|
Byron Katie The Work is een manier om de gedachten die al het lijden in de wereld veroorzaken op te sporen en te onderzoeken. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
5 January 2015, 20:18 | #61 | |||||
Vicaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
5 January 2015, 20:20 | #62 |
Vicaris
|
Ps. Reacties mogen verplaatst worden, ik ben niet bij machte dat te doen.
Enkel met dien verschille ik in essentie Byron Katie Ben. Dus eigenlijk maakt het allemaal niet uit. |
6 January 2015, 07:32 | #63 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
6 January 2015, 07:40 | #64 |
Vicaris
|
Ik vond het ook een mooi voorstel en moest meteen aan dit forum hier denken om hem te delen. Het is denk al een mooie uitdaging voor het ego om drie keer per dag iets voor een ander te doen en dan nog meer zonder daar waardering voor te krijgen, of, stel je voor, een ander die er met jouw eer vandoor gaat. Uit eigen ervaring, op het moment dat mijn omgeving mijn aandeel in iets niet erkent roep ik niet, dat was ik! Meestal heb ik genoeg aan het zelf weten, maar de gedachte kan me wel ontglippen, waarom zien ze het nu niet? Vaak is het effect van wat ik gedaan heb de grootste beloning en niet dat schouderklopje. Maar het is wel fijn gezien te worden... guilty of that!
|
6 January 2015, 11:06 | #65 | |
Geen lid
|
Citaat:
Dat is mogelijk, maar daar houd ik mij verder niet mee bezig. Voor zover mij bekend zijn hier meer forumleden die een vertaling soms prettig zouden vinden. Het was (zoals je al opmerkte) ook maar een vraag of voorstel. Een fijne dag nog toegewenst. M.v.g. Saartje |
|
6 January 2015, 11:59 | #66 | |
Actuaris
|
Citaat:
Ik heb al moeite om het nederlands van sommigen hier te volgen. Iemand als Ben kan ik meestentijds niet begrijpen. Juul heeft ook woorden een taalgebruik wat mij niet eigen is. Of is dit weer een klassiek geval van ego ziet ego? |
|
6 January 2015, 12:17 | #67 |
Vicaris
|
Je hebt bijvoorbeeld vanmorgen een songtekst in het Engels geplaatst. Als je geen woord Engels zou begrijpen, zou naar mijn idee zo'n songtekst je ook niets doen. Mede daaruit kwam mijn gevoel voort. De quotes van Byron Katie zijn over het algemeen geen ingewikkeld taalgebruik. Maar als je oprecht vraagt om een vertaling is er altijd wel iemand om die te geven.
|
6 January 2015, 13:05 | #68 |
Missionaris
|
|
6 January 2015, 13:13 | #69 | |
Forumbaas
|
Citaat:
Om vervolgens op zijn dak te krijgen hoe hij het gewaagd heeft het nieuwe draadje een bepaalde naam te geven of het dwingende advies krijgt nu de reageerder/ster, door de software bepaald, ineens de initiatiefnemer is geworden dat te wijzigen. Het is de taak van de starter om zijn forumdraadje te bewaken en anderen moeten gehoor geven aan de wens het draadje niet te bevuilen. |
|
6 January 2015, 13:22 | #70 | |
Missionaris
|
Citaat:
Nog beter is het om je ego niet het gerief te geven alsmaar naar believen dwars te mogen liggen maar zonder argumenten het verzoek gewoon honoreren. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Byron Katie in Nederland | Esradha | Byron Katie | 12 | 26 June 2013 00:14 |
Van het (vroegere) Byron Katie forum | Renoir | Byron Katie | 11 | 7 March 2012 09:52 |
Byron Katie: Life is a dream: | diane | Byron Katie | 5 | 2 February 2012 21:33 |