alleen maar zie mensen tegenspreken als ze jou op iets attenderen. Vervolgens als men zich terug trekt, zeg je dat jij de bijdraag wel waardeert.

Citaat:
Ik herken die gevoelens van irritatie of verveling wel. Maar ik heb ervoor gekozen om daar geen aandacht meer aan te besteden. Althans zo min mogelijk. Ik heb ze gezien, onderzocht en doorleefd, en ik ben er klaar mee. Voor nu. En wanneer ze weer aandacht behoeven, dan dienen ze zichzelf wel weer aan en dan deal ik er op dat moment wel mee. Ik zie geen noodzaak om op de zaken vooruit te lopen.
Nadje, ik vind je een defensive houding hebben, niet minder dan ik, mogelijk zelfs minder dan ik. Maar ik zie jou dat altijd ontkennen, en ik zie ook dat men vervolgens het laat van wat het is. Het ziet eruit dat jij altijd wilt winnen, en dat duidt op een strijdlustige ego. Ik weet daar alles van, want is mijn thema ook. Maar zolang als jij dat ontkent, kunnen wij niet echt samen onderzoek doen..
Mihaela is offline  
Oud 1 August 2013, 23:08   #562
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Excuses voor de chaos, ik zag pas later dat ik weer op het verlichte draadje aan het typen was, en kwam ik weer hier terug
Mihaela is offline  
Oud 1 August 2013, 23:11   #563
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je zegt dat je ze waardeert, maar ik heb je tot nu toe keer op keer alleen maar zien typen dan alles aan de ander ligt, als de gelegenheid zich voor doet om naar een geraaktheid van jezelf te kijken.

Ik heb er niets mee met het woord hoop, of vertrouwen, of mogelijkheden. Onderzoek ik wat ik tegen kom, ga ik aan, en zie ik wat veranderd. Daaruit concludeer ik dat iets afgerond is of niet.
Maar Nadje, wie zegt dat jij nooit zal zien? Ik zeg alleen dat ik jou alleen maar zie mensen tegenspreken als ze jou op iets attenderen. Vervolgens als men zich terug trekt, zeg je dat jij de bijdraag wel waardeert.

Nadje, ik vind je een defensive houding hebben, niet minder dan ik, mogelijk zelfs minder dan ik. Maar ik zie jou dat altijd ontkennen, en ik zie ook dat men vervolgens het laat van wat het is. Het ziet eruit dat jij altijd wilt winnen, en dat duidt op een strijdlustige ego. Ik weet daar alles van, want is mijn thema ook. Maar zolang als jij dat ontkent, kunnen wij niet echt samen onderzoek doen..
Juist wel. Als we het eens zouden zijn, wat zou er dan nog te onderzoeken zijn?
Nadje is offline  
Oud 1 August 2013, 23:12   #564
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Juist wel. Als we het eens zouden zijn, wat zou er dan nog te onderzoeken zijn?
Dan zouden wij pas echt dat doen wat verdieping genoemd kan worden, tot nu toe hebben wij alleen maar onze egotjes aan elkaar gemeten..
Mihaela is offline  
Oud 1 August 2013, 23:20   #565
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Had je liever gelijk willen krijgen?
Nee Rob, het gaat mij niet om het gelijk. Waarover ik het heb zijn de intenties waarmee wij tegen elkaar typen.
Was jouw intentie waarmee jij mij benaderde om mij te begrijpen, te ontmoeten in dat wat wij hadden kunnen delen? Of was jouw benadering gericht om mij iets te laten inzien, dus belerend?
Je start was al niet oprecht en integer, en zoals gewoonlijk was het manipulatief. En het ontbreekt je de moed om toe te geven, heb ik zo al een vermoede.
Dus steek ik nu geen energie meer in, en ga ik niet meer met jou mee kijken wetende dat er toch alleen maar een vinger tegenover mij is, die naar mij wijst, en geen persoon met wie ik een volwaardig gesprek zou kunnen voeren.
Mihaela is offline  
Oud 1 August 2013, 23:57   #566
Rob
Actuaris

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nee Rob, het gaat mij niet om het gelijk. Waarover ik het heb zijn de intenties waarmee wij tegen elkaar typen.
Was jouw intentie waarmee jij mij benaderde om mij te begrijpen, te ontmoeten in dat wat wij hadden kunnen delen? Of was jouw benadering gericht om mij iets te laten inzien, dus belerend?
Je start was al niet oprecht en integer, en zoals gewoonlijk was het manipulatief. En het ontbreekt je de moed om toe te geven, heb ik zo al een vermoede.
Dus steek ik nu geen energie meer in, en ga ik niet meer met jou mee kijken wetende dat er toch alleen maar een vinger tegenover mij is, die naar mij wijst, en geen persoon met wie ik een volwaardig gesprek zou kunnen voeren.
Het enige wat er gebeurt is dat je een vraag stelt, die al geen open vraag was want je had het antwoord zelf al gegeven, en dat ik reageer met iets wat je niet welgevallig is. Dat is voldoende voor je om in de weerstand te schieten. Er had een gesprek kunnen ontstaan als je dat wat van jou is ook bij jezelf zou hebben gehouden.

Goede nacht.
Rob is offline  
Oud 2 November 2013, 18:37   #567
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard De wereld.

Soms denk ik dat de wereld (in casu de mensheid) gek is geworden. Ik vind het een waanzinnige wereld. Een zieke wereld. Een verrotte wereld. Tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld een projectie is van mijn geest. Dan heb ik een verdomd zieke, verrotte en waanzinnige geest. Wat nu?
Nadje is offline  
Oud 2 November 2013, 20:03   #568
habbuthabnot
Vicaris

habbuthabnot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms denk ik dat de wereld (in casu de mensheid) gek is geworden. Ik vind het een waanzinnige wereld. Een zieke wereld. Een verrotte wereld. Tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld een projectie is van mijn geest. Dan heb ik een verdomd zieke, verrotte en waanzinnige geest. Wat nu?

......time for a BIG clean"up.....!!!
habbuthabnot is offline  
Oud 3 November 2013, 02:16   #569
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou je het gewoon niet zien als je het niet zou projecteren? Maakt dat de wereld minder waanzinnig? Wordt iemand niet vermoord, vernederd enz. als ik het niet zie? Ik vraag mij dat altijd af hoe dat nu precies werkt.
Ulla is offline  
Oud 3 November 2013, 02:48   #570
Sterre
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Wees de verandering die je wilt zien in de wereld.
- Mahatma Ghandi -

Liefs,
Sterre
Sterre is offline  
Discussie gesloten

Colofon