![]() |
|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#191 |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 8 September 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 30 January 2011
|
![]() Citaat:
Dat de aarde rond is is ook maar een bedachte interpratie. De vorm van de aarde blijft qua woord rond, maar je kunt deze vorm ook vierkant noemen. Dat is wat ik bedoel, je kunt zeggen, niemand schaatst, omdat je ziet dat Bewustzijn werkt door de mens. Je kunt ook zeggen, iemand schaatst en kunt daarom nog zien dat Bewustzijn werkt door de mens. Hoe je iets ook noemt, rond of vierkant, iemand of niemand, het is en blijft interpretatie van wat er is en niet verandert. Jij hangt je op aan het niemand gebeuren, een ander hangt zich op aan het iemand gebeuren. Het waargenomene bestaat bij de gratie van de waarnemer. Is er geen waarnemer, kan ook geen iemand of niemand waargenomen worden. En zelf dat het niet uit maakt wordt niet meer waar genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Asprirant lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 8 November 2011
|
![]() Citaat:
Waarom klopt volgens jou mijn uitspraak niet Ogenblik-sem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Het gaat immers om de lasten en het lijden van (de) iemand. Wanneer gezien wordt dat er niemand is dan zijn er geen lasten en geen lijden aan iemand. Lasten en lijden kunnen zich enkel maar aan iemand voordoen. Pijn is weer 'n andere kwestie. Citaat:
Ik las daaromtrent een treffende uitspraak van Caine: "mijn ogen zien helemaal niets......, toch heb ik geen enkele moeite met lezen of pijltjes gooien in een dartbord." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Jubilaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Asprirant lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Oh wacht even, ik zie al waar het schuurt, je hebt het over wanneer gezien wordt.... Er is dus iemand die ziet dat er niemand is en dat veroorzaakt dan dat er geen lijden en lasten meer zijn, jaja. Nu volgens mij is het zo dat er dan alleen nog maar door iemand gezien is dat er niemand is. Er is dan dus nog wel degelijk een iemand, maar nu een iemand die zegt:" ik heb gezien dat er niemand is en daarom is last en het lijden een illusie. En hoe nu verder Ogenblik-sem want volgens mij is dat 'wanneer gezien wordt'.....ect' alleen nog maar iets ergens halverwege of zoiets? Of zie/ervaar jij dat anders.....? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Asprirant lid
![]() Geregistreerd: 30 September 2011
|
![]() Citaat:
Maar "we" leven nog, zijn nog niet dood. Vanuit het relatieve standpunt is alles óók een manifestatie van Gewaarzijn. Het is Gewaarzijn wat dénkt dat-het-iemand is, geïdentificeerd dus met het geest/lichaamsysteem. Via gewaarwordingen, waarnemingen, denken en voelen etc. is het werkzaam in en als een "persoon, een "ik". Zelfs als je aan het darten bent of iets anders waarbij je je ogen moet gebruiken is het never nooit "jij" degene die ziet en/of doet... Maar dat dénk je natuurlijk wel. Overigens heeft moraal een andere betekenis. Zoek maar op. ![]()
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|