|
Advaita Advaita is niet voor doetjes |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
21 May 2013, 17:07 | #51 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Of ehhhh, vermoedelijk heeft het wel nut. Alles heeft zo z'n nut. |
|
21 May 2013, 18:11 | #52 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Maar dat zoeken kan ook zijn naar een sterke groep om bij aan te sluiten voor een toekomstige woordenstrijd. Dan zou het toch nog weer onnuttig kunnen zijn. Zo zie je maar, je kunt alle kanten op. Maar ik heb tot dusver nog niet zo veel van je gezien, Pionne. Ik zie je zelden stelling nemen. Ik heb (misschien verkeerd) begrepen dat het toch wel een beetje belangrijk is wat anderen van jou vinden. Hoe kan ik nou wat van je vinden als je je niet laat zien? Je bent intelligent zei je en dat geloof ik ook wel. Maar ik wil het ook graag blijven geloven. |
|
21 May 2013, 18:53 | #53 | |
Asprirant lid
|
Niets, voor mijn gevoel heb ik met het stelling nemen op zich niet zoveel moeite. Het is ook niet zo dat ik moeite heb met een 'sterke groep'. Wat wel speelt is dat ik altijd zoveel 'kanten aan een zaak' zie. Dus voor ik mij werkelijk uitspreek, wil ik het eerst helder hebben voor mijzelf. En hoeveel weet ik nou helemaal?!
Citaat:
Ik vind veel van de discussies hier helemaal niet interessant. Ik wil wel onderwerpen bespreken, ideeën genoeg, maar als ik zie hoe heel veel al snel ontaardt in een opeenvolging van reacties die ik niet ter zake doend vind, die voor mij allemaal op elkaar lijken, ontgaat mij de lust. Soms word ik er slechts melig van. Ach, ik leer ook van lezen. Van observeren. |
|
21 May 2013, 19:37 | #54 |
Asprirant lid
|
Als je weet hoe bewustzijn werkt, dan vind je die woordenstrijd helemaal geen probleem meer. Jouw bewustzijn ontstaat doordat je 24/7 indrukken opdoet.
Een woordenstrijd bevestigt dus je bewustzijn. Maar onder bewustzijn kom je toch niet uit. Je moet alleen uitkijken voor een polemiek. Laat je niet in een loopgraaf lokken. Want dan ben je aan het strijden om het strijden. Dan strijdt je dus om bewustzijnsbevestiging. Dat doet een woordenstrijd ook, maar een woordenstrijd dient er voor om te kijken of al je beweringen wel waar zijn. Ik bedoel dus: maak onderscheid (voor jezelf) tussen deze twee. En trek het je ook niet persoonlijk aan. Maar bovenstaande kan je pas bevatten als je gevorderd ben in je zelfonderzoek. Ik sluit meestal de dag af met terugkeren naar mijzelf. Of meditatie. Meditatie is eigenlijk een tegenstelling van de woordenstrijd. In meditatie laat ik bewustzijn los, waar ik die in de woordenstrijd heb opgedaan. Je leert jezelf steeds beter kennen en ook omgaan met het alledaagse leven (wat dit forum ook is) Maar zie maar wat je doet, het is jouw feestje. Jij wilde verdieping en ik zie die genoeg leggen voor jou. Maar door aan de kant te staan leer je niet voetballen en ook niet jezelf kennen. |
21 May 2013, 20:07 | #55 |
Asprirant lid
|
|
23 May 2013, 00:57 | #56 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Advaita en non-dualiteit in de praktijk | Rob | Hans Laurentius | 40 | 21 August 2014 21:50 |
Advaita in de praktijk, deel 2 | Nadje | Advaita | 215 | 11 June 2013 23:08 |
Advaita in de praktijk, deel 1 | Aart | Advaita | 1 | 11 June 2013 13:00 |