|
Boeddhisme Het boeddhisme is een dharmistische non-theïstische wereldreligie. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
25 June 2010, 08:48 | #51 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik beweer niet zonder ego te zijn. Maar ik ben het ego natuurlijk niet. |
|
25 June 2010, 09:54 | #52 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ik zie bijvoorbeeld geen bewering en benoem dan ook niet wat ik niet zie. |
|
25 June 2010, 12:47 | #53 |
Asprirant lid
|
Charlatan!?! (3)
De charlatan denkt God te zijn.
De volgelingen maken van hun meester, een volmaakte meester en de hoogste meester. De charlatan moet wel zonder ego zijn, anders gelooft niemand hem of haar. Hij/zij moet wel VERLICHT zijn. Twijfel wordt gezien als a-religieus maar de twijfel zorgt er juist voor dat we onze geest blijven onderzoeken op fouten en gebreken. Niet om ons zelf te oordelen en in een hokje te stoppen maar gewoon zien wat er werkelijk aan de hand is in ons leven als mens. Vrijheid begint bij zien wat is. |
26 June 2010, 11:46 | #54 | |
Missionaris
|
Citaat:
Maar zo'n tekst is te plaatsen als handtekening en nog doen we niks liever dan geloven en volgen en ouewhoeren over prietpraat. Geen wonder dat Guru's zich opwerpen er is veel vraag naar. |
|
27 June 2010, 11:48 | #55 |
Asprirant lid
|
|
27 June 2010, 21:07 | #56 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Zijn we nog wel bereid ergens aan te twijfelen als we ergens op een bepaalde manier in geloven of juist niet in geloven? Wat is beter een leraar volgen of juist niet volgen en eigenwijs op de bank thuis blijven zitten? Hoe kijken we naar onszelf? |
|
27 June 2010, 21:17 | #57 | |
Missionaris
|
Citaat:
Veel van de prietpraat kan je ook niet echt meer boeien, herkenbaarheid van wat je werkelijk bent is *tig keer leuker. |
|
27 June 2010, 21:23 | #58 | |
Missionaris
|
Citaat:
Het maakt helemaal niet uit waar je dat doet, op de bank of bij een Guru, alleen op de bank zitten en twijfelen is goedkoper. Niet datgene waar je veel geld aan kwijt bent is de moeite van het aanhoren waard. Integriteit is beter te vinden daar waar er geen geld mee gemoeid is. Geld heeft intrinsiek altijd een belang te dienen. |
|
28 June 2010, 11:28 | #59 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Reiki kostte eerst ook geen geld, totdat de ontdekker merkte dat de mensen niets leerden van zijn geboden hulp, terug vervielen in hun fouten. Hij genas ze maar... Geld kan dus een belangrijke factor zijn maar ook een struikelblok en dan denk ik vooral daarbij aan de ontvanger. |
|
28 June 2010, 12:55 | #60 | |
Missionaris
|
Citaat:
Maar toen hij weinig vroeg was hij weinig gevraagd, dus je waarde word eraan afgemeten. De mensheid wil bedrogen worden idd. De ontvanger zal niet graag toegegeven dat hij teveel betaald heeft en is eerder genegen de ontvangen inzichten in waarde te laten toenemen. Maar zoals bij alles wat slechts de oppervlakte enigszins schamper kan schaven zo ook hebben kortstondige inzichten geen blijvende impact. |
|