12 September 2015, 20:35 | #71 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
13 September 2015, 00:15 | #72 |
Actuaris
|
|
13 September 2015, 05:29 | #73 |
Actuaris
|
|
13 September 2015, 11:29 | #74 | |
Actuaris
|
Citaat:
En als ik er dan op in ga, dan kan het team weer beginnen met het spelletje: "ik zie ego bij jou". Zo doorzichtig allemaal voor iemand met forumervaring Rob?. Net als jouw 'spellingsverbeteringen' in deze draad. Het is n.a.v mijn opmerking aan Laurens over 'platform'. Uiteraard reageert Laurens niet zelf, dat laat hij aan het team over. Jij dus in dit geval. En als ik er op reageer is het weer van: "ik zie ego bij jou". |
|
13 September 2015, 11:32 | #75 |
Actuaris
|
Laurens past trouwens ook framing toe. In deze draad schrijft hij ergens dat hij het 'gesakker' zat is. Omdat hij zelf de schrijver is, is het de lezer duidelijk dat hij zichzelf er niet mee bedoelt. (ego geeft zichzelf nooit de schuld)
En uiteraard is het team ook niet van het 'gesakker'. Het frame is dus bedoelt voor het niet-team?. Nee, Rob. Bij mij kom je niet weg met deze doorzichtige trucjes. Die worden op alle fora toegepast. |
13 September 2015, 11:45 | #76 |
Actuaris
|
Ja Theo, het is duidelijk dat je alle trucjes kent.
Over 'team advaita' spreken is er ook zo een. Ik ken ze ook, we lopen lang genoeg mee. |
13 September 2015, 13:19 | #77 |
Actuaris
|
In dit draadje toon ik wederom aan hoe jullie 'teamspelen'.
Dat is geen frame, dat is de realiteit. Maar je bent wederom aan het jijbakken, Rob?. Ik raad je aan om -of betere trucjes te verzinnen. -of om gewoon eens eerlijk de discussie aan te gaan. O nee, discussie was de bedoeling niet?. |
13 September 2015, 13:20 | #78 |
Actuaris
|
|
13 September 2015, 19:44 | #79 | |||||||||
Geen lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarvoor in de plaats antwoordde ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aan je hypothese zitten zoveel mitsen en maren dat je idee niet tot de effectieve uitwerking er van kan komen. Waarom bijvoorbeeld zou de omstandigeheid dat iemand zegt het gedegen zelfonderzoek afgerond te hebben tot strijd moeten voeren of dat iemand zich moet inhouden omdat zijn gezegde tot de voortduring van een reeds gaande (let wel eenzijdige) strijd zou kunnen gaan leiden. Ik zou als niet agressor continu waakzaam moeten zijn niet de aanleiding tot een mogelijke strijd te vormen. Een belachelijke ego-eis aan een niet-ego om niet in een strijd verwikkeld te hoeven geraken. Deze irre?le eis van soms vanzelfsprekende aanpassing aan de meest idiote wensen van het ego wordt trouwens, en daarom het uitdiepen wel waard, steeds meer gezien in den lande. Achteraf moet ik zeggen dat het mij spijt dat in een vaag hypothetisch idee ben gaan meedenken. Ik wil helemaal niet meegaan in een subjectief beleefde waarheid en moet mij daarvoor dan ook niet lenen. Als zelfverkozen straf moest ik dit nu dan toch maar tot een goed einde brengen. Waarvan akte (mag ik toch hopen?). |
|||||||||
13 September 2015, 23:03 | #80 | |
Actuaris
|
Citaat:
Je zegt dat je graag de discussie aan wilt gaan (ik hou het liever op gesprek of dialoog) maar ondertussen ga je vanaf het eerste moment (# 21 en 27) het gesprek uit de weg. Je hebt het over ?met ziektes behept zijn? en ?sektarisch gedrag?. Niet een uitgangspunt om een ?normaal gesprek? mee in te gaan. Zoals je terug kunt lezen gaan mijn reacties over de inhoud. Ondertussen vertoon je allerlei vluchtgedrag. Dat begint in je ?discussie? met Laurens over de spelling van het woord platform, waarmee je de vorm boven de inhoud stelt. Om je te laten zien wat er dan gebeurt, doe ik later in mijn reacties naar jou een paar keer het zelfde. Dat heeft niks met ?teamspelen? te maken maar is een handreiking. Er is geen ?team advaita? en van teamspelen is geen sprake, behalve tussen je oren. Je ziet alleen maar wat je wilt zien en vindt daar dan uiteraard de ?bewijzen? bij. Het heeft niets van doen met ?realiteit?, maar met (jouw) perceptie. Ik zie verder geen aanknopingspunten voor een inhoudelijk gesprek. |
|