4 May 2015, 15:50 | #61 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar wij weten beiden dat ego niet graag toegeeft?? ad2 Toen je werd aangesproken door Maria draaide je om als een blad aan de boom. Dat duidt helemaal niet op hard afvallen, dat duidt op de rijen sluiten. Onderzoek die kwestie. Waarheid sluit geen rijen, Waarheid zoekt geen consensus, Waarheid volgt alleen uit een nietsonziend onderzoek. Of laat de kwestie onuitgezocht, maar dan kom je nooit verder. ad3 De ongeziene wereld is iig niet tussen de regels doorlezen. De ongeziene wereld is een logisch vervolg op het zelfonderzoek. Het is de wereld buiten goed en kwaad, buiten de overtuigingen, waar we elkaar ontmoeten. Zolang jij gericht bent op de geziene wereld -de wereld die je om je heen ziet- ga je die wereld niet zien en niet vinden. Het verbaast mij niet dat je er geen weet van hebt. Je meent dat je je zelfonderzoek hebt afgesloten dus onderzoek je niks meer. Dat is jouw makke. Dat je meer hebt onderzocht dan iemand als Puppetji, wil nog niet zeggen dat dat alles is. Doe er mee wat je wilt. Ik kan het paard (jij) naar de bron brengen, het drinken zal je zelf moeten doen. |
|
4 May 2015, 16:56 | #62 | |
Actuaris
|
Citaat:
|
|
4 May 2015, 18:15 | #63 | |
Actuaris
|
Citaat:
Of hij het gaat onderzoeken is een ander verhaal. Ik schat hem in als daadwerkelijk nietsontziend. Of die aanname klopt wachten we af. |
|
4 May 2015, 18:19 | #64 |
Actuaris
|
Je antwoord op mijn vraag is 'nee' dus ...
|
4 May 2015, 19:17 | #65 |
Actuaris
|
Ik snap best dat je team advaita niet uit elkaar wilt zien vallen.
8 jaar samen optrekken is niet niks. Maar Waarheidsvinding voltrekt zich in alle eenzaamheid?.. Maar misschien is Laurens er nog niet rijp voor, dan blijft team advaita gewoon intact. |
4 May 2015, 19:18 | #66 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dat gezegd hebbende, ik herinner mij van die tijd dat ik poogde het 'Waarheid ziet Waarheid' principe in een wat breder perspectief dan alleen mij aangaande te onderzoeken en dat dat uitliep op, naar ik indertijd constateerde een debacle dat zomaar te kunnen doen. Daarin zit mijn beoordelingsfout. Uit mijn vorige quote moet je toch wel duidelijk zijn dat het, in mijn optiek, niet heeft geschort aan het plotseling ophouden van het zien van Waarheid. Een vergissing in het zien van Waarheid is, mijns inziens, dan ook uitgesloten. Je mag er gerust anders over denken, maar dit is mijn verhaal van het onderzoek. Ik kan nog steeds niks met je 'ongeziene wereld' en dat gedegen zelfonderzoek gedaan hebbende ben ik het niet tegen gekomen. Ik zou me kunnen vinden in de optie die ik aan het eind van mijn vorige quote aangeef dat het zoiets zou kunnen zijn als een extra zintuig, meer gevoeligheid, tussen de regels te kunnen doorlezen. Het gaat me wat te ver om het geschrevene dat in feite niets anders is dan een aftasten 'overtuigingen' te noemen en ook dat 'buiten goed en kwaad' een typering is die datgene niet uitsluit maar vanwege zijn dualistische kenmerken dat alles in verband staat met zijn tegenovergestelde juist insluit. We gaan elkaar in die 'ongeziene wereld' dus niet vinden. |
|
4 May 2015, 19:20 | #67 |
Geen lid
|
Je brengt, voor mij zeer vreemd, geloofsovertuigingen aan als feiten.
|
4 May 2015, 19:21 | #68 |
Actuaris
|
|
4 May 2015, 19:23 | #69 |
Actuaris
|
|
4 May 2015, 19:27 | #70 | |
Geen lid
|
Citaat:
Ik zou op mijn beurt kunnen zeggen dat jij het gedegen zelfonderzoek nog niet hebt afgerond omdat je dat extra zintuig, die fijngevoeligheid tussen de regels door te kunnen lezen nog niet ontwikkeld hebt. Maar ook mijn visie dat dat het gevolg is van gedegen zelfonderzoek is niet zaligmakend. |
|