|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
|
10 April 2013, 16:00 | #1 |
Asprirant lid
|
Wanneer vraag je 'er om'? * privé bij 9
In hoeverre vraag je erom, om geraakt te worden, gekwetst, genegeerd, uitgescholden,....
Nog even niet te zware voorbeelden,...die komen vast vanzelf! Bij mijzelf ben ik erachter gekomen dat mijn zelfbeeld ook(LEES OOK!!!, niet alleen) invloed heeft hoe er met mij omgegaan word. De ene leraar word wel gepest en dezelfde klas is als een lammetje bij een andere leraar die daar schijnbaar weinig moeite voor doet,... Natuurlijk overwicht? of misschien wel onnatuurlijke disbalans? Dit is alleen mogelijk te zien als je ook je zelfbeeld duidelijk hebt, met alle minnen daaraan, niet weg gestopt, maar de naakte waarheid. Want heb je een laag zelfbeeld, maar nog niet voldoende onderkend dan zal je dit verhaal snel als aangevallen aanvoelen, en vragen als "stellingen" aannemen. Als je het kan zien als "gevolg" van je lage zelfbeeld, en niet als "schuld" dan kan je er echt mee aan de slag. Je kan je verzonnen waarheid van jezelf beetje voor beetje ontmaskeren en tegelijkertijd merken dat alles lichter word. Omdat je het niet meer of minder aantrekt, of je het niet meer zo opvat,....maakt niet uit. Wijziging aangebracht door Hans op 10 April 2013 om 16:53. Reden: spelling |
10 April 2013, 16:14 | #2 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Volgens mij is de gedachten die bij de mensen leeft, en niet dat er een vraag naar geweld en kwetsuren is. Houd toch een keer op met in gedachten spitten, en vraag je je zelf af wat je werkelijk bent. Want je bent zeker je pijn niet, en ook niet je gekwetst zijn!! |
|
10 April 2013, 16:24 | #3 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Hier in ieder geval een schoolvoorbeeld van iemand die haar/zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen/zien. Doordat je continu in de verdediging staat heb je geen ruimte om er eerst over na te denken, wat iemand probeert te zeggen, door de vorm heen te kijken. En dan wellicht zeggen dat je je er niet in kan vinden of wel(of niet reageren), maar gelijk met kreten komen als ziekelijke benaming laat zien dat je geen ruimte hebt voor rede. Deze manier houd juist misstanden in stand dan ze iets op te lossen,...maar daar kan je voor kiezen. |
|
10 April 2013, 16:26 | #4 | |
Kasuaris
|
Citaat:
|
|
10 April 2013, 16:51 | #5 |
Kasuaris
|
|
10 April 2013, 17:11 | #6 |
Asprirant lid
|
Ik vraag nooit om gekwetst te worden en stel mij ook nooit kwetsbaar op. Dat is als in een ring gaan staan en vragen: wie wil me slaan? Ik stel me vaak wel open op en heb gemerkt dat dat helemaal niet zo eng is als ik dacht.
|
10 April 2013, 19:15 | #7 | |||
Missionaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
10 April 2013, 19:32 | #8 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik heb dit hier geplaatst want ik vind niet netjes om zo privé een bericht te krijgen. Ik heb zijn bericht van privé vervolgens direct verwijderd, want ik vind zo een forum veel transparanter als het openbaar gehouden wordt, en niet achter gesloten deuren zulke reacties geven. Voelt alsof iemand een schop onder tafel geeft. Had voor mij eerlijker gevoeld als hij me dit niet had geschreven, hij mag me gerust op negeer zetten uiteraard, maar waarom zoiets naar mij schrijven? Het voelt als een daad van geweld voor mij iig. Ieder zijn manier uiteraard, maar het voelt voor mij echt achterbaks, vooral van iemand zoals Hans die echt allen gesprekken aangaat, en precies dat doet waar hij mij van beschuldigd. |
|
10 April 2013, 20:49 | #9 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Er zit voor mijn gevoel wel openheid. Wat je nu in mij oproept is vooral willen beschermen. Maar heb jij daar wat aan? Wat doet het met jezelf als iemand je zo openlijk wil negeren? |
|
10 April 2013, 21:12 | #10 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Tegelijkertijd, omdat alles op het forum zo open is, vind ik belangrijk dat zijn tekst ook open op het forum te lezen is, daarom hier gezet. Het was nu niet het gevoel van gekwetst, maar eerder verbaasd dat hij zo reageerde, nadat hij degene was die op ieder tekst reageert, en altijd plagend en spiegelend doet. Verbaasd is eerder het woord, ja.. Ook vroeg ik me af, als iedereen mij zo ervaart, of het nog zin heeft voor mij om hier te komen. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|