Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 November 2013, 12:15   #601
glans
Vicaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Soms denk ik dat de wereld (in casu de mensheid) gek is geworden. Ik vind het een waanzinnige wereld. Een zieke wereld. Een verrotte wereld. Tegelijkertijd realiseer ik me dat de wereld een projectie is van mijn geest. Dan heb ik een verdomd zieke, verrotte en waanzinnige geest. Wat nu?
sterkte!
glans is offline  
Oud 4 November 2013, 21:45   #602
Maria
Vicaris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vul niet in wat ik denk dat jij denkt. Het leek me een logische gevolgtrekking nav je reactie op het bericht van Maria in bericht 572. Maar blijkbaar hebben we het niet over hetzelfde, gezien ook deze reactie van jou. Ik heb het in elk geval niet over het wachten tot de storm voorbij is of dansen in de regen.
Mij ontbreekt de wil om te gaan puzzelen wat ik geschreven heb en wie daarop hoe gereageerd heeft, er is maar 1 ding wat ik nu wil: een grote knuffel voor jou, Nada. Zomaar.
Maria is offline  
Oud 4 November 2013, 22:23   #603
Rennie
Missionaris

Rennie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel mooi Rennie. Thanks! Kwam even binnen.
Ik deel je opvatting, overigens, over een waanzinnige, zieke, verrotte wereld. Ik denk, en bepaald niet zelden, eveneens dat de mensheid gek is geworden, en heb niet het vertrouwen dat die nog is te redden. Ik realiseer me dat ik, toen ik nog ego was, medeschepper ben geweest maar dat het resultaat niet tengevolge is van mijn geest en deze geest door en door kennende de wereld onmogelijk er de projectie van kan zijn.

Ik ben in pijn bij het zien van het leed dat wij elkaar in onze onbewustheid, kennelijk volkomen in rechte menen te mogen aandoen. Die stellige zekerheid van de mensheid het zogenaamde goede te doen heeft een nare bijsmaak.
Rennie is offline  
Oud 5 November 2013, 10:18   #604
Mars
Sterrestof

Mars's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat nu?
Dat ~nu~ is nogal een klus om te omschrijven, misschien vind je het zelf leuk om te doen.
Voor straks zou ik zo zeggen, niet te veel aandacht schenken aan het "nieuws".
Mars is offline  
Oud 5 November 2013, 12:09   #605
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
sterkte!
Dankje Glans.
Nadje is offline  
Oud 5 November 2013, 12:11   #606
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Mij ontbreekt de wil om te gaan puzzelen wat ik geschreven heb en wie daarop hoe gereageerd heeft, er is maar 1 ding wat ik nu wil: een grote knuffel voor jou, Nada. Zomaar.
Thanks Maria.
Nadje is offline  
Oud 5 November 2013, 12:14   #607
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik realiseer me dat ik, toen ik nog ego was, medeschepper ben geweest maar dat het resultaat niet tengevolge is van mijn geest en deze geest door en door kennende de wereld onmogelijk er de projectie van kan zijn.
Dat roept hier de vraag op hoe jij jezelf dan ziet in relatie tot de wereld.
Nadje is offline  
Oud 5 November 2013, 12:18   #608
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Dat ~nu~ is nogal een klus om te omschrijven, misschien vind je het zelf leuk om te doen.
Voor straks zou ik zo zeggen, niet te veel aandacht schenken aan het "nieuws".
Dat is zeker een goeie tip Mars. Tot die conclusie was ik zelf ook gekomen. Ik las nooit een krant en keek niet naar het nieuws, maar nu moet ik noodgedwongen op de hoogte blijven van allerlei ontwikkelingen in mijn woonplaats, waardoor ik sinds enige tijd de krant weer lees. Dat speelt inderdaad een rol. Ik kap er ook ogenblikkelijk mee. Thanks man.
Nadje is offline  
Oud 5 November 2013, 17:42   #609
Rennie
Missionaris

Rennie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat roept hier de vraag op hoe jij jezelf dan ziet in relatie tot de wereld.
Omdat de wereld niet bestaat maar kennelijk toch in zoiets als de wereld aanwezig ben en dwingend gevraagd is daarin te anticiperen betekend dat er een vermeende, maar als werkelijk aandoende werkelijkheid moet zijn.
Proefondervindelijk kan ik vaststellen dat de uiterlijke wereld geen afspiegeling is van de innerlijke, dus leef ik in die vermeende wereld maar ben er geen exponent van.
Rennie is offline  
Oud 5 November 2013, 17:56   #610
Nadje
In memoriam

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Omdat de wereld niet bestaat maar kennelijk toch in zoiets als de wereld aanwezig ben en dwingend gevraagd is daarin te anticiperen betekend dat er een vermeende, maar zich als werkelijk aandoende werkelijkheid moet zijn.
Proefondervindelijk kan ik vaststellen dat de uiterlijke wereld geen afspiegeling is van de innerlijke, dus leef ik in die vermeende wereld maar ben er geen exponent van.
Ik vind het een lastig punt. Ik heb er de halve nacht over wakker gelegen. Het is me niet helder hoe dat zit. Ik zou niet durven beweren dat de uiterlijke wereld geen afspiegeling is van de innerlijke. Ik kan mezelf niet los zien van de wereld. Ik ben er niet uit hoe het werkt. Misschien hoeft dat ook niet. Ik laat het maar even bezinken.
Nadje is offline  
Discussie gesloten

Colofon