3 November 2013, 23:37 | #591 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Wat we aandacht geven dat groeit (soms alleen in ons denken en soms daadwerkelijk doordat we acties ondernemen nav ons denken en voeding geven aan.....). Actie vs reactie (waarbij goedbedoelde actie soms ook weerstand op kan wekken bij anderen en dus juist het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat we- hoe goed bedoeld dan ook - wensen). |
|
3 November 2013, 23:39 | #592 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Je kunt wachten tot de storm voorbij is of dansen in de regen.... |
|
3 November 2013, 23:44 | #593 |
Asprirant lid
|
Dat is waar. En als het niet meer is dan dat: dan gewoon je eigen hulpquote van Jedda in je achterhoofd houden: alles gaat voorbij ;)
Nadje, niemand van ons stervelingen kan de hele wereld in zijn geheel redden. We kunnen compassie voelen en iets doen voor iemand in onze nabijheid. Al zou iedere sterveling goede daden verrichten voor iemand in nood in zijn/haar eigen omgeving..... Dan wordt de wereld toch al langzaamaan mooier? Keulen en Aken zijn toch ook niet in één dag gebouwd? ;) |
3 November 2013, 23:48 | #594 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En soms mogen we ook best toegeven aan onszelf dat het janken ons nader staat dan het lachen: als we er maar niet in blijven hangen .... (alles gaat voorbij, ook dat kutmoment) ... maar das slechts mijn ervaring. |
|
4 November 2013, 01:37 | #595 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
4 November 2013, 09:52 | #596 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Als er geen gekte en oordeel m.b.t. gekte in mij zit en ik niets van die buitenwereld wil en niet de behoefte heb hem te willen veranderen dan blijf ik constant lachend door die waanzinnige mensenwereld lopen. M.a.w. Nadje, hoe komt het dat je soms lachend door die gekte lopen kunt en het andere moment er door uit het lood geslagen wordt. Wat is de reden van die verandering. Wat heb, wil jij dan met die buitenwereld vanuit jouw interne wereld. Wat is in jouw niet doorzien waardoor er niet enkel de feitelijke constatering is; de mensenwereld is grotendeels gek. Ik zie gewoon die gekte maar ik heb er niets van/mee. Ik zie eigenlijk geen gekte maar een mensenwereld die qua energietrilling niet met die van mij overeenkomt. So what, ik verzamel ook geen postzegels of eet geen wit brood m.a.w. ik hoef niets met die buitenwereld. |
|
4 November 2013, 09:56 | #597 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Zo ik ook geen kerstboom op zet, zo zet ik ook niets op wat niet vanzelf geschied. Maar als ik een reden tot janken hebben zou dan hebben de benedenburen waterschade. |
|
4 November 2013, 10:01 | #598 |
In memoriam
|
Ik vul niet in wat ik denk dat jij denkt. Het leek me een logische gevolgtrekking nav je reactie op het bericht van Maria in bericht 572. Maar blijkbaar hebben we het niet over hetzelfde, gezien ook deze reactie van jou. Ik heb het in elk geval niet over het wachten tot de storm voorbij is of dansen in de regen.
|
4 November 2013, 10:04 | #599 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
4 November 2013, 10:59 | #600 | |
Missionaris
|
Citaat:
Hetzelfde wat Ghandi met zijn 'vrede' probeert te bereiken, zeg maar. Als je alleen maar vrede wilt veronachtzaam je de onvrede en woedt er een oorlog in je diepste binnenste. Het is allemaal net iets genuanceerder en het is die nuancering die een zee van verschil maakt. Dus leer het onderscheid te maken en te zien wat er staat. Dus nee het is NIET min of meer hetzelfde. Nogmaals 'wat' je bent is niet 'wie' je bent, wat je bent is onschuldig in de wereld, wie je bent is, kort door de bocht gezegd, schadelijk voor de wereld. Dus als je een 'wie' (egobelang dienende) bent en veranderingen in de wereld wil zien dan doe je dat op egocentrische wijze ten jouwe dienste en is die niet in het belang van de wereld. |
|