Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2013, 22:49   #51
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ik ook niet. Het zou mijn vertrouwen beschadigen.
Wat als je ergens zo mee zit? Dat er alleen niet uitkomt? Kun je je ook inleven als iemand die behoefte dan wel heeft. Ze noemt er wel redenen voor. Zo kan iedereen je van alles schrijven, waar je mee in je maag komt te zitten.Dat risico neem je als zender en die vrijheid heb je als ontvanger. Wat is netjes als je daar wel een probleem mee hebt wat je ontvangt en daar een ander gevoel over hebt. (even los ervan dat ik je in je vertrouwen beschadigd zijn wel begrijp).
En ook niet speciaal naar jou bedoeld.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:49   #52
Virgo
Asprirant lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Toevallig hadden we het gisteren in een andere thread er over. Over onvoorwaardelijke liefde en over onvoorwaardelijk vertrouwen. Als ik iemand iets privé (in vertrouwen schrijf) ga ik er van uit dat die persoon daar nooit mededelingen over gaat doen.

Zo schatten we elkaar in op betrouwbaarheid. De praktijk leert dat een behoorlijk percentage van de mensen niet betrouwbaar is.
Wat mij privé, en dus in vertrouwen wordt medegedeeld, blijft onder 4 ogen. In mijn vertrouwen ga ik er ook van uit dat een ander dat ook met mijn privémededelingen doet.
Ik ben slechts een enkele keer daarin bedrogen uitgekomen en dat voelt niet fijn.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:50   #53
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Ik zit hier toch even te grinniken. Dat "negeer", stelt dat wel wat voor? Hans kan Mihaela's reacties toch lezen via de quotes?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:51   #54
Virgo
Asprirant lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat als je ergens zo mee zit? Dat er alleen niet uitkomt? Kun je je ook inleven als iemand die behoefte dan wel heeft. Ze noemt er wel redenen voor.
Zo kan iedereen je van alles schrijven, waar je mee in je maag komt te zitten.
Dat risico neem je als zender en die vrijheid heb je als ontvanger.
In de eerste plaats zal ik dat dan mededelen aan diegene die mij een bericht stuurt waar ik niet blij mee ben.

In vertrouwen is in vertrouwen.
Oud 10 April 2013, 22:52   #55
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Privé betekent dat het in vertrouwen is medegedeeld. Dus per definitie was het bericht niet voor de openbaarheid bedoelt, anders had Hans het hier wel in het openbaar medegedeeld. Met het plaatsen vertel je iets over je zelf.
Dit forum is bedoeld om Zelfkennis en Bewustwording te bespreken en als mogelijk te beoefenen. Privé berichten zijn bedoeld als een contact closer wordt, en vervolgens twee mensen vrijwillig in gesprek zijn. Wat Hans deed was meer een gebaar van mij ''aanvallen'' in mijn privé, wetende dat ik daar geen antwoord meer op zou kunnen geven gezien het feit dat hij me op negeer heeft gezet. Wat trek jij snel conclusies Niets, en wat ben je snel met je oordelen over netheid hierin, terwijl juist andersom is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:52   #56
Virgo
Asprirant lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit hier toch even te grinniken. Dat "negeer", stelt dat wel wat voor? Hans kan Mihaela's reacties toch lezen via de quotes?
Weet ik niet, ik heb de negeermogelijkheid gezien, maar weet niet wat deze precies doet.
Oud 10 April 2013, 22:53   #57
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Wat mij privé, en dus in vertrouwen wordt medegedeeld, blijft onder 4 ogen. In mijn vertrouwen ga ik er ook van uit dat een ander dat ook met mijn privémededelingen doet.
Ik ben slechts een enkele keer daarin bedrogen uitgekomen en dat voelt niet fijn.
Meestal gaat het ook wel goed. In de loop van de jaren ga je mensen wel aanvoelen qua betrouwbaarheid. Ik denk dat ik ergens onbewust een betrouwbarheidsindex hebt van iedereen. Degenen die op 100 staan schenk ik onvoorwaardelijk vertrouwen. Vertrouwen is ook een groeiproces. Vertrouwen geven doet vertrouwen krijgen en zo voorkom je dat je in een paranoïde denkwereld terecht komt.
Oud 10 April 2013, 22:54   #58
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats zal ik dat dan mededelen aan diegene die mij een bericht stuurt waar ik niet blij mee ben.

In vertrouwen is in vertrouwen.
Hoe kan je iets mededelen die je niet meer kan lezen, omdat jij je op negeer heeft?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:56   #59
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit forum is bedoeld om Zelfkennis en Bewustwording te bespreken en als mogelijk te beoefenen. Privéberichten zijn bedoeld als een contact closer wordt, en vervolgens twee mensen vrijwillig in gesprek zijn. Wat Hans deed was meer een gebaar van mij ''aanvallen'' in mijn privé, wetende dat ik daar geen antwoord meer op zou kunnen geven gezien het feit dat hij me op negeer heeft gezet. Wat trek jij snel conclusies Niets, en wat ben je snel met je oordelen over netheid hierin, terwijl juist andersom is.
Ik veroordeel je niet Mihaela. Het is alleen zinloos om aan jou een privébericht te sturen. Thats all. Jij hebt een andere mores dan ik. Dat kan. Mijn mores hoeft niet beter te zijn dan die van jou, maar hij bevalt mij prima. Omdat ik graag een kring van betrouwbare mensen om me heen heb.
Oud 10 April 2013, 22:56   #60
Virgo
Asprirant lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij heeft een bericht in mijn privé zonder mijn toestemming geplaatst ten eerste, vervolgens vertel hij dat hij mij op negeer gezet heeft in die bericht. Iemand op negeer zetten betekent dat je de persoon niet meer kan lezen, op het forum en ook privé niet meer. Dus ik kan geen antwoord geven op zijn mededeling. Ik vind dat niet netjes.
Betekent dit dat hij jou niet meer kan/wil lezen of dat jij niets meer van hem kunt lezen? Zoals ik al zei in een vorige post: ik ken de gevolgen van de negeermogelijkheid niet.

Als hij jou een laatste mededeling heeft gedaan en jij kunt nergens meer reageren begrijp ik je machteloosheid, als je hem nog wel wat wilt vertellen. Maar dan leest hij het toch ook niet als hij ook jou reacties niet meer hier op het forum kan lezen?
Reageren

Colofon