|
Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
1 February 2012, 18:24 | #31 |
Asprirant lid
|
Oh.
En ik ben daar niet rusteloos in. Eerder niet bewust. Waar bij deze geen sprake meer van is. |
1 February 2012, 19:50 | #32 | |
Vicaris
|
Citaat:
|
|
1 February 2012, 20:02 | #33 |
Vicaris
|
|
1 February 2012, 20:20 | #34 |
Jubilaris
|
'Zelfrealisatie' is iets wat je kan gebeuren en betekent dat het 'je/dat zelfbeeld/het ik-gevoel' is verdwijnen.
De vernauwing is opgelost, het zoekertje is verdwenen, de onrust, de verdedigingsmechanismes zijn verdwenen, er is geen weerstand meer met wat is. De dingen zijn weer zoals ze werkelijk zijn en niet wat we er vanuit onze vernauwing van gemaakt/in gezien hebben. Maar ja, wie ben ik, zei de gek. Caine is de expert. |
1 February 2012, 20:24 | #35 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
1 February 2012, 20:28 | #36 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
1 February 2012, 23:25 | #37 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Realisatie is iets wat je kan overkomen, je hoeft er niets voor te doen noch te laten. Je kunt het niet benaderen, niet naar toe werken, je kunt het niet oproepen, je kunt het niet absorberen of afgeven, je kunt er niet dichterbij komen noch er veraf van raken, en je kunt geen voorwaarden scheppen om het te laten gebeuren. Al het bovenstaande gedoe hoort bij het geneuzel en gerommel van de zogenaamde Zelfrealisatie. Zelfrealisatie is op z'n best een psychologische Mindfuck, en als je niet uitkijkt word het vanzelf een psychiatrische Mindfuck. Zelfrealisatie of de westerse absolute waarheidsvinding zijn verwrongen begrippen die het puur ''onaangetast authentieke bestaans moment''...als gekaapt verwijzend begrip' geestelijk psychologisch trachten te duiden. Die zelfrealisatie heeft absoluut geen verband met de puur natuurlijke Realisatie, It happens to people, al the time, especially to those who are not familiar with it. Zelfrealisatie is het summum van psychologische 'waan' en gekte. Het geklooi met emoties, gevoelens, inzichten, ideeën en visies is feitelijk van nul waarde en frustreert je bestaan alleen maar. Als je je NIET héél voelt, of één met alles, of als alles wat is, of vrij en onaangetast en onuitputtelijk vitaal.....als je dat allemaal niet onder-vind bij je bestaan ga dan niet proberen het wel zo te voelen of te ondervinden.... Wees gewoon met volle overtuiging je beperking, je benauwdheid, je lusteloosheid, je onvrijheid, je kwetsbaarheid, je egoisme, en je nietigheid.....dan kan het zomaar gebeuren (absoluut geen garantie !) dat je plotseling overvallen word door ''HELDERHEID', hèèlheid, onuitputtelijke vitaliteit e.n.z. Just live your life outwards not inwards.....it will fuck you up sooner or later. |
|
1 February 2012, 23:54 | #38 | |
Jubilaris
|
Citaat:
De 'ervaring'/'beleving van REALISATIE word direct opgeëist door het FANTOOM....en het fantoom heeft feitelijk geen bestaan, daarom zeg ik dat Realisatie niet kan bestaan. |
|
1 February 2012, 23:58 | #39 | |
Jubilaris
|
Citaat:
|
|
2 February 2012, 00:00 | #40 |
Jubilaris
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |