|
Advaita Advaita is niet voor doetjes |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
22 August 2012, 12:27 | #51 |
Missionaris
|
|
22 August 2012, 12:30 | #52 |
Asprirant lid
|
Nog Een keer.
22 August 2012, 12:32 | #53 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
22 August 2012, 12:34 | #54 |
Vicaris
|
|
12 September 2012, 14:46 | #55 | ||||
Missionaris
|
Citaat:
Vlgs Wikipedia ligt aan de advaita vedanta de jnana yoga oftewel de kennisyoga of eenwording door kennis ten grondslag. Het zou door onderwijzen van de ware aard van atman (Bewustzijn) mogelijk zijn tot zelfverwerkelijking te komen. Dat lijkt me overigens nogal moeilijk onderwijzen omdat de ware aard van Bewustzijn niet bekend is. Maar er staat bij de ware aard van atman 'het zelf ontdaan van alle illusies omtrent de eigen aard' en de illusie rond de eigen aard is natuurlijk wel degelijk te onderzoeken en te ont'doen. Dus ontdoe je van de illusie, oftewel ont'dek Waarheid door je aangenomen waarheid daarvan te scheiden (weg met de eigen waarheid) en kom tot zelfverwerkelijking of realisatie van Waarheid. Dat is ook hetgeen ik mij hier zie zeggen. Maar dat komen tot zelfverwerkelijking door kennisoverdracht, zoals het er feitelijk zonder die toelichting staat, dat zie ik helemaal niet zitten. Kennis is van hetzelfde materiaal als hetgeen waaruit je al bestaat, het zijn gedachten. Dus je gaat het denken de regie in handen geven om tot vernietiging van zichzelf te komen zeg maar. Daarom hoor je ook steeds zeggen dat het niks helpt er niks gedaan kan worden. Ja dank je de koekoek als denken de regie over het al dan niet vasthouden van de eigen ideeën gekregen heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
13 September 2012, 12:52 | #56 | |
Missionaris
|
Bron.
Gevonden op internet, Volker is Volker Hinten en heeft een site Advaitaweb waar veel over Alexander Smit is te vinden. Onder andere opnamen van satsangs van Alexander. Citaat:
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
De verlichte visie van Sagnaar | sagnaar | Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden | 548 | 24 June 2017 12:05 |
Mijn visie op het Evangelie | Nathan | Overige religie | 148 | 6 September 2011 12:27 |