|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
23 September 2011, 11:14 | #81 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ik heb geen 'ik' die pers? op dat forum wil lezen. |
|
23 September 2011, 11:17 | #82 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Natuurlijk begrijp ik je wel maar laat ik me nou helemaal hangen naar iemand's dikke kop? Je komt er blijkbaar niet doorheen en dat is de realiteit. Alleen maar zien wat dit nu allemaal pers? wil en waarom in godsnaam??? Moeilijk, moeilijk, moeilijk allemaal, maar tóch voor WIE? |
|
23 September 2011, 11:19 | #83 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Je zit jezelf wat wijs te maken en dat levert je totaal niks op. 'T is alleen maar wishfull thinking. Maar voor mij mag je hoor. |
|
23 September 2011, 11:24 | #84 | |
Missionaris
|
Citaat:
Hij maakt misbruik van z'n macht zul je bedoelen en ik ben tegen hem te keer aan het gaan ten teken dat ik hem die macht dus betwist. Hoe kijk jij eigenlijk ? Je zoekt een 'ik' in mij die pers? op dat forum wil lezen en vindt er de argumenten wel voor. Het heeft niets met een 'ik' te maken wat mij betreft. Wel wat jou betreft want er is te zien dat je reageert vanuit je perceptie. Dit gestoethaspel is onderdeel van Maya, het is gewoon het spel wat gaande is en dat heeft niks met 'ik' te maken. Er is een soort vermeend 'ik' een creatie die doende is wat de energie hem ingeeft. Ja je maakt het moeilijk, je denkt teveel. |
|
23 September 2011, 11:26 | #85 |
Missionaris
|
|
24 September 2011, 10:47 | #86 |
Jubilaris
|
|
24 September 2011, 10:57 | #87 | |
Missionaris
|
Citaat:
Voorzeggen doet hem geen goed. |
|
25 September 2011, 10:24 | #88 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Laat mij nu maar het niet-juiste voorzeggen. Ik ben er achter dat 'zonder voorzeggen' geen zelf ont-dekken mogelijk is. Er is herkenning mogelijk in wat 'voorgezegd wordt'. De mind is zo slim om zogenaamd iets zelf te ontdekken maar het blijft ronddolen in de mind. Voorbeelden te over om de verschillende forums (sodemieter op Mr v Dale). |
|
25 September 2011, 12:06 | #89 |
Jubilaris
|
|
25 September 2011, 13:25 | #90 | |
Missionaris
|
Citaat:
Dat het bezig zijn met realisatie geen zin heeft is de boodschap van Tony Parsons en vele anderen. Wat heeft het immers voor een zin te spreken over je leven op Pluto om het in de belangstelling van deze wereld te brengen als daar vanuit de aardse perceptie geen enkele voorstelling is te maken dan wel om er op enigerlei wijze iets aan te 'hebben'. Niettemin zijn er velen die de boodschap zonder de inhoudelijke betekenis er van te kennen nakakelen. Ze schermen met de boodschap hoe het er uit ziet zonder ooit een voet op Pluto te hebben gezet. Wanneer je staat Bewustzijn is, staat het je helderder dan ooit voor ogen waar het aan schort in de wereld van de dualiteit en dan wordt duidelijk dat het ontbeert wat het Zelf is namelijk Bewust Zijn. En in dit aardse bestaan heeft iedereen de onbegrensde mogelijkheid om bewust te worden. Eerst van zichzelf, dan van de ander en dan van de overkoepeling dat dat alles met elkaar is verbonden en het uiteindelijk deze verbondenheid zelf is. |
|