7 June 2013, 23:37 | #71 | |
Forumbaas
|
Citaat:
Ik heb zeer recentelijk ook al uitgelegd waarom. Advaita is een onderzoek naar wat je niet bent, dus (even kort door de bocht) je bent je anorexia niet, dus waarom dan hele verhandelingen houden over de problemen die je daarbij ondervindt ? Dus in de betekenis van aftrekken, weghalen wat je niet bent, ga je dus optellen, meer toevoegen aan wat je niet bent, dat noem ik gepriegel in de marge want het verlengd de duur dat je er mee bezig bent. |
|
8 June 2013, 01:08 | #72 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
8 June 2013, 01:11 | #73 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
8 June 2013, 05:47 | #74 | |
Missionaris
|
Citaat:
Het was me al veel langer duidelijk dat het voor jou geen enkele zin heeft met mij te praten. Ik gaf je blijvend steeds antwoorden op je vragen en correcties op je denkwijze, wetende dat ik je toch niet kan bereiken. Het is voor ons beiden goed die pogingen eindelijk op te geven. Ik wens je alle goeds met het grasduinen in de verschijnselen |
|
8 June 2013, 12:23 | #75 | |
In memoriam
|
Citaat:
Uiteraard mag jij het anders zien, maar iedere poging om "mijn" weten ter discussie te stellen is dan op voorhand een vruchteloze en kan niet anders dan tot frustratie en teleurstelling leiden. De vraag die je jezelf dan zou kunnen stellen wat daar de zin van is en wie je nu eigenlijk ergens van probeert te overtuigen. Wens ik jou succes met het grasduinen in wat je bent, maar daar valt weinig te grasduinen, kan ik je vertellen. Ik ga eens lekker grasduinen in de tuin. Hoewel daar is geen gras en zijn geen duinen, maar ik ga toch maar eens een poging wagen. Fijn weekend verder. |
|
8 June 2013, 12:36 | #76 | |
Missionaris
|
Citaat:
ik snap echt wel dat je van mij verlangd in je redenatie mee te gaan, maar dat doe ik niet, want het is maar een stompzinnige redenatie. |
|
8 June 2013, 12:47 | #77 | |
In memoriam
|
Citaat:
|
|
8 June 2013, 13:22 | #78 |
Asprirant lid
|
Wil je hiermee zeggen dat je gerealiseerd kan zijn inclusief bv anorexia als je maar weet dat je je anorexia niet bent?
|
8 June 2013, 13:32 | #79 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Wel wat nu mijn overtuiging is, wat ik nu vind, wat ik nu ergens van denk, aannemend dat ik genoeg ruimte over hou om dat weer bij te schaven,....waarschijnlijk tot mijn dood. Het geeft me eerder rust dat ik iets bij kan draaien dan dat ik besluit om het allemaal te Weten,....hoe moeilijk maak je het je zelf dan om daar op terug te komen? Dit Weten zie ik (nu) als een kindmechanisme verlangend naar zeker en duidelijkheid, omdat het kind dat te weinig gekregen heeft. Ik zelf zou niet iemand adviseren om pogingen te staken om iemand uit te leggen of te overtuigen, wel om te bekijken waarom je iets staakt of iets doorzet, en hoe je je daarbij voelt. |
|
8 June 2013, 13:35 | #80 | |
Forumbaas
|
Citaat:
Dat behoeft verduidelijking zie ik nu. Als je weet wat je bent, ben je niet specifiek aanwijsbaar. Iets dat je bent met uitsluiting van iets anders. Maar om dat te kunnen zijn (c.q. zeggen te zijn) moet je je eerst ontdoen van al die aannames, de dingen die je zogenaamd specifiek kenmerken. Ga je je dus kenmerken, of uit van iets centraal zoals 'het bestuurscentrum ik' zoals zo vaak wordt gezien, vertel je eigenlijk niet te weten dat 'wat' te zijn. |
|
|
|
Soortgelijke discussies | ||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Advaita en non-dualiteit in de praktijk | Rob | Hans Laurentius | 40 | 21 August 2014 21:50 |
Advaita in de praktijk, deel 1 | Aart | Advaita | 1 | 11 June 2013 13:00 |
Advaita in de praktijk. | Aart | Advaita | 55 | 23 May 2013 00:57 |
Advaita, het ko(s)misch plan deel 2.. | Nadje | Advaita | 10 | 9 June 2012 12:50 |