11 August 2022, 14:06 | #561 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij schrijft feitelijk dat de niet-doener niet geconstateerd kan worden. Daar zitten we op een oud issue. Het is de ziener die niet gezien kan worden, het oog wat zichzelf niet kan zien. Ik schrijf dat het wél geconstateerd kan worden, maar blijf ajb bij je eigen bewering. Ik vind het van belang dat niemand zaken van mij gaat overnemen. Het is mij gebleken dat het van het hoogste belang is om eerlijk ten opzichte van jezelf te blijven. Wie oneerlijk is (dingen beweren welke niet gerealiseerd zijn) kan nooit een vereenzelviging met het pneumatische zelf verkrijgen. Deze spreekt namelijk alleen woordloos in de stilte als men te goeder trouw is jegens zichzelf.
11 August 2022, 15:13 | #562 |
Geen lid
|
Dit klinkt zo grappig als je weet dat de wereld niet bestaat. Dat het alleen maar zo lijkt en dat het juist daarom de onwetende is die beweert dat de wereld bestaat.
|
11 August 2022, 15:19 | #563 |
Geen lid
|
|
11 August 2022, 15:21 | #564 | |
Geen lid
|
Citaat:
|
|
11 August 2022, 15:35 | #565 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Dat de niet-'doener' een constatering kan zijn zoals jouw bevinding daarin is, wil dan zeggen dat het je ook geen moeite hoeft te kosten het gegeven van die constatering te beschrijven. Dit omdat constateren leunt op de mogelijkheden van 'reflectie.. een subjectieve werkzaamheid. 'Vaststellen daarentegen leunt niet op de invul capaciteit van het reflecteren, er kan dan ook geen beschrijving zijn van het 'vaststellen an sich, omdat het onmiddellijke praktijk betreft i.p.v. reflecterende theorie cq kennis. Het 'vaststellen als taal verzinsel, is in dit geval dan ook direct een constatering.. en niet het 'vaststellen. |
|
11 August 2022, 16:18 | #566 |
Actuaris
|
|
11 August 2022, 16:59 | #567 | |
Geen lid
|
Citaat:
ER IS BIJ EEN EGOLOZE ALTIJD SPRAKE VAN ZIEN NOOIT IS ER BIJ EEN EGOLOZE SPRAKE VAN OORDELEN EEN EGOLOZE KENT GEEN VERWAANDHEID WAT ZOU ER DAN VERWAAND MOETEN ZIJN Oordelen, dan wel veroordelen, is datgene wat ego er van maakt waar dat voor een egoloze gewoon 'zien' is. Oordelen en veroordelen past niet bij zijn staat van zijn. Overigens is dat weer de volgende indicatie dat je behept bent met ego en dus niet daar bent waar je pretendeert te zijn. |
|
11 August 2022, 17:15 | #568 |
Jubilaris
|
|
11 August 2022, 17:18 | #569 |
Geen lid
|
Het volgende komt voort uit gerealiseerden-taal, te weten 'er kan niks gedaan worden want je bent het al' hetgeen correct is want de doener 'ik' bestaat niet en je bent al Bewustzijn of Zijn of God of Waarheid, of je dat nou leuk vind of niet. Wat ontbreekt er dan aan geen Bewustzijn te kunnen zijn? Dat komt omdat je op dat Bewustzijn een persoonlijk zijn hebt gebouwd. Nu redigeert niet langer Bewustzijn je leven maar jou persoonlijke zijn heeft de regie in handen genomen. Wat er verder tot ontwikkeling komt is door je geloof in het bestaan van 'ik' alsmede in het bestaan van 'de wereld'. In de wereld is een 'ik' in staat tot 'doen' en wel door het onwrikbare geloof als 'ik' te bestaan.
|
11 August 2022, 17:26 | #570 | ||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |