Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2013, 23:25   #91
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Als je persoonlijke groei nastreeft (?) dan kan je ook leren om iets NIET te bespreken wat je overkomt. Ga bij jezelf na WAAROM je het hier wilde bespreken.

Voelde je je niet erkend door Hans?
Is Hans iemand die jou status verleent door met je te wisselen?

En bedenk maar.
In het verleden zou ik juist zoiets niet besproken hebben gehad. Voor mij betekent iemand die mij pijn wilt doen ontmaskeren. juist groei. Ik neem de ruimte dat mij ''verboden'' wordt, omdat hij mij hier nadelig wilde behandelen.

Ik toets juist, door mijn daad om Hans zijn ongewenste daad openbaar te maken, of mensen hier werkelijk iets kunnen onderscheiden.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:25   #92
Rennie
Missionaris

Rennie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij bent de kleuterleidster.
Ik kijk wel uit? je bent hier gewoon aan het volkstribunaal uitgeleverd.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:26   #93
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hoe kun je belangen, denken en ego doorzien als je ze niet eens wil onderzoeken en al je meningen neerzet als een vaststaande waarheid? Zijn ze dat wel? Is het wel zo dat je in elk geval je aan gemaakte afspraken moet houden? Van wie en waarom? En dat geldt overigens voor ons allemaal hier. Mihaela vind iets, jullie beiden vinden iets, ik vind iets. Allemaal verschillende standpunten, beschouwingen over een en hetzelfde. Dus eigenlijk is gelijk (kunnen)hebben hierin een zware illusie.

Ik moet zeggen, dit is een onderwerp wat mij altijd al getriggerd heeft. Zolang ik kan denken. Soms moet of wil je afwegingen maken en voor jezelf gaan. Of de ander je daar nu wel of niet in begrijpt. Maakt niet uit waar het om gaat.
Het is ook geen kwestie van gelijk hebben. Wat we hier aantreffen zijn de verschillende werelden waarin we leven. Mihaela en jij vinden dat priveberichten wel geopenbaard mogen worden, Virgo en ik vinden anders.
Zolang we inzien dat we in een verschillende wereld/waarheid wonen is er geen enkel probleem.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:27   #94
Rennie
Missionaris

Rennie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
En dat beweer je nadat je tig pagina's hebt gewijd aan het mededelen van waarom jij het niet netjes vindt dat iemand jou privé met een dergelijke boodschap benadert heeft. Ik lach me hier werkelijk de plooien uit de broek, over zoveel onbenulligheid.
Je moet die plooien er ook inlijmen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:27   #95
Virgo
Asprirant lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hoe kun je belangen, denken en ego doorzien als je ze niet eens wil onderzoeken en al je meningen neerzet als een vaststaande waarheid? Zijn ze dat wel? Is het wel zo dat je in elk geval je aan gemaakte afspraken moet houden? Van wie en waarom? En dat geldt overigens voor ons allemaal hier. Mihaela vind iets, jullie beiden vinden iets, ik vind iets. Allemaal verschillende standpunten, beschouwingen over een en hetzelfde. Dus eigenlijk is gelijk (kunnen)hebben hierin een zware illusie.

Ik moet zeggen, dit is een onderwerp wat mij altijd al getriggerd heeft. Zolang ik kan denken. Soms moet of wil je afwegingen maken en voor jezelf gaan. Of de ander je daar nu wel of niet in begrijpt. Maakt niet uit waar het om gaat.
Ulla, er zijn heel veel dingen waar ik over wil onderhandelen. Maar niet over een basisgevoel als vertrouwen. Ik erken het gevoel van Mihaela, maar ik denk dat zij dit ook anders op had kunnen lossen. Er zijn meer wegen naar Rome.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:28   #96
Guy
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
IK ervaar jou nu bijna als gemeen en bekrompen Virgo. Dat jij niet verder durft te kijken dan de uiterlijkheden. Ik word lastig gevallen met een ongevraagde bericht waarop ik geen antwoord kan geven, en jij zegt dat jij mij niet vertrouw. Ik zal niet eens een privé gesprek met jou willen voeren als jij zo op zo een verwrongen manier denkt.
Ik dacht gelezen te hebben dat je Virgo (en Niets) zo'n aanwinst voor het forum vond. Eindelijk eens gelijkwaardigheid en mensen die zich kwetsbaar durven opstellen. Maar dat geldt alleen zo lang ze het met je eens zijn. Anders zijn ze bekrompen, niet te vertrouwen, achterbaks, en kwetsend. Mihaela, laat (naar) je (na)kijken. Gratis tip van Flip.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:28   #97
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eigenlijk niet zo in termen van netjes en dat soort onderdrukkende oordelen.
Ja, daarom vroeg ik het, dat zijn toch ook dingen waar je vraagtekens bij kunt plaatsen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:29   #98
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
In het verleden zou ik juist zoiets niet besproken hebben gehad. Voor mij betekent iemand die mij pijn wilt doen ontmaskeren. juist groei. Ik neem de ruimte dat mij ''verboden'' wordt, omdat hij mij hier nadelig wilde behandelen.

Ik toets juist, door mijn daad om Hans zijn ongewenste daad openbaar te maken, of mensen hier werkelijk iets kunnen onderscheiden.
Je belangstelling zou moeten uit gaan naar het "waarom" je je hier om gepijnigd voelt. Zo veel dat je het briefgeheim schendt. Wil je Hans-kennis of wil je zelf-kennis?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:29   #99
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Het is ook geen kwestie van gelijk hebben. Wat we hier aantreffen zijn de verschillende werelden waarin we leven. Mihaela en jij vinden dat priveberichten wel geopenbaard mogen worden, Virgo en ik vinden anders.
Zolang we inzien dat we in een verschillende wereld/waarheid wonen is er geen enkel probleem.
Niets, het gaat over ongewenste prive berichten, en over een daad dat eerder op lastig vallen lijkt dan een vorm van communicatie. Waarom draai je de feiten?
Kost het je moeite om je ongelijk te geven?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:29   #100
Virgo
Asprirant lid

Virgo's schermafbeelding

Standaard

.... ik geloof dat ik langzaamaan puberale lachkriebels begin te krijgen.

Wie verzorgt de catering vanavond?
Virgo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon