6 November 2013, 11:37 | #631 | |
Missionaris
|
Citaat:
|
|
6 November 2013, 11:40 | #632 | |
Missionaris
|
Citaat:
Het is dan altijd evident wiens belang er in de gedane aanbevelingen wordt gediend en hoef je ook nooit meer op je hoede te zijn voor valkuilen of 'valse' profeten die het zogenaamd goed met jou voorhebben maar eigenlijk bezig zijn hun eigen belang te dienen. |
|
6 November 2013, 11:44 | #633 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Het kleine kind wat niet voor zichzelf zorgen kon en dus letterlijk afhankelijk was van het 'in relatie zijn'. Na beeindiging van onze eigen leer/bewustwordingsprocessen zul je absoluut niet meer bezig zijn met die buitenwereld en je je bv afvragen wat je relatie tot die wereld is. M.a.w. wat is het in jou wat nog bezig is met die buitenwereld, wat is het in jou wat nog afhankelijk is van die buitenwereld, wat is het in jou wat nog denkt in die buitenwereld iets te kunnen halen. Afsluiten voor die buitenwereld heeft geen nut, zo krijg je geen zicht op wat er in je binnenwereld nog speelt. De buitenwereld is enkel die spiegel waarin je zien kunt wat er nog in jou niet doorzien is. Natuurlijk wil het nietgeziene zichzelf niet onder ogen komen en vlucht in mooie kreten als bv; eenheid, andere mensen helpen en weet ik wat nog niet meer MAAR het draait enkel om de eigen binnenwereld. Als die doorzien/doorleefd is dan aanschouw je de mensenwereld zoals tie is en je zou ook nog de mens van alles kunnen gunnen (wat ook een loze kreet/zogenaamd gevoel is) MAAR niet meer vanuit EIGENbehoefte/ondoorzienheid. En NEEN, liefde en hart is ook de grootste flauwekul. Allemaal nog eigenbelang, verpakt in hapklare emotionele brokjes. Maar ja hapt zo heerlijk weg vanuit behoeftigheid of te wel dat zogenaamde hart. |
|
6 November 2013, 11:46 | #634 |
Missionaris
|
Bij een voorvechter voor de vrede sluipt altijd oorlog en geweld via een achterdeur naar binnen, het heet niet voor niks vechten voor de vrede.
|
6 November 2013, 12:13 | #635 | |||
Missionaris
|
Citaat:
Citaat:
Wat ik er mee wil zeggen is dat je van dat 'wat' weer een persoon, een 'wie' hebt gemaakt, hetgeen 'wat' niet is. Ook het Zelf maak je hier ondergeschikt aan ego door te zeggen 'als het ego het Zelf ervaart'. Ego kent Zelf niet omdat het datzelfde Zelf in de weg zit. Feitelijk is het zo dat het Zelf er is wanneer ego afwezig is. Je komt dus niet thuis bij het Zelf want de 'je' (staande voor ego) is er dan uit verdwenen. Je kunt wel thuis komen bij je zelf maar niet bij het Zelf. Dat is bepaald niet hetzelfde en luistert dus nogal precies. Citaat:
|
|||
6 November 2013, 14:32 | #636 |
Jubilaris
|
|
6 November 2013, 14:35 | #637 |
Jubilaris
|
Dat dierbare mag je breed zien. Ik hou ook van mijn buurman of iemand die ik niet ken kan ik daar ook ergens middenin komen te zitten als ik zie dat hem onrecht wordt aangedaan. Denk alleen dat ik bij mijn buurman of mijn kind toch emotioneler nog meer betrokken ben en dat is dan toch vooral eigenbelang. Hoe basic ook.
|
6 November 2013, 14:37 | #638 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
6 November 2013, 14:46 | #639 |
Missionaris
|
Je kunt alleen van jou zelf uitgaan, ik ken het niet. En er is, de wereld in ogenschouw nemende, wel degelijk wat mis met het dienen van eigen belang. Er van uitgaan dat er niets mis mee is is tolerantie tav jouw eigen handelswijze, het dienen van jouw belang. Het accepteren van hebbelijkheden, c.q. onhebbelijkheden in casu dienen van eigen belang, van ego laat wel degelijk steken vallen in het voorgenomen gedegen zelfonderzoek.
|
7 November 2013, 00:12 | #640 | |
In memoriam
|
Citaat:
Soms kan het juist goed zijn om je af te sluiten voor de buitenwereld, omdat je weet dat de blik naar binnen gericht dient te worden. Zo ervaar ik het momenteel althans. |
|