13 August 2022, 14:48 | #621 | |
Actuaris
|
Citaat:
Zien jullie dan niet dat jullie blijven hangen in jullie eigen opgestelde riedeltjes in plaats van de waarheid achter het beeld, achter of in het leven, achter of in het aardse zijn, achter of in de verhaaltjes, in het geloof... te zoeken en te vinden... Als ik zeg dat ik geen doener ben dan is dat niet omdat de ene of andere leer dat voorhoudt maar omdat ik al herhaalde malen in mijn dagelijkse leven tot die vaststelling ben gekomen, nl. dat er innerlijke krachten zijn die zonder mijn bewust persoontje, niet alleen bij mij maar ook bij anderen, mijn leven, mijn weten, mijn inzichten sturen... Nu weet ik dat dat ons intuitief weten is welke bij de mens evenzeer als bij de dieren aanwezig is, waar die intuitie het dier om zeggens volledig stuurt... En wij mensen hebben dat veel en veel te veel verdrongen door op te lopen met ons verstand dat niets weet... Bovendien onderzoek je verstand en je komt al vlug tot de ontdekking dat het weten niet alleen een zuiver 'verstandelijke' bedoening is maar dat beeldvorming, geur, gevoel, intuitief geheugen... een enorme grote invloed heeft op dat weten dat wij zogezegd ons verstand noemen... Onderzoek, onderzoek en nog maals onderzoek en controleer dat bij elke stap vooruit die je zet die stap alle voorgaande kennis omvat en betreft en je weet dan dat je juist zit... Boudha had gezien dat de 'hemel', het 'nirvana' in hemzelf lag en ik weet nu, wetenschappelijk bewezen, dat hij juist gezien heeft... Maar ja wij verkiezen hier op dit forum nog wat meer rondjes wartaal uit te braken... |
|
13 August 2022, 14:52 | #622 |
Actuaris
|
|
13 August 2022, 17:02 | #623 | |||||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allemaal kletskoek om je van de grote vraag 'wat je nou eigenlijk echt bent' af te houden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
13 August 2022, 17:17 | #624 |
Geen lid
|
|
13 August 2022, 17:17 | #625 | ||
Actuaris
|
Citaat:
Maar je moet eerst op de waarheidstrein geraken eer zoiets van toepassing is en meestal is het maar achteraf dat je inziet dat je erop zit en dat je zelfs al veel langer op die trein zat, maar je wist het nog niet... En volgens jouw draait het om : Citaat:
Dus denk ik dat ik met recht de vraag terugkeer naar jezelf... Wanneer begin je eraan??? 'Ik ben' is blijkbaar nog altijd een waarheid die te hoog gegrepen is voor jou... |
||
13 August 2022, 17:24 | #626 | |
Geen lid
|
Citaat:
En wel om diverse redenen: De beledigde majesteit te kunnen spelen. Omstanders meekrijgen die zich graag plaatsvervangend beledigd willen voelen. Willen afrekenen vanwege frustraties uit het verkleden aangedaan. En ga zo maar door. Er dienen er zich zonder daarop te reflecteren stante pede al zo'n tien aan, die ik maar even achterwege laat te benoemen om niet weer een eindeloze discussie uit te lokken. Ik ga me daar dus niet mee bezig houden, ego perikelen zijn altijd te dom. |
|
13 August 2022, 17:25 | #627 |
Kasuaris
|
De menselijke geest is verslaafd aan controle.
Zelfs het loslaten van controle probeert hij onder controle te krijgen. (Erik van Zuydam) Speciaal voor jou, Laurens!
13 August 2022, 17:34 | #628 | |
Geen lid
|
Citaat:
Eerder heeft onderzoek op deze bewering van jou al uitgewezen (waarvoor mijn dank) niet 'verslaafd' te zijn aan controle. Ik heb zo mijn redenen om te doen wat ik doe en ik legde daar enige tijd geleden zelfs nog verantwoording voor af. Maar verder is het mijn onderzoek en dus ook mijn zaak. |
|
13 August 2022, 17:47 | #629 | ||||
Geen lid
|
Citaat:
Het 'weten' is een intrinsiek weten voortvloeiende uit 'in Waarheid zijn'. Zo'n omschrijving luistert nogal precies. Het komt niet op mij over als zou Waarheid weten, Waarheid doet namelijk niks, het IS. Maar wat heeft speculeren daarover of zelfs maar het aanroeren er van nou voor een zin? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
13 August 2022, 19:25 | #630 | ||||||
Actuaris
|
Citaat:
En gezien al jouw tegenwerkingen ben je er duidelijk zelfs nog niet in geslaagd je intrinsieke 'ik' te vinden... en zit je nog muurvast in je geindoctrineerde en opgelegde 'ik'... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om maar niet te spreken over iemand verhaaltjes op de mouw te spelden ... Spijt mij voor jou, maar jouw verhaaltje klopt totaal niet, terwijl het mijne waarschijnlijk heel dicht bij de waarheid is... Citaat:
Denk je nu echt dat als je waarheid ontdekt dat je dan gaat zwijgen??? Of het moet zijn dat je alle geloof, alle hoop, alle positief denken in de mensheid totaal verloren zou hebben... Of de waarheid is en de mensheid is ter verdoemenis opgeschreven en kan niet meer geholpen worden... |
||||||
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Afbeelding heeft het verkeerde formaat | Lyme | Forum; regels, vragen, idee | 13 | 15 November 2011 07:41 |