Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2013, 22:57   #61
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Weet ik niet, ik heb de negeermogelijkheid gezien, maar weet niet wat deze precies doet.
Dan moet je mij even op "negeer" zetten, dan kan je zien wat het doet.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:58   #62
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Weet je wat "negeer" betekent? Dat een persoon niet meer met je van doen wilt hebben. Dus hoef je hem ook niks terug te schrijven of anders iets kenbaar maken.

Ik wist niets eens dat die functie hier is. Maar als ik al iemand zou willen negeren dan heb ik die functie helemaal niet nodig. Negeren is eenvoudig te bewerkstelligen door je niet meer te richten op een bepaald persoon.
Niets, als iemand zegt dat jou wilt negeren, moet hij dan niet zo een bericht in je privé zetten, de persoon moet je gewoon negeren. Ik ben niet degene die zo een behoefte had, dus ik reageer op een bericht dat in mijn privé komt, zonder mijn toestemming, en zonder de mogelijkheid om op terug te reageren, gezien het feit dat hij mij op negeer heeft. Doe wat aan je oordelen, en denk verder dan je begrensde ideeën, over netheid en zo.. want je zie het niet helder. Hij is niet netjes hierin.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:00   #63
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats zal ik dat dan mededelen aan diegene die mij een bericht stuurt waar ik niet blij mee ben.

In vertrouwen is in vertrouwen.
Iemand zal je maar vertellen in vertrouwen dat hij een lijk in zijn kelder heeft liggen. Of van plan is je buurvrouw te vermoorden. Even heel extreem.

Je zit ergens mee of je zit ergens niet mee. En dat kun je niet altijd voorspellen, wat de ander heel hoog kan gaan zitten en de ander niet. Dat risico neem je gewoon. Even los ervan wat netjes is en wat niet. Je gaat zo wel absoluut van uit dat iemand aan moet kunnen wat je vertelt in vertrouwen.

Even los ervan dat ik zelf ook liever heb dat wat ik in vertrouwen vertel niet aan de grote klok gehangen wordt.

En de gesprekken tussen Hans en Mihaela hebben wel degelijk in het openbaar plaats gevonden. Als hij het niet aankan wat is dan het probleem om dat niet ook openlijk toe te geven? Immers het is een Zelfkennis forum? Waarin wij idd geacht worden openlijke gesprekken te voeren. Ik kan mij wat dat betreft niet zo vinden in dat vertrouwen gedoe.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:01   #64
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Wat mij privé, en dus in vertrouwen wordt medegedeeld, blijft onder 4 ogen. In mijn vertrouwen ga ik er ook van uit dat een ander dat ook met mijn privémededelingen doet.
Ik ben slechts een enkele keer daarin bedrogen uitgekomen en dat voelt niet fijn.
Als iemand zich in je privé opdringt, is er geen kwestie van een gesprek. Ook was alleen zijn mededeling, en geen reactie van mij (was ook niet meer mogelijk, door zijn keuze). Dus ik weet het niet waarover jullie het hebben, over vertrouwen en zulke dingen die hier niets mee te maken hebben. Denk over na, en vergelijk niet met wat jou is overkomen, want dit heeft daar niets mee te maken. Zie zoals het is de realiteit.
Oud 10 April 2013, 23:04   #65
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En de gesprekken tussen Hans en Mihaela hebben wel degelijk in het openbaar plaats gevonden. Als hij het niet aankan wat is dan het probleem om dat niet ook openlijk toe te geven? Immers het is een Zelfkennis forum? Waarin wij idd geacht worden openlijke gesprekken te voeren. Ik kan mij wat dat betreft niet zo vinden in dat vertrouwen gedoe.
Hier gaat het om, wij hebben een gesprek op een forum, en ineens zet hij iets privé, zonder kans op reactie terug voor mij.
Ik heb hem nooit daarvoor privé gesproken, dus is er totaal geen sprake van een gesprek dat openbaar gemaakt wordt, omdat er geen gesprek gaande was.
Oud 10 April 2013, 23:06   #66
Rennie
Missionaris

Rennie's schermafbeelding

Standaard Je vraagt er om.

Gooi een knuppel in het hoenderhok en je krijgt een stel kakelende kippen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 23:08   #67
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla
Even los ervan dat ik zelf ook liever heb dat wat ik in vertrouwen vertel niet aan de grote klok gehangen wordt.
Wat is dan het criterium wanneer je een prive bericht wel of niet mag plaatsen?
Als ik jou over prive problemen vertel via een prive brecht, dan mag het niet aan de grote klok? Maar als jij het als onbenullig oordeel, dan mag het wel aan de grote klok?
Oud 10 April 2013, 23:08   #68
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Betekent dit dat hij jou niet meer kan/wil lezen of dat jij niets meer van hem kunt lezen? Zoals ik al zei in een vorige post: ik ken de gevolgen van de negeermogelijkheid niet.

Als hij jou een laatste mededeling heeft gedaan en jij kunt nergens meer reageren begrijp ik je machteloosheid, als je hem nog wel wat wilt vertellen. Maar dan leest hij het toch ook niet als hij ook jou reacties niet meer hier op het forum kan lezen?
Ik kan alles van hem lezen, alleen hij leest mijn teksten niet, wel lees hij wat jij of Niets of Ulla nu van mij quote..
Oud 10 April 2013, 23:09   #69
Mihaela
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Wat is dan het criterium wanneer je een prive bericht wel of niet mag plaatsen?
Als ik jou over prive problemen vertel via een prive brecht, dan mag het niet aan de grote klok? Maar als jij het als onbenullig oordeel, dan mag het wel aan de grote klok?
Niets, dit is een forum voor Zelfkennis, en geen forum om elkaar prive lastig te vallen. Zo simpel is het!.
Het gaat hier niet over aan de grote klok iets hangen, want dit is een open forum.
Oud 10 April 2013, 23:10   #70
Freerider
Asprirant lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Gooi een knuppel in het hoenderhok en je krijg een stel kakelende kippen.
Dus je krijgt nooit mekkerende geiten als je een knuppel in een hoenderhok gooit. Dan moet je die knuppel in de geitenstal gooien.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon