|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
9 April 2013, 13:20 | #71 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Edit: lees dit niet als zijnde dat ik de Waarheid zou kennen. Let op het woordje "stel". |
|
9 April 2013, 13:30 | #72 | |
Actuaris
|
Citaat:
Maar als je over nondualiteit wilt spreken, wat je veel doet, dan gaat om Waarheid. Daarvoor geldt dat Waarheid dat is wat voor iedereen, overal altijd Waar is. |
|
9 April 2013, 13:33 | #73 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
En nu was daarnet, en even later is nu,.....wat onwankelbaar leek kan als los zand in elkaar vallen. |
|
9 April 2013, 13:37 | #74 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
In dit verband zou ik willen opmerken dat er veel 2e hands Waarheid is. De echte Waarheid kan je alleen uit de Bron zelf halen. Alles wat er weergegeven wordt in woord en geschrift is per definitie vervormd. Zie ook de diverse religies. Zij presenteren ook de Waarheid. Maar omdat het in geschrift moet worden weergegeven kan iedereen er mee aan de haal gaan. En dat gebeurd dan ook in de praktijk. Zelfs in die mate dat men er letterlijk oorlog om gaat voeren. En dat is vanuit de oorsprongsgedachte vaak volstrekt ridicuul. Dan denk ik aan het christendom, ook omdat ik daarmee het meeste bekend ben. |
|
9 April 2013, 13:57 | #75 |
Asprirant lid
|
|
9 April 2013, 14:33 | #76 | |
Missionaris
|
Citaat:
Je laat (mij) zien genoegen te nemen met onvoldragen waarheden en die lijk je als onomstotelijk ingang te doen laten vinden. Waarmee je vervolgens sympathiebetuigingen krijgt die jouw idee bevestigen de potentie van een allom erkende en waardevaste, zoniet onwankelbare, waarheid te hebben. Maar persoonlijke waarheid moet zich bevestigd blijven zien en bijt in z'n eigen staart. Bij onderzoek naar en verwerping van wat je voor waar houdt kom je uiteindelijk terecht op iets dat niet meer door het veranderlijke wordt geschraagd, zoals ook Rob hiervoor al in andere bewoording aangaf. |
|
9 April 2013, 18:01 | #77 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Maharshi over het 'ego' | Nathan | Ramana | 4 | 17 June 2013 11:19 |