|
Alexander Smit Alexander Smit (1948-1998) wordt als dé grote guru beschouwd van de Nederlandse Advaita Vedanta. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
10 July 2013, 22:12 | #51 | |
Missionaris
|
Citaat:
Een subjectief beleefde waarheid is een waarheid die voor jou waar is en geldig blijft zo lang als ie duurt (tot je een betere gevonden hebt) dit in tegenstelling tot een universele onveranderlijke waarheid. |
|
10 July 2013, 22:25 | #52 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
11 July 2013, 08:23 | #53 | |
Vicaris
|
Citaat:
In mij is alles en iedereen, wat denkt verschil te maken. Die eenheid kan nooit afscheiden zijn. Ik Ben. De rest is precies zoals je aangeeft.. Volgens jou eigen inzicht niet begrepen. |
|
11 July 2013, 11:59 | #54 | ||
Missionaris
|
Citaat:
Citaat:
Als een meester als Alexander zegt dat het hart een valkuil is ga je dan nog veel waarde hechten aan je begrip onvoorwaardelijke liefde ? Als een meester als Alexander zegt dat het denken absoluut hulpeloos is ga je dan nog veel poeha maken dat het denken een afwijking is ? Als een meester als Alexander zegt dat er in hem nooit meer een greintje twijfel is geweest, dat je dus kunt weten, blijf je dan nog schermen op jouw wankel idee blij te zijn niets te weten ? Waar anderen gearriveerd zijn daar kun jij ook zijn, het is geen voorrecht voor de happy few. |
||
11 July 2013, 12:31 | #55 |
Missionaris
|
Grappig, ik herken je woorden niet als iets in mij dat geen onderscheid maakt. In mij kenmerk je jezelf als een van mij afwijkend idee en manifestatie en daar waar je jezelf niet van mij in woorden onderscheidt zeg je me niks. Zou je dus net zo goed niet kunnen deelnemen aan een dialoog want je bent jezelf dan toch genoeg en hebt mij anderzijds ook niet iets te zeggen.
|
11 July 2013, 15:59 | #56 | |
Vicaris
|
Citaat:
Enkel een zien, waarin herkenning plaats kan vinden in de verschillen. |
|
11 July 2013, 17:27 | #57 | |
Missionaris
|
Citaat:
Mag ik je vragen wat je voornemens bent aan ongedefinieerd Bewustzijn uit te wisselen ? Het zal je bekend zijn dat de vorm Renoir exponent van ongedefinieerd Bewustzijn met jou als vorm in discussie ergens over is. Het in een discussie ergens over gaat en het dientengevolge wel degelijk een drol uitmaakt wat er uitgewisseld wordt en het, wanneer het niets zou uitmaken, zinloos is om dat met elkaar te doen. |
|