|
Advaita Advaita is niet voor doetjes |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
9 February 2021, 11:49 | #51 |
Vicaris
|
Ja, de richting is een beetje gewijzigd ondertussen. Wat Bassie zegt als het tegenover elkaar staan van waarnemer en het waargenome, gaat naar discussies leiden die niet in dit draadje passen maar een plaats kunnen vinden in het draadje 'De waargenomen wereld'. Een draadje trouwens dat door Bassie geopend is.
Hier komen teksten uit het Thomas evangelie naar voor en hoe deze teksten in zichzelf spreken. Ik hoef er dus zonodig niet in te zitten roeren met mijn eigen inzichten. Anna zegt duidelijk aan het begin dat het gaat om het permanente innerlijk weten dat tot ontwaken kan gebracht worden. Hoe dat in de teksten tot uiting komt wil zij begrijpen. Ik ben daarop veel te voortvarend geweest en ben beginnen discussiëren over de redenen van dat weten. Maar daarover gaat het niet merk ik bij het herlezen van dit draadje. Dus, ja ik ben nieuwsgierig naar wat Bassie denkt maar nu zie ik ook dat dit niet wederzijds is. Dan is het maar zo. N. |
11 February 2021, 00:51 | #52 | |
Actuaris
|
Citaat:
.... dit 'klinkt' naar van de één twéé maken.... |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Het Thomas Evangelie | diane | Overige religie | 598 | 25 September 2013 21:36 |
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf | Heerda | Overige religie | 31 | 8 March 2012 22:51 |
Mijn visie op het Evangelie | Nathan | Overige religie | 148 | 6 September 2011 12:27 |
Evangelie naar Maria Magdalena | Rennie | Overige religie | 43 | 2 September 2011 18:49 |