|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
12 February 2012, 16:11 | #201 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik heb het nergens over verdringing of het omarmen van één pool. Dat is jouw interpretatie van de tekst. En is niet wat bedoeld werd. Volkomen juist dat er slechts EEN is zodat per definitie er altijd een naadloos geheel IS waarbij niemand..iets kan omarmen, aangezien hij zelf deel uitmaakt van die EEN.
12 February 2012, 16:18 | #202 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik ben misschien niet duidelijk geweest in wat ik probeerde te zeggen. Met "woorden zijn per definitie van dualistische aard" bedoelde ik het volgende: Neem bijv. het woord appel. Wat ik bedoel is dat ik honderden keren dat woord kan lezen, maar NOOIT werkelijk zal begrijpen wat een appel is tot ik er een geproefd heb. Tot zolang blijft het een concept. Ja dat was dus de stommiteit van ene Eva.KiSs
12 February 2012, 16:19 | #203 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Zo heb je diverse malen gevraagd, mij uit te leggen, hoe het een of ander in de praktijk voor jou uitwerkt. Als ik doorvraag, wordt je vaag, en is het opeens afwachten of "het gebeurt" dat mijn vraag beantwoord wordt. Terwijl je nu wel kort en bondig kunt reageren. Voor mijn gevoel identificeer je je net zo goed met dat niemand en het gebeurt gewoon dan diegene die zich identificeert met het ik. Het lijkt meer een krampachtig gedoe dan dat het natuurlijk aanvoelt, terwijl ik je voor de rest wel kan volgen. Voor mij maakt het niet uit, of ik het doe vanuit Bewustzijn of Bewustzijn d.m.v. een vorm en er in die zin niemand iets doet. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer en is gewoon een kwestie van interpretatie/denken. |
|
12 February 2012, 17:06 | #204 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Ik vermoed dus dat het jouw beeld ervan is? Non dualiteit heeft toch niets met enige "moraal" te maken? En "God-in-vermomming-die-doet-of-hij-iemand-is"zal binnen tijd/ruimte altijd geconfronteerd blijven met alle tegenstellingen die op dit vlak van Bestaan nu eenmaal spelen. Zodra e.e.a. al is het maar in bepaalde mate is/wordt doorzien zal dit spel weliswaar doorgaan, maar zal elke zgn. tegenslag, verdriet maar ook plezier gewoon kunnen stromen zonder dat eraan vastgehouden wordt. Juist de vermijding hiervan, de vlucht in welke moraal dan ook zal de boel stagneren en het Gewaarzijn ernstig verstoppen.
12 February 2012, 17:10 | #205 |
Asprirant lid
|
Ik zweer ook bij Biotex!
12 February 2012, 17:22 | #206 | |
Asprirant lid
|
Dat is toch hetzelfde als aan een oog te vragen om zichzelf te zien?
Verder als er geen objecten zijn (het waargenomene) waarmee trouwens het Waarnemen samenvalt...dan blijft het Waarnemen gewoon "zichzelf". Citaat:
12 February 2012, 17:25 | #207 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Waarin zit hem het verschil? Dat je het aanvaardt, dat je er niet langer iets probeert aan te doen? |
|
12 February 2012, 17:47 | #208 |
Jubilaris
|
|
12 February 2012, 18:08 | #209 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Alleen het waarnemen is daartoe in staat. Dit om de eenvoudige reden dat het waargenomene de waarnemer bepaald . Dat is trouwens niet een identificatie die iemand doet......het is gewoon een voorkomen van identificatie die onvermijdelijk is....omdat de Ervaring Beleving van te bestaan zich voor doet. |
|
12 February 2012, 18:27 | #210 | |
Jubilaris
|
Citaat:
GEWAARZIJN.....kan niet verstopt raken noch stagneren. Alleen de veronderstelde waarnemer..niet het waarnemen.. kan verstopt raken en stagneren. omdat het vastloopt op een behoud van inhoudelijkheid. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|